Moderator: Moderafo's
joris schreef:nou gewoon bijbels doorgaan lijkt mij: hou van die man!
en toch is de uitdaging en opdracht denk ik: heb lief, met de liefde van de Heer. JEzus verachtte niemand.Bookman schreef:joris schreef:nou gewoon bijbels doorgaan lijkt mij: hou van die man!
Houden van? Laat ik zeggen dat ik er diep medelijden mee heb. Ik heb hulp aangeboden, en hij wil niet geholpen worden. Dus kan alleen de Heere hem helpen. Ik ga niet zeggen dat het goed is wat ik gedaan heb. Maar als je als enige uit 491 gemeenteleden zo'n man aanspreekt op zijn onchristelijke gedrag, en dan zo'n achterlijk antwoord terugkrijgt, dan krijg ik toch de neiging om te denken: Laat maar............
joris schreef:en toch is de uitdaging en opdracht denk ik: heb lief, met de liefde van de Heer. JEzus verachtte niemand.Bookman schreef:joris schreef:nou gewoon bijbels doorgaan lijkt mij: hou van die man!
Houden van? Laat ik zeggen dat ik er diep medelijden mee heb. Ik heb hulp aangeboden, en hij wil niet geholpen worden. Dus kan alleen de Heere hem helpen. Ik ga niet zeggen dat het goed is wat ik gedaan heb. Maar als je als enige uit 491 gemeenteleden zo'n man aanspreekt op zijn onchristelijke gedrag, en dan zo'n achterlijk antwoord terugkrijgt, dan krijg ik toch de neiging om te denken: Laat maar............
Medelijden is een vorm van verachting en dan voel je je stiekum beter.
hijwel schreef:joris schreef:en toch is de uitdaging en opdracht denk ik: heb lief, met de liefde van de Heer. JEzus verachtte niemand.Bookman schreef:joris schreef:nou gewoon bijbels doorgaan lijkt mij: hou van die man!
Medelijden is een vorm van verachting en dan voel je je stiekum beter.
helemaal right geit!
we moeten niet gaan lijken op Jezus, maar we moeten worden als Jezus! dus ook wij moeten niemand verachten, maar altijd in liefde blijven behandelen!
Ik heb nergens gezegd deze man te verachten. Maar als iemand zo op een brief reageert die in alle liefde geschreven is, en verder er niet over wil praten, dan kun je van zo iemand houden zoveel je wil, maar daar schiet je geen bal mee op. En nogmaals, hij heeft geen probleem, maar ik heb volgens hem een probleem omdat ik hem op zondag geschreven heb. Maar fijn dat jullie weten hoe wel met zo iemand om te gaan.
Bookman schreef:Ik heb nergens gezegd deze man te verachten. Maar als iemand zo op een brief reageert die in alle liefde geschreven is, en verder er niet over wil praten, dan kun je van zo iemand houden zoveel je wil, maar daar schiet je geen bal mee op. En nogmaals, hij heeft geen probleem, maar ik heb volgens hem een probleem omdat ik hem op zondag geschreven heb. Maar fijn dat jullie weten hoe wel met zo iemand om te gaan.
thespiritisinsideus schreef:ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat een bepaalde manier van je intelligentie aanwenden in het geloof zeker een zwakheid is. Zolandg je mar binnen religieuze kadertjes blijft denken maakt het niet uit, maar zodra je buiten dat kader treedt ben je (reddeloos?) verloren
Want wie van de mensen weet, hetgeen des mensen is, dan de geest des mensen, die in hem is? Alzo weet ook niemand, hetgeen Gods is, dan de Geest Gods.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 25 gasten