Kan jij goed met je vriend/vriendin praten?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 nov 2002 13:33

een echte vriend in love dus, kun je veel meer vertellen dan een echte vriend/ vrindin

Tears
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tears » 21 nov 2002 14:41

praat niet veel,

anderen begrijpen mij vaak niet, of ik hun niet.

zelf oplossen is niet ideaal, beperkt overzicht, anyway

heb 1 goede vriend waark goed mee kan praten, maar die zie ik weinig

Praten is wel belangrijk, toch wel ja. Heb tijdje relatie gehad, is niet door weinig praten over gegaan maar heeft wel grote rol gespeeld
Declare this an Emergency...

Derkel
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Derkel » 21 nov 2002 21:25

Ik bven het helemaal met tears eens. Praten in een relatie is belangrijk!! Het maakt niet uit welke relatie, iedere relatie!! ZO denk ik ook aan de relatie tot God (daar praat je immers toch ook mee), je ouders, familie etc...

Ik heb een tijdje een vriendin gehad waarmee ik weinig inhoudelijke gesprekken heb gevoerd, al helemaal neit over het geloof.
SInds kort heb ik een nieuwe vriendin, en ik weet voor mijzelf dat ik heel veel wil praten, want anders loopt et toch stuk op den duur.

Verder kan ik met mijn ouders heel goed praten en ook met een aantal vrienden.
Het toppunt van eigenwaarde is; jezelf bekijken door de ogen van God.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 nov 2002 10:31

derkel ik zou veel gesprekken houden met je vriendin, tis belangrijk

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 25 nov 2002 11:19

In een relatie geldt: "praten is goud en zwijgen is fout"

Ik denk dat dat helemaal waar is...als je niet met elkaar kunt praten wordt het wel heel saai als je samen 80 bent!!!

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 25 nov 2002 11:25

Acire schreef:
Ik denk dat dat helemaal waar is...als je niet met elkaar kunt praten wordt het wel heel saai als je samen 80 bent!!!

Saai is tot daar aan toe...Maar als je niet praat weet je niet wat de ander bezighoudt en waar de ander mee zit. Daar krijg je botsingen door en kan m.i. een relatie daarop stuklopen.

sirvienta
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sirvienta » 25 nov 2002 12:56

ik heb eigenlijk maar een vriendin met wie ik dit kan.
maar daar ben ik dan ook superblij meej!!!
liefs van jullie forum-zusje --> sirvienta 's back again!!

MAXIMUS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MAXIMUS » 25 nov 2002 16:14

praten is zeker goed =
GOUD
dat weet ik heel zeker je moet er wel iedere dag aan werken soms komen er moeilijke dingen naar buiten of moet je iets slikken maar daarna kun je het wel bepraten.

ik bepraat alles met m'n vriendin (in love) ik vraag haar ook kom met alles naar me toe het geeft echt niet en dit doet ze bij mij ook als het moeilijk naar buiten komt zo bespaar je elkaar onbegrip en ruzie alhoewel....

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 25 nov 2002 16:20

Weet je wat ik soms niet snap he...dat je je vriend/vriendin (in love, om t zo maar duidelijker te maken;-) moet VRAGEN alles te zeggen! Dat moet toch automatisch gaan?

willemieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor willemieke » 26 nov 2002 00:42

Praten is juist heel goed je kan elkaar zo steed beter leren kennen. Het kan heel verfrissend en ophelderend zijn. Het kan ook heel moeilijk zijn. Iemand die veel negatieve dingen heeft mee gemaakt is dan vaak gesloten. maar anderen mensen weten dan niet wat er in je omgaat. Door praten en dan ook eerlijk te zijn, je kwetsbare kanten te laten zien maak je vrienden en dat is echt zo

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 27 nov 2002 01:28

Als je niet kunt praten met je vriendin zit er iets goed fout. Ik durf te stellen dat ik geen geheimen voor haar heb en zij ook niet voor mij...

Verder heb ik 1 vriend die bijna alles van me weet, iig de belangrijke punten en een paar waar ik ook alles tegen zeg, maar ze wat minder vaak spreek, de relatie met hun is dus in principe van dezelfde kwaliteit maar de kwantiteit wat lager omdat ik op kamers zit.

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 27 nov 2002 08:12

tja.. wat zal ik eens vertellen..... Als je een goede vriendin/vriend dan stel je je hart open. Dat zei de ds. afgelopen zondag nog in zijn preek.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 nov 2002 12:58

Ik deel alles met mijn vriendje, we kennen elkaar nog niet zo lang, maar doordat we zoveel met elkaar praten (helaas vaker via de compie dan irl) hebben we elkaar al best goed leren kennen. Ik weet dat ik met alles bij hem terecht kan en dat lijkt me essentieel voor een goede relatie.

Verder heb ik mijn hele leven lang altijd wel minstens 1 vriend(in) gehad waarmee ik goed kan praten, ik kan echt niet zonder. Het wisselde nog weleens wie dat was, maar op nummer 1 stond toch altijd mijn beste Vriend Jezus. Met Hem bespreek ik ook alles. Het mooiste is natuurlijk als je je relatie met Jezus kunt combineren met de relatie met je vriend of vriendin, het is volgens mij voor een christen zelfs noodzakelijk dat je dat doet!

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 25 dec 2002 11:14

Ik heb 4 hele goede vrienden waar ik altijd terrecht kan (en zij bij mijn). Als dat niet zo is kan ik niet van een goede vriendschap spreken... Ik kan echt heel goed met deze mensen praten en ik ben er van overtuigd dat zij er altijd voor mij zullen zijn. Voor de rest heb ik dan wel andere vrienden, maar daar praat ik niet diep mee. Zou ik niet zo snel mijn geheimen blootgeven :mrgreen: Je snap wel wat ik bedoel...

Wat is vriendschap toch mooi :D :D
Laatst gewijzigd door butterfly op 11 jan 2003 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 dec 2002 23:26

ik kan ontzettend goed met mijn vriend praten. We kennen mekaar nog niet zo heel lang (4 maanden). Wij praatten ook eerst het meeste via de computer en als we mekaar in het echt zagen dan waren het vaak geen serieuze gesprekken. :?
Maar toen hebben we daarover gepraat en kwamen tot de conclusie dat je veel beter in het echt met mekaar kunt praten, omdat je dan ook kan zien hoe die ander erbij zit. En soms ook hoe hij er echt over denkt. De mimiek in een gesprek is ook heel belangrijk
Ik heb mijn vriend denk ik in die korte tijd al veel van mezelf verteld en hij aan mij, We vertrouwen mekaar volledig. Ik kan ook dingen aan hem kwijt die ik niet aan mijn ouders kwijt kan. Het enige nadeel vind ik dat als het zo vertrouwd is, je wel sneller iets verteld. en soms wel iets te snel!!!! :shock: tenminste dat merk ik wel bij mezelf.
:roll:

:D Vriendschap bevordert je geluk en vermindert je blijdschap! :wink:

Terug naar “Archief”