Moderator: Moderafo's
Wat heeft dat te maken met of ze wel of niet getrouwd was?
Jezus had ook kunnen zeggen, dat haar eerste man haar man was en dat ze met de andere vier in overspel heeft geleefd.
Ik vind het trouwens ook iets heel moeilijks.
Maar Jacob, waarom ben jij ervan overtuigt dat je dan met elkaar getrouwd bent?
Dat heeft bijna iedereen hier en is te waarderen. Echter, jij kijkt wel bijzonder zwart-wit. Over het leven heb je veel te zeggen, maar blijkbaar nog weinig meegemaakt...
Over makkelijke redenaties gesproken!
Alsjeblieft, smijt niet met vrome woorden als je niet begrijpt waar het over gaat.
Dit kan iedereen gebeuren, mij net zo goed. Al hoop en bid ik dat het niet gebeurd dat ik het tot na het huwelijk kan bewaren.
Maar God is een vergevend God en Hij pakt je een huwelijksleven met een man niet af wanneer je met een andere man seks hebt gehad, wat uit is gegaan en waar je enorm spijt van hebt.
Een vriendin van mij is 2 jaar geleden tot geloof gekomen, ze heeft daarvoor 3! vriendjesgehad met wie ze ook seks had (dat vond ze toen okee) nu is ze christen en heeft een christelijke jongen ontmoet waarmee ze wilt trouwen. Ze wachten met seks tot na het huwelijk uit liefde voor God. Dus ze pleegt overspel volgens jou? Begrijp jij het leven wel of heb je nooit in de wereld durven kijken.
Ik wens Arina en haar vriend heel veel wijsheid om met deze gevoelens om te gaan. Misschien omdat het nog zo kort geleden is dat hij zoiets ingrijpends als de eerste keer seks meemaakte, er is denk iets los in hem gemaakt waardoor het nog moeilijker is om vol te houden. Veel sterke en ik hoop dat jullie samen rein het huwelijk in mogen gaan.
Ik geloof ook niet echt dat jacobH de praktische consequenties van z'n uitspraak al helemaal doordacht heeft, en ben het dus eens met zowel cybercurse als meschianza (dat die combinatie nog eens voor zou komen.. ).
JacobH, wil je ze anders liever niet stenigen ofzo? Als je dan toch de bijbelse lijn vast wilt houden...
JacobH schreef:om het even zo te zeggen. Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.
JialiKelly schreef:JacobH schreef:om het even zo te zeggen. Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.
Als je oprecht vergeving hebt gevraagd?![]()
Je kunt nu wel zeggen dat wij allemaal God de schuld geven, maar dan zouden wij over jou kunnen zeggen dat jij te weinig van Jezus' offer aan het kruis hebt geleerd.
Arina schreef:Maar ik wil geen seks voor het huwelijk. Voor hem is dit erg moeilijk omdat hij al zover is gegaan
kurtyo schreef:Give it up fo JacobH, vote him for mr. angel!
JacobH, wat ben je toch weer heerlijk hypocriet. Het lijkt christen-eigen te gaan worden als je mensen als leidraad voor het geloof gaat nemen. Als je nu eens een beetje nadacht he, dan zou het al een stuk beter te begrijpen zijn. Maar je reacties getuigen van wereldvreemdheid, van hypocrisie en bovenal van een duidelijk verkloot beeld van het geloof zoals het volgens de meeste christenen bedoeld is.
Deze jongen heeft seks gehad met zijn ex-vriendin. Dat is spijtig. Welke beredenering of welk geloof je er dan ook op nahoudt. De christenen beweren altijd dat HET verschil met de Islam het ontbreken van de liefde is. En ik kan daar gedeeltelijk inkomen: je hoort namelijk wel eens verhalen van steneging bij overspel (net als in het O.T. inderdaad). Nu begin jij te zeuren over billen, blaren en voor 'God' getrouwt. Onze lieve Heer is toch een God van liefde die kan vergeven? Of lees ik de Bijbel weer eens verkeerd? Ben jij weer eens degene die de waarheid en de vroomheid in pacht heeft? Beste JacobH, ik hoop echt dat je eens verleid wordt en morgen seks hebt met een dame. Ik ben benieuwd of je dan nog deze dingen schreeuwt.
JialiKelly schreef:heb je mij horen zeggen dat het offer van Christus een vrijbrief is om te zondigen?![]()
Nee.
Maar wij zijn mensen. En door de zondeval zijn we gaan zondigen. Ja. Erg genoeg.
Gelukkig is toen de Heere Jezus naar de aarde gekomen. En Hij wil de zonden toch echt vergeven, wat jij ook nog meer te zeggen hebt...Arina schreef:Maar ik wil geen seks voor het huwelijk. Voor hem is dit erg moeilijk omdat hij al zover is gegaan
Dus wat jij nou bazelt over volharden in de zonde?
Ze proberen het juist NIET te doen!
Breng toch eens een keer wat meer begrip op voor een ander, dat zou je goed doen
JialiKelly schreef:JacobH schreef:Maar toon mij nu eens aan op grond van de bijbel dat ik gek ben
Dat zit ik al twee postings lang te doen.
Ik zeg niet dat je gek bent, maar dat je het bij het verkeerde eind hebt.
kurtyo schreef:Als dit de God is waar het christendom voor staat, kan het me gestolen worden. Echt waar. Mensen als jij maken mijn leven minder!
En reageer eens op mijn posting ipv enkele uitspraken? Ik heb namelijk wel degelijk de Bijbel genoemd... Maar daar zeg jij niets over. Mensen belachelijk maken, daar ben jij goed in, je haalt het een en ander door elkaar. Jij bent hier de veroordelende christen-fundamentalist.
jacobH schreef:JialiKelly schreef:JacobH schreef:Maar toon mij nu eens aan op grond van de bijbel dat ik gek ben
waar blijft je onderbouwing.
Jialikelly schreef:Maar wij zijn mensen. En door de zondeval zijn we gaan zondigen. Ja. Erg genoeg.
Gelukkig is toen de Heere Jezus naar de aarde gekomen. En Hij wil de zonden toch echt vergeven, wat jij ook nog meer te zeggen hebt...
Arina schreef:
Maar ik wil geen seks voor het huwelijk. Voor hem is dit erg moeilijk omdat hij al zover is gegaan
JialiKelly schreef:jacobH schreef:JialiKelly schreef:JacobH schreef:Maar toon mij nu eens aan op grond van de bijbel dat ik gek ben
waar blijft je onderbouwing.
mijn onderbouwing?Jialikelly schreef:Maar wij zijn mensen. En door de zondeval zijn we gaan zondigen. Ja. Erg genoeg.
Gelukkig is toen de Heere Jezus naar de aarde gekomen. En Hij wil de zonden toch echt vergeven, wat jij ook nog meer te zeggen hebt...
Arina schreef:
Maar ik wil geen seks voor het huwelijk. Voor hem is dit erg moeilijk omdat hij al zover is gegaan
dat vind ik voldoende.
Arina schreef:Maar ik wil geen seks voor het huwelijk. Voor hem is dit erg moeilijk omdat hij al zover is gegaan
JacobH schreef:als jij mijn posting goed had gelezen, dan kon je lezen dat het weer aangaan van een sexuele relatie opnieuw zonde is
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten