Thomas schreef:Er zit misschien best een kern van waarheid in hetgeen je stelt, Jacob, maar je uiteindelijke conlusie is onbegrijpelijk en onbijbels.
Als ik je goed begrijp stel je dat je niet met iemand kan en mag trouwen die al voor het huwelijk sex met een ander heeft gehad. Je zou dan voor God immers al getrouwd zijn. In jouw optiek kan je dan maar beter sex hebben met een hoer; die doet het vervolgens weer wel met iemand anders, dan is er sprake van overspel en ben je weer "gescheiden". Zo zou je dan toch weer kunnen trouwen met iemand anders (zonder dat je echt berouw hebt). Dit kan natuurlijk niet zo zijn. Echt oprecht berouw schept de basis voor een nieuwe start; daar staat de Bijbel bol van en het citeren van teksten is daarvoor dan ook niet nodig denk ik.
Beste mensen,
ik zou het fijn vinden voordat jullie iets over mijn stijl zeggen zelf eens goed je postings te lezen. Ik ervaar het als onverholen haat.
Als God een mens samenvoegt; een man en vrouw worden een. (Door geslachtsgemeenschap)
dan zijn ze voor wat God betreft een.
valt dit huwelijk om wat voor reden dan uit elkaar, dan kan je moeilijk zeggen dat dat Gods wil is.
trouwen ze weer met een ander dan doe je dus overspel.
dit is ondanks jullie overdreven reacties nog niet door jullie weerlegd.
en als je het dan over vergeving hebt, dan ga je er dus al vanuit dat de zonde, hoewel je de nog niet hebt gedaan, alweer vergeven wordt. (dit is nergens in de bijbel terug te vinden.)
En ik vind dat sommige mensen me wel erg gemakkelijk van iets betichten zonder zelf een "juiste" beargumentatie te geven.
en mensen ik moet ook eten.......
met vr gr
JacobH
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.