Geswitchte dominees

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jun 2004 17:47

Bookman schreef:Ds A. Kort (die zijn naam qua preken geen eer aandoet :roll: ) was eerst N.H. is nu OGGIN..............en ik dacht nog eens een echte Hervormde te gaan horen...Ben van een koude kerkmis thuisgekomen. :cry:
Vreselijk...... :shock:

Klopt, ik heb hem pas ook nog gehoord, toen ik met een vriendin mee ben geweest. Waarom worden mensen zo?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 22 jun 2004 17:48

hoe worden ze?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jun 2004 17:49

="Yael"][Ds. Hakvoort kwam toch uit de chr ger (alphen) naar de gergem? (een vriendin van mij zat daar in Alphen bij Hakvoort...hele drama's)

:( :cry: zeker, ik zit daar ook in Alphen en heb Hakvoort vanaf het begin tot het einde meegemaakt.... :roll:
Gelukkig zijn we nu weer een gezonde gemeente met een eigen predikant. 8)

mijn vader had een uitdrukking: die dominee heeft het achter zijn ellenbogen. :oops:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jun 2004 17:51

johannes1 schreef:hoe worden ze?

Dat ze zo ineens de andere kant op slaan. En dat er maar enkelen bekeerd kunnen worden. En waarom een gebed van 20 min. en elke keer maar in herhaling vallen, op een gegeven moment weet hij niet eens meer wat hij wel of niet gehad heeft.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 22 jun 2004 17:55

Evelien schreef:
johannes1 schreef:hoe worden ze?

Dat ze zo ineens de andere kant op slaan. En dat er maar enkelen bekeerd kunnen worden. En waarom een gebed van 20 min. en elke keer maar in herhaling vallen, op een gegeven moment weet hij niet eens meer wat hij wel of niet gehad heeft.

20 mimuten is KORT!! In Oostburg presteerde hij het om van 19.40 tot 20.25 te BIDDEN>>>> :roll: Maar ja dan had hij ook ruimschoots de tijd genomen om prediker 11 en 12 tegen de Heere op te zeggen. En ook hoe de Heere een mens bekeren moet. Zucht...................Ik was naar gewoonte gaan staan onder het gebed, maar ben om 20.00 gaan zitten. En daar had ik achteraf geen spijt van...... :mrgreen:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 jun 2004 18:07

Bookman schreef:20 mimuten is KORT!! In Oostburg presteerde hij het om van 19.40 tot 20.25 te BIDDEN>>>> :roll: Maar ja dan had hij ook ruimschoots de tijd genomen om prediker 11 en 12 tegen de Heere op te zeggen. En ook hoe de Heere een mens bekeren moet. Zucht...................Ik was naar gewoonte gaan staan onder het gebed, maar ben om 20.00 gaan zitten. En daar had ik achteraf geen spijt van...... :mrgreen:

brr.. bidden is geweldig! we bidden soms wel anderhalf uur achter elkaar! het gaat niet om de lengte. zo die dominee preek lang.
als jij in de bios zit en de film duurt een half uur langer ga je toch ook niet zeuren?

tgaat er om of het regelrecht uit het hard komt.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 22 jun 2004 18:16

[als jij in de bios zit en de film duurt een half uur langer ga je toch ook niet zeuren?

tgaat er om of het regelrecht uit het hard komt.[/quote]

:wink: volgens mij gaat bookman niet naar de bios.
ma snap wel wat je bedoelt 8)

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 22 jun 2004 18:17

kan er niets aan doen, maar dit deze topic begint weer aardig op een afzeiktopic te lijken! :?

die ds. Hakvoort is al zó vaak besproken hier! sorry, maar ik vind dit niet normaal.
dominees die van kerkverband veranderen zullen best hun redenen ervoor hebben en altijd zullen er mensen zijn die eronder lijden en hun reactie op dit forum neer willen zetten maar het moet wel een keer ophouden toch?
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jun 2004 18:23

hijwel schreef:
Bookman schreef:20 mimuten is KORT!! In Oostburg presteerde hij het om van 19.40 tot 20.25 te BIDDEN>>>> :roll: Maar ja dan had hij ook ruimschoots de tijd genomen om prediker 11 en 12 tegen de Heere op te zeggen. En ook hoe de Heere een mens bekeren moet. Zucht...................Ik was naar gewoonte gaan staan onder het gebed, maar ben om 20.00 gaan zitten. En daar had ik achteraf geen spijt van...... :mrgreen:

brr.. bidden is geweldig! we bidden soms wel anderhalf uur achter elkaar! het gaat niet om de lengte. zo die dominee preek lang.
als jij in de bios zit en de film duurt een half uur langer ga je toch ook niet zeuren?

tgaat er om of het regelrecht uit het hard komt.

en als de film om de 5 min. word herhaald, 1,5 uur lang?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 22 jun 2004 18:25

columbus schreef:kan er niets aan doen, maar dit deze topic begint weer aardig op een afzeiktopic te lijken! :?

die ds. Hakvoort is al zó vaak besproken hier! sorry, maar ik vind dit niet normaal.
dominees die van kerkverband veranderen zullen best hun redenen ervoor hebben en altijd zullen er mensen zijn die eronder lijden en hun reactie op dit forum neer willen zetten maar het moet wel een keer ophouden toch?

Besef je wel wat Hakvoort aangericht heeft?? :x
En als er over hem gesproken wordt zal ik niet nalaten mijn mening te geven. Dat doet hijzelf ook niet dus ik ook niet. :|
En heel de gemeente heeft er onder geleden, en zo'n scheuring vergeet je je leven lang niet. als God me niet vastgehouden had, was ik onkerkelijk geworden na de scheuring. Gergemmer zal ik iedergeval nooit worden gezien wat er twee jaar terug gebeurd is. :|

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 22 jun 2004 18:30

Yael schreef:
columbus schreef:kan er niets aan doen, maar dit deze topic begint weer aardig op een afzeiktopic te lijken! :?

En als er over hem gesproken wordt zal ik niet nalaten mijn mening te geven. Dat doet hijzelf ook niet dus ik ook niet. :|
En heel de gemeente heeft er onder geleden, en zo'n scheuring vergeet je je leven lang niet. als God me niet vastgehouden had, was ik onkerkelijk geworden na de scheuring. Gergemmer zal ik iedergeval nooit worden gezien wat er twee jaar terug gebeurd is. :|

mening geven is niets mis mee maar wat hier vaak gebeurt is gewoon uit (uit nijd?)ordinair afkatten van ds Hakvoort.
ook al zijn er fouten gemaakt, telkens op deze manier erop terugkomen is niet goed.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 22 jun 2004 18:32

[
mening geven is niets mis mee maar wat hier vaak gebeurt is gewoon uit (uit nijd?)ordinair afkatten van ds Hakvoort.
ook al zijn er fouten gemaakt, telkens op deze manier erop terugkomen is niet goed.[/quote]

hmm doe ik dat ook? :oops:
ach ja... fouten... het is voor mij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk hakvoort te vergeven, laat staan dat ik kan vergeten wat er is gebeurd. :oops:

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 22 jun 2004 18:37

klink misschien naief....maar wat heeft die beste man op zijn geweten? ik lees met stijgende verbazing al die reacties vol afschuw.
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 22 jun 2004 18:37

Yael schreef:

is er dan gelijk wat mis met de ger. gem????

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 22 jun 2004 18:39

is er dan gelijk wat mis met de ger. gem????[/quote]

nee, maar toch krijg je daar dan wat tegen... omdat de andere helft van de gemeente gergem werd. vandaar. en de uiteindelijke bedoeling was het naambordje van de kerk in gg te veranderen in plaats vn cgk wat we waren...

maar met de gg zelf is niks mis. maar het is mijn gevoel maar.

Terug naar “Archief”