Tatoo's en piercing's -> ja of nee?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 18 jun 2004 09:59

Toch vraag ik me weleens af, wat is de beweegreden om het te doen?
Komt uit het voort uit een soort van minderwaardigheidscomplex, dat ze denken zonder die optuiging niet mooi te zijn? Heb in het ziekenhuis wel eens mensen gezien en verpleegd die zelfs op de vreemdste plaatsen piercings hadden, zag er echt leuk uit....................bwaaaaaaaaa
Is vooral leuk als er ontstekingen bij komen........... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maar ja daar vraag je dan ook om :?
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 18 jun 2004 10:04

nee, waar komt de behoefte van mensen vandan om mooie kleren aan te doen. Je wilt er op een bepoaalde manier uitzien, bij de een passen daar tattoos bij, bij de ander een stropdas

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jun 2004 11:14

Bookman schreef:Toch vraag ik me weleens af, wat is de beweegreden om het te doen?
Komt uit het voort uit een soort van minderwaardigheidscomplex, dat ze denken zonder die optuiging niet mooi te zijn? Heb in het ziekenhuis wel eens mensen gezien en verpleegd die zelfs op de vreemdste plaatsen piercings hadden, zag er echt leuk uit....................bwaaaaaaaaa
Is vooral leuk als er ontstekingen bij komen........... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Het valt mij bij jou altijd op Bookman, dat je mensen die andere meningen hebben of andere keuzes maken heel vaak negatieve/ongeldige beweegredenen toeschrijft. Zo van: diegene zal ergens wel niet helemaal normaal zijn, anders zou hij wel hetzelfde denken als ik. No offence verder, dus voel je niet aangevallen, maar ondanks dat het misschien een erg prettige manier is om de wereld te bekijken, denk ik toch dat het vaak wat gecompliceerder ligt dan je zou willen.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 18 jun 2004 11:21

Aragorn schreef:
Bookman schreef:Toch vraag ik me weleens af, wat is de beweegreden om het te doen?

Het valt mij bij jou altijd op Bookman, dat je mensen die andere meningen hebben of andere keuzes maken heel vaak negatieve/ongeldige beweegredenen toeschrijft. Zo van: diegene zal ergens wel niet helemaal normaal zijn, anders zou hij wel hetzelfde denken als ik. No offence verder, dus voel je niet aangevallen, maar
ondanks dat het misschien een erg prettige manier is om de wereld te bekijken, denk ik toch dat het vaak wat gecompliceerder ligt dan je zou willen.

Aragorn!!!! Ik stel een vraag hier,omdat ik niet weet wat hun beweegreden is. En ik schrijf erbij dat ik er nare dingen van gezien heb. Ik zal je de details besparen. En als mensen zo nodig op die plaatsen metalen ringen e.d willen plaatsen dan moeten ze dat zeker doen.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Hein
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Hein » 18 jun 2004 11:47

Nu heb je op zich gelijk aragorn. De wereld is dikwijls complexer dan wij denkenl. maar soms kan generaliseren echt geen kwaad. gewoon ff nuchter kijken naar al die plaatsen van die piercings. Dan komt bookman toch best in de buurt met zijn vermoedens over beweegredenen. alleen de vraag of je ook daar objectief naar wilt kijken.
De HEERE zegt: Grimmigheid is bij mij niet! jesaja 27:1

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jun 2004 12:30

Bookman schreef:
Aragorn schreef:

Het valt mij bij jou altijd op Bookman, dat je mensen die andere meningen hebben of andere keuzes maken heel vaak negatieve/ongeldige beweegredenen toeschrijft. Zo van: diegene zal ergens wel niet helemaal normaal zijn, anders zou hij wel hetzelfde denken als ik. No offence verder, dus voel je niet aangevallen, maar
ondanks dat het misschien een erg prettige manier is om de wereld te bekijken, denk ik toch dat het vaak wat gecompliceerder ligt dan je zou willen.

Aragorn!!!! Ik stel een vraag hier,omdat ik niet weet wat hun beweegreden is. En ik schrijf erbij dat ik er nare dingen van gezien heb. Ik zal je de details besparen. En als mensen zo nodig op die plaatsen metalen ringen e.d willen plaatsen dan moeten ze dat zeker doen.

Neej, oke, maar je suggereerde al wel wat. Maar inderdaad stelde je ook de vraag, misschien reageerde ik wel teveel vanuit mijn vooringenomenheid.. :)

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 18 jun 2004 12:41

Joh, we hoeven niet alles normaal te vinden. Daar doe ik dan ook echt geen moeite voor. Voor mijn part hangen ze er een wasmachine aan. Ze doen maar. Maar nogmaals het heeft soms vervelende medische gevolgen. Daar denken weinig mensen aan.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 jun 2004 12:41

Ik twijfel, heb veel getwijfeld e.d. Niet perce vanwege chr. redenen, meer redenen als 'later spijt' e.d. Ik heb wel voorkeuren voor plaatsen. Een vriend van mij heeft een schitterende (wel grote) tatoe tussen schouderbladen. Dat lijkt me een mooie plek. Verder vind ik buik (niet borst) en onder-arm wel mooi: probleem ivm werk is onderarm niet handig...

Wat betreft piercings: ik wil graag een lip-piercing, maar weet nog niet of ik dat ga doen. Ook wil ik graag een pericing door mijn wenkbrauw, zelfde verhaal. En BOVEN of HALFVERWEGE linkeroor.

Verder eens met Aragorn. Het plaatsen van piercings en tatoe's komt zeker niet voor uit een minderwaardigheidscomplex o.i.d. Hoewel sommige plaatsen misschien wat pikant of 'extreem' zijn, slaat het nergens op om het af te schuiven op een minderwaardigheidscomplex. De een vindt het mooi, de ander niet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jun 2004 12:53

Ik zou er denk ik geen willen, er zijn maar weinig plekken waar ik het voor mannen mooi vind en ik zou me een beetje een wannabee-meeloper-alto voelen omdat elk 15jarig pubertje dat alternatief of stoer wil zijn al met een piercing loopt.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 18 jun 2004 19:57

Ik zie mijn tatoos gewoon als versiering, en ik heb er ook emotionele waarden aan. Ik heb een roosje, vlindertje en een leeuw. Allemaal heeft het een betekenis, die ik niet zeg. Klein, onopvallend, maar wel op mijn armen. Maar zeker byzonder mooi, vooral omdat ze van mij uniek zijn, speciaal voor mij ontworpen, er zijn dus geen dezelfden van.

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 20 jun 2004 20:39

En tijdelijke tatoo's, de zogenaamde henna-tatoo's die na 3 weken weer weg zijn, is dat principieel anders dan gewone tatoo's?
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Terug naar “Archief”