Kunnen gelovigen 'afvallen'?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 jun 2004 11:06

Ik heb gezien hoe mijn grootouders en m'n schoonvader hebben geleefd en zijn gestorven. In het volle vertrouwen geborgen te zijn in hun Heer.
Dat is voor mij voldoende.

Goede keus, en als je daar achter blijft staan mag je in het zelfde vertrouwen leven en sterven!

Be blessed!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 21 jun 2004 12:27

Mijn leven gaat ook niet over rozenblaadjes, net zomin als dat van een ander. Maar ik heb het geloof gekregen, en heb besloten om ervoor te gààn.
Kom ik om, dan kom ik om. En al die teleurgestelde afvallers......vind ik erg, maar weiger om me erdoor te laten beïnvloeden.
Een waar geloof (om die term nog maar eens te gebruiken) krijg je van boven en raak je niet meer kwijt. En iedereen die er naar zoekt zal het vinden...op G.ds tijd.
Hoe ik dat weet?
Ik heb gezien hoe mijn grootouders en m'n schoonvader hebben geleefd en zijn gestorven. In het volle vertrouwen geborgen te zijn in hun Heer.
Dat is voor mij voldoende.
erg waardevol Cathy, maar toch puur subjectief. Een agnost of atheist zou dan ook mensen kunnen aanhalen die als agnost of atheist gelukkig geleefd hebben en gestorven zijn, en dat als bewijs geven dat God niet bestaat (ze zullen dat overigens niet snel doen, vermoed ik).

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 21 jun 2004 19:18

surfer schreef: erg waardevol Cathy, maar toch puur subjectief.

Ik weet het, lieve surfer :oops: ik heb al meer met atheïsten discussies gehad. Met Bijbelse argumenten kom je niet ver zonder in cirkelredeneringen te vervallen.
En ik zou zo graag iedereen willen overtuigen, maar ik weet niet meer hoe.... :cry:
Alleen m'n gebed blijft over.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Terug naar “Archief”