Hoe noem je je (toekomstige) schoonouders?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 21 jun 2004 09:59

Aragorn schreef:Nee, SCHOONouders.. 8)

Ja heb je nog geluk ook! Ze zijn namelijk in ieder geval SCHOON ;-)

SMO

Berichtdoor SMO » 21 jun 2004 13:46

Aragorn schreef:Nee, SCHOONouders.. 8)

Ode aan aragorn.
Ik heb en houd maar 1 paar ouders.
Hopelijk krijg ik er met schoonouders twee leuke vriendkennispersonen bij.
Ouders dat zijn degenen die mij hebben opgevoed, en ik hen een beetje natuurlijk.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 jun 2004 14:09

inderdaad.... ik heb 1 paar ouders.. en das genoeg... :lol:

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 21 jun 2004 14:15

Ik zou het niet weten hoe ik mijn toekomstige schoonouders ga noemen, nog geen ervaring want ik heb ze pas 2 keer gezien :mrgreen:

joepie

Berichtdoor joepie » 21 jun 2004 14:34

Tja of je het nu wilt of niet, de ouders van je man/vrouw zijn gewoon je schoonouders, en zeker niet je vrienden. Doordat ze de ouders van je man/vrouw zijn verdienen ze alleen al het woordje ouders. En hoe jij je eigen ouders noemt is dan gewoon ook voor hen van toepassing.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 jun 2004 14:40

joepie schreef:Tja of je het nu wilt of niet, de ouders van je man/vrouw zijn gewoon je schoonouders, en zeker niet je vrienden. Doordat ze de ouders van je man/vrouw zijn verdienen ze alleen al het woordje ouders. En hoe jij je eigen ouders noemt is dan gewoon ook voor hen van toepassing.

je bent niet verplicht om ze ouders te noemen hoor

SMO

Berichtdoor SMO » 21 jun 2004 14:56

joepie schreef:Tja of je het nu wilt of niet, de ouders van je man/vrouw zijn gewoon je schoonouders, en zeker niet je vrienden. Doordat ze de ouders van je man/vrouw zijn verdienen ze alleen al het woordje ouders. En hoe jij je eigen ouders noemt is dan gewoon ook voor hen van toepassing.

hmm. aangezien ik mijn eigen moeder zie als beste vriendin...

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 21 jun 2004 15:11

Wat maf, ik zie heel veel reacties die bij mij vrij fel overkomen...zo van ik heb maar 1 paar ouders...hoogstens worden het vrienden kennissen enzo..Persoonlijk zie ik mijn toekomstige schoonouders als ouders van mijn vriend, daardoor verdienen ze respect. En als wij getrouwd zijn dan zijn we zoals het zo mooi in de bijbel staat één vlees...dus dan zijn ouders ook mijn ouders en andersom. Doordat we samen 1 zijn is zijn familie mijn familie en wederzijds. En dat heeft er dan helemaal niet mee te maken of we nou wel of niet goed met elkaars familie over weg kunnen, dit is dan een gevolg van de liefde. Tja zo zie ik het weer en een ander ziet het weer net anders, wat maakt het feitelijk uit als je maar met de nodige respect met je schone familie omgaat.
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

joepie

Berichtdoor joepie » 21 jun 2004 17:25

SMO schreef:

hmm. aangezien ik mijn eigen moeder zie als beste vriendin...

Ja zo kun je ze zien, maar het zijn en blijven je ouders.
Ben het verder helemaal eens met zussie.
Of je nu wil of niet, het worden je ouders.
Als je dat niet wilt moet je gewoon niet trouwen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 jun 2004 17:28

ik krijg er wel 4 :?

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 21 jun 2004 21:52

trijntjejohanna schreef:ik krijg er wel 4 :?

des te meer mensen om van te houden :lol: :!:
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 22 jun 2004 00:00

het worden niet je ouders

ik noem ze peter en thea, hoofdzakelijk omdat ze zo heten

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 22 jun 2004 10:02

Als ik erover nadenk bij mezelf: vind ik het moeilijk.
Ik heb een schoondochter, tenminste, ze zijn verloofd, als ze getrouwd zijn is het natuurlijk anders. Als ze getrouwd zijn, zou ik het heerlijk vinden, als ze "schoonmammie" zeggen, of in het geval van mijn oudste zoon "schoonmuty", want hij noemt mij als koosnaampje altijd muty.
Maar zoals nu; zij houdt het in het midden, ook moeilijk eigenlijk, want ze weet, dat ik het altijd brutaal vind, als jongeren die hier binnenkomen gelijk : Jacqueline gaan zeggen, maar mevrouw vind ik ook weer tuttig, vrienden zeggen meestal Hansmoeder, of Alexmoeder of Yolandasmoeder of ga zo maar door, maar wat haar betreft, zij kan eigenlijk wel Jacqueline zeggen, maar dat durft ze niet en eigenlijk is dat ook niet gepast, omdat mijn eigen kinderen ook niet mijn naam zeggen.
Dus het blijft moeilijk, of als er kleinkinderen zijn, dan kunnen ze natuurlijk oma zeggen (hoewel ik er wel raar jong uitzie voor een oma, maar dat geeft nix )

Lindal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lindal » 23 jun 2004 15:29

voorlopig omzeil ik het gewoon en spreek ze niet aan met voornamen of pa/ma. Misschien dat dat nog gaat komen, maar dat denk ik niet. Het moet ook in jezelf zitten, ik ben niet zo.
Mijn zwagertje doet dat wel, hij heeft het zich helemaal eigen gemaakt.
Ik hoef het zo nodig niet te doen, wat mij betreft mag die afstand toch nog wel een beetje blijven. Ik ben niet hun eigen kind....... :P
(goed bedoeld)

Mijn vriend zegt ook geen pa/ ma tegen mijn ouders, het is gewoon u of jij, maar verder niet.

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 23 jun 2004 17:01

Juist, die afstand blijft. Je zult nooit hun kind worden. Logisch voor ons, moielijker voor (als ik naar mezelf kijk) mn schoonmoeder. Heeft alleen zoons en verwachtte echt een moeder-dochter relatie met mij. Maar mn moeder zal ze nooit worden, al kan ik nog zo goed met haar.

Terug naar “Archief”