Vuurwerk op oudjaar ja/nee

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kuiffje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Vuurwerk op oudjaar ja/nee

Berichtdoor Kuiffje » 26 dec 2002 13:31

Ik heb het zelf ook al wel eens gedaan hoor daar niet van maar eigenlijk ben ik er zeer tegen. Het is een heidensgebruik en tegelijk nog eens geldverkwisting ik denk dat je dat beter ergens anders voor kan gebruiken. maar niet voor dat stomme vuurwerk.

En het is ook nog eens slecht voor het milieu het helejaar proberen het co2 gehalte te verlagen en dan in eendag komen die verlaagde percentage effe door het vuurwerk weer terug.

Dus jullie merken wel dar ik er geheel tegen ben. en dat ik het ook nog eend heidens vind. eigenlijk kun je het nog beters zo zeggen het oude jaar wegknallen en het nieuwe in luiden met vuurwerk kun je dat niet anders doen............?????

Vul dit zelf maar in.

Gr.

wie is er zo dom om het wel te doen laat jullie meningen er eens over horen.
Ik Groet u, Kuifje

CHE een verantwoorde keuze

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 26 dec 2002 13:33

zonde van me geld :mrgreen: ... echter ik ben er niet op tegen. Tis maar 1 keer in het jaar dus het mag ook wel gevierd worden. Echter het knalvuurwerk mag van mij afgeschaft worden. Sommige mensen willen gewoon normaal slapen (zoals ik :mrgreen: )
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

Kuiffje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Kuiffje » 26 dec 2002 13:37

butterfly schreef:zonde van me geld :mrgreen: ... echter ik ben er niet op tegen. Tis maar 1 keer in het jaar dus het mag ook wel gevierd worden. Echter het knalvuurwerk mag van mij afgeschaft worden. Sommige mensen willen gewoon normaal slapen (zoals ik :mrgreen: )

Haha

Jij wil zeggen dat je gewoon op de normale tijd gaat slapen op oud jaar ik dus niet. Ik wacht tot 12 uur en dan ga ik naar buiten en wens dag gelijk de gehele buurt een goed nieuwjaar.
Wat dat knal vuurwerk beterft afschaffen zou niet verkeerd wezen maar doe mensen die normaal willen slapen kunnen dat 364 dagen doen en die ene dag op 365 leven moeten ze dan maar voor lief nemen vind ik als is vuurwerk gewoon niet goed er zullen altijd mensen blijven die het kopen en verknallen.
Ik Groet u, Kuifje

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 26 dec 2002 13:40

Kuiffje schreef:
butterfly schreef:zonde van me geld :mrgreen: ... echter ik ben er niet op tegen. Tis maar 1 keer in het jaar dus het mag ook wel gevierd worden. Echter het knalvuurwerk mag van mij afgeschaft worden. Sommige mensen willen gewoon normaal slapen (zoals ik :mrgreen: )

Haha

Jij wil zeggen dat je gewoon op de normale tijd gaat slapen op oud jaar ik dus niet. Ik wacht tot 12 uur en dan ga ik naar buiten en wens dag gelijk de gehele buurt een goed nieuwjaar.
Wat dat knal vuurwerk beterft afschaffen zou niet verkeerd wezen maar doe mensen die normaal willen slapen kunnen dat 364 dagen doen en die ene dag op 365 leven moeten ze dan maar voor lief nemen vind ik als is vuurwerk gewoon niet goed er zullen altijd mensen blijven die het kopen en verknallen.

haha dat wil ik zeggen ja. Ik verdoe me tijd niet om naar buiten te gaan in die pokke herrie. Alhoewel ik het sierwerk wel mooi vind, maar dat kan ik ook achter my window zien.
mmmzz denk eens aan oude mensen, mensen in de zorg en mensen die gewoon moeten werken de volgende dag...
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

Kuiffje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Kuiffje » 26 dec 2002 13:55

mmmzz denk eens aan oude mensen, mensen in de zorg en mensen die gewoon moeten werken de volgende dag...

Ja als je in de zorg zit kun je de zieken en oude van dagen ook niet voor een nacht aan hun lot overlaten. dat begrijp ik best. maar die kunne ook kijken naar het vuurwerk als ze willen door het raamzeg maar en ik denk dat ze ook oude mensen gerust moeten stellen zeker als ze de oorlog mee gemaakt hebben al die knallen..... snapje.

Gr.
Ik Groet u, Kuifje

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 26 dec 2002 16:31

Iedereen weet dat vuurwerk slecht is, maar sommigen moeten hun frustraties van het achterliggende jaar gewoon afreageren met die knallen.
(Ben zelf niet 1 van hen, nog niet 1 rotje afgestoken :mrgreen: )
Credo ergo sum

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 26 dec 2002 19:18

*grijns* zal ik als wél-vuurwerk-afsteker maar ff reageren dan?

ik zie vuuwerk afsteken absoluut niet als heidens gebruik hoor, de chinezen deden het inderdaad om de boze geesten te verjagen ofzo, maar doe IK dat? nee.
ik steek vuurwerk af omdat ik het mooi vind. Siervuurwerk dan, dat knallen hou ik ook niet zo van...
ik snap dus echt niet wat je tegen fonteintjes of mooie sierpijlen kan hebben hoor... :?
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 26 dec 2002 21:46

JialiKelly schreef:*grijns* zal ik als wél-vuurwerk-afsteker maar ff reageren dan?

ik zie vuuwerk afsteken absoluut niet als heidens gebruik hoor, de chinezen deden het inderdaad om de boze geesten te verjagen ofzo, maar doe IK dat? nee.
ik steek vuurwerk af omdat ik het mooi vind. Siervuurwerk dan, dat knallen hou ik ook niet zo van...
ik snap dus echt niet wat je tegen fonteintjes of mooie sierpijlen kan hebben hoor... :?

Sorry, maar k wilde ongeveer t zelfde gaan zeggen, dus ik qoute je maar ff... :mrgreen:
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 26 dec 2002 23:41

/me baalt er van dat er hier al maand openlijk vuurwerk verkocht wordt en dat het dus af en toe een pokkeherrie is op de gekste tijden.
:@:@:@:@:@:@:@

op oudejaarsdag prima. Maar al vanaf 1 dec snachtom drie uur je kapot schrikken van strijkers op je balkon is NOT

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 26 dec 2002 23:49

vuurwerk? Het chemisch afval van de chinezen?? Zij stouwen al hun zwarte metalen en giftige kleurstoffen in vuurwerk en wij verknallen dat??!

Ik ga op een andere manier oud&nieuw vieren, voor mij was het afgelopen jaar echt wasted en ik voel me hypocriet als ik dat ga vieren....ik koop een fles fiero en ga door met roken denk
Dus, dat.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 27 dec 2002 00:03

Mmm, geen vuurwerk voor mij dit jaar (net als de laatste 5 jaar ongeveer..) Het interesseert me gewoon niet meer, daar komt bij dat ik erg krap bij kas zit ;)
Ik koop wellicht nog wel 1 enorme knal van 11 euro, de omvang van een handgranaat en een ongelooflijke knal.

Eigenlijk is vuurwerk gewoon zonde van je geld...

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 27 dec 2002 11:31

ik vind vuurwerk wel mooi ,het siervuurwerk dan
ik vind het ook een mooien afsluiting van het jaar
groeten connie

Kuiffje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Kuiffje » 27 dec 2002 20:30

connie schreef:ik vind vuurwerk wel mooi ,het siervuurwerk dan
groeten connie

Ik geloof ook niet dat ik hier heb geschreven dat ik het siervuurwerk lelijk vind enz. maar de achtergrond erachter is meestal heidens. of jullie moeten dat anders zien zoals ik al heb kunnen opmaken uit de postings hierboven...
Maar een ding wat zeker is het siervuurwerk is mooi maar tegelijk ook slecht voor het milieu. denk daar eens aan????

Gr.
Ik Groet u, Kuifje

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 27 dec 2002 20:36

Kuiffje schreef:
groeten connie

Ik geloof ook niet dat ik hier heb geschreven dat ik het siervuurwerk lelijk vind enz. maar de achtergrond erachter is meestal heidens. of jullie moeten dat anders zien zoals ik al heb kunnen opmaken uit de postings hierboven...
Maar een ding wat zeker is het siervuurwerk is mooi maar tegelijk ook slecht voor het milieu. denk daar eens aan????

Gr.

wat is niet slecht voor het milieu? je vraagt toch ook niet waarom we in vreeedesnaam nog in een auto rijden.
of dat er vliegtuigen vliegen, helemaal te gek voor woorden! :mrgreen:

en dat heidens... zoals ik al zei: de chinezen gebruikten het inderdaad om de boze geesten te verdrijven, maar dat is toch niet de reden dat IK dat afsteek??!! ik hoef geen geesten te verdrijven ofzo :mrgreen:
Praise the One who left you

Broken down and paralyzed

Never taste of the fruit..

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 27 dec 2002 23:47

JialiKelly schreef:
Kuiffje schreef:
groeten connie

Gr.

wat is niet slecht voor het milieu? je vraagt toch ook niet waarom we in vreeedesnaam nog in een auto rijden.
of dat er vliegtuigen vliegen, helemaal te gek voor woorden! :mrgreen:

en dat heidens... zoals ik al zei: de chinezen gebruikten het inderdaad om de boze geesten te verdrijven, maar dat is toch niet de reden dat IK dat afsteek??!! ik hoef geen geesten te verdrijven ofzo :mrgreen:

Sjeempie :mrgreen: ik blijf je aan t qouten, maar t heeft ook geen zin als ik wat jij zegt in andere bewoording ga presenteren... ( hoezo vaag? )
Of terwijl ik ben het gewoon met je eens.... :mrgreen:
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Terug naar “Archief”