JHWH en Allah zijn dezelfde God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

menachem
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor menachem » 06 jun 2004 20:46

Maar wat als Jezus (vrede zij met hem) niet gestorven is aan het kruis?

tja, maar de Bijbel zegt nou juist dat Hij wel gestorven is aan het kuis.
Dan zullen de Israëlieten weer verlangen naar J*H*W*H, hun God, en hun koning David (de Masjieach);

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 07 jun 2004 14:14

Islam of gedefinieerde democratie naar het (alleen-) recht van de United States of Amerika, leren ons datgene wat we kunnen vermoeden;

Marteling van terreurverdachten is geoorloofd, als daarmee de nationale veiligheid gediend is. Dat staat in een rapport van het Amerikaanse ministerie van Defensie, dat de Wall Street Journal in handen heeft.[/color]

http://www.planet.nl/planet/show/id=851 ... /sc=d377c9

Intro van een bericht, aangaande het feit dat martelen is toegstaan, zo zegt het ministerie van Defensie van Amerika.

De in darkred aangegeven tekst is een tekst welke exact dezelfde lading fdekte van het begin en de (grond-)redenen van het Derde Rijk.

En laten we de tekst van die kop nog eens rustig nalezen en goed in ons opnemen wat daar staat. Laten we die kop (en de inhoudelijke essentie van het bericht zelf) nu eens heel langzaam tot ons doordringen, als we de volgende passages lezen uit Openbaring 13:

Openbaring 13.

1 Ik zag een beest uit de zee opkomen, dat tien horens en zeven koppen had. Op elk van zijn horens stond een kroon en op zijn koppen stonden beledigingen tegen God.

2 Het beest dat ik zag, leek op een luipaard, maar had de poten van een beer en de muil van een leeuw. De draak gaf het beest zijn kracht en gezag, heel zijn grote macht.

3 Het leek of één van zijn koppen dodelijk gewond was, maar de wond genas. De hele wereld liep vol verbazing achter het beest aan. Alle mensen vielen op de knieën en vereerden de draak, omdat hij het beest zo'n grote macht had gegeven.

4 Zij aanbaden ook het beest zelf en zeiden: "Wie is met het beest te vergelijken? Wie kan het tegen hem opnemen?"

5 Het beest mocht met grote woorden God beledigen, 42 maanden lang.
6 En hij deed zijn muil open en braakte de grofste beledigingen uit tegen God, tegen Zijn naam, tegen Zijn tempel en tegen allen die in de hemel woonden.

7 Het beest mocht oorlog voeren tegen het volk van God en het overwinnen. Hij kreeg macht over alle landen en volken.

8 Alle mensen op aarde zullen hem aanbidden, behalve de mensen die al sinds het ontstaan van de wereld vermeld worden in het levensboek, het boek van het Lam, dat geslacht is.

9-10 Ieder die oren heeft, moet luisteren. Wie gevangen neemt, zal gevangen genomen worden. Wie met het zwaard doodt, moet door het zwaard gedood worden. Daaruit zal het geduld en het geloof van Gods kinderen blijken.

11 Ik zag een ander beest. Dat kwam niet uit de zee, maar uit de aarde.
12 Het had twee horens, net als het Lam, maar het sprak als de draak. Het trad namens het eerste beest op en oefende dezelfde macht uit. Het dwong de aarde en haar bewoners het eerste beest te aanbidden; het beest dat van zijn dodelijke wond genezen was.

13 Dat tweede beest deed buitengewone dingen; het liet voor de ogen van de mensen zelfs vuur uit de hemel regenen.

14 Door de opmerkelijke dingen die het tweede beest onder de ogen van het eerste beest deed, werden de bewoners van de aarde misleid. Het kreeg hen zover een standbeeld te maken van het beest, dat ondanks zijn dodelijke wond was blijven leven.1

5 Het tweede beest kreeg zelfs macht om het standbeeld te laten leven, zodat het kon spreken en iedereen kon dwingen het te aanbidden. Wie dat niet deed, werd gedood.
16 Het tweede beest had iedereen in zijn macht; klein en groot, rijk en arm, vrij en slaaf. Iedereen moest een merkteken op zijn rechterhand of voorhoofd hebben.

17 Wie dat teken niet had, kon niets kopen of verkopen. Dat teken moest de naam of het nummer van het beest zijn.
18 Hier is wijsheid voor nodig. Wie verstandig is, kan erachter komen wat het nummer van het beest is. Het is het nummer van een mens, namelijk 666.

Een ieder die zich niet wil laten conformeren met de macht van het eerste Beest ( geestelijk= Rome) en ook niet daardoor gehoorzaam is aan het tweede Beest dat de bevelen van Rome uitvoert en opvolgt (de USA en haar wereldleiderschap) word gemarteld of vervolgd; immers waaranders dient de strijd tegen het terrorisme, als de Beesten soreken namens de Draak en die dult geen Allerhoogste boven zich! Ook niet door het hart (verstand) van één die rebbeleert in zijn aardse rijk.

Marcus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marcus » 19 jun 2004 20:49

Hoi ik ben Marcus, ik ben katholiek en ik ben lid geworden, als ik niet mag reageren zeg het maar. Dan ben ik gauw vertrokken.
Maar ik vind het een beetje potsierlijk om de RK kerk te vergelijken met het beest.

Weet je wat ik zie als ik in de RK kerk kom dat er liederen gezongen worden en uit de Bijbel word voorgelezen.
Denk maar lekker dat de rkkerk satan is. Ongeloovelijk.
Op rorate een rk kerk site als daar zo gepraat word over protestanten worden je direct geblokt, die berichten zijn er ook niet.
Maar ga maar lekker door met je katholieken-haat.
Als je denkt dat je daarmee Jezus (waarvan ik toch andere dingen hoorde) een dienst mee bewijst.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 jun 2004 09:38

Beste Marcus,

Hartelijk welkom en dank voor je reactie.
Er is een verschil tussen Jezus navolgen en (ook) Zijn profetrie (kunnen en willen) begrijpen. Er wodt NIET gesproken over danwel of het rechtvaardig is om een (of de) Rooms-Katholieke gelovige mens te oordelen of te veroordelen, maar het (een) Politiek-religieus systeem dat door Satan misbrukt wordt om zijn Rijk gestalte te geven in deze wereld.
De RKK is een Staat, een politiek-religeiuze Kerkstaat.

Zelf heb ik Rooms-Katholieke familie en niet zo'n beetje ook. Enkele aanverwandten zij zelfs werkzaam binne de RKK kerk in Rome. Enkele Rooms katholieke kennissen van mij hebben zelfs in het Vaticaan gewerkt. E zij hebben mij verklaard dat de RKK Staat en politiek bolwerk is en dat hetgeen ik vanuit de Heilige Schrift en door Profetie aangeef, juist is.
Veel Rooms Katholieke Geestelijken zijn daarom als persoonlijke, onafhankelijk denkende mensen, meer Christen dan dat zij vanuit de RKK Staat mogen en kunnen zijn en daardoor, in hun denken, los staan van de RK Kerk maar ook die politieke Staat. Probeer dus niet vromer te zijn dan de Paus!

Ik weet dus vanuit de bron wat ik verkondig en mededeel vanuit de Heilige Schrift. Dat wat Openbaring 13 verwoordt en NOTABENE door Jezus zelf is geciteerd aan Johannes, op Patmos mag tot de verbeelding spreken.

Miljoenen Rooms katholieke gelovigen hebben de RKK verlaten omdat zij daarin ontdekte dat niet Jezus centraal staat (en diens Heilige Stoel in de Hemel= het Heilige der Heilige) maar de Heilige Stoel in Rome met de (MENS) die Zich plaatsvervanger of zoon van God laat noemen.

Maria, is dus ook geen Plaatsvervanger van Jezus en kan dus ook geen Koningin van de Hemel zijn. Maria, de moeder van Jezus ligt gewoon oin haar graf.

De RKK kerk erkent ook dat Christenen Jezus dienen na te volgen en Rooms Katholieke mensen de RKK Staat in Rome.
Tevens erkent de Paus van Rome dat (ware) Christenen de Sabbat van het 4e gebode dienen te oderhouden de de Rooms Katholieke mensen de zondag, omdat de zondag door de RKK is ingesteld.

De RKK Staat in Rome maakt dus zelf het onderscheidt, dat o.a. ik aangeef op grond van de Bijbel. Werk je kennis dus eerst eens bij voordat je meent dat er onwaarheden over de RKK (altijd) worden gezegd.
Jezus verkondigen betekent "uit te gaan"van Babylon, waar de Hoer aan de wateren van deze wereld zit. (Hoer staat voor de bruid van Satan)

Dus beste Marcus, voordat je nu de Heiland zelf veroordeeld, aangaande hegeen Hij zelf voor waarschuwt en er op wijst dat de Satan nu eenmaal een -menselijke- religieus systeem gebruikt en misbrukt voor zijn eigen Rijk (One World Order) en Jezus over de 2 machten die gezamelijk de One World Order door geweld en kracht (Beest-achtig dus) spreekt in Openbaring 13 (de Verenigde Staten van Amerika als burgerwetgevnde macht voor de wereld en makende en Beeld van Rome voor de wereld, die religieuze maatstavan voor deze wereld heeft ingesteld en binenkort als enige ware al instellen in de wereld) )die Hij Beesten noemt (Hijzelf is het Lam), dan moeten wij ernstige zaak maken met het leren onderscheiden wat "vals"-Evangelie- en "waar"Evangelie voor staat.

Jezus = Liefde, dat is juist maar daarvoor heeft Hij ons ook gewaarschuwd voor hetgeen in deze wereld vals is en zich voordoet als Zijn vertegenwoordiging op aarde. Dat kunnen geen mensen zijn met een feodale en politieke christelijkheid, maar dat is allen de Heilige Geest die gaat waar ij wil.

En als je eens wist waarvoor en waartoe de RKK Staat in al hun geheime politieke besluiten de mensen toe heft aangezet, dan zullen ens je ogen open gaan. Ikzelf woon in een door de Vrijmetselarij en RKK Staat geleid land, binnen Europa. Als nu meent dat Europa ♪0én kan worden op grond van deze twee politiek- religieus misleidende machten, dan heb je het mis.
Het leven is hier, in deessentie van een (liberele-) democratie ver van ideaal te noemen. En menig werknemer zou in dit land, waar ik nu woon, allang in opstand zijn gekomen, omdat hij op en haastwel middeleuwse wijze wordt behandeld en in feite ondenkbaar (zouden moeten) zijn in het jaar 2004. Toch, beste vriend is dat land erg dicht bij.

Vergeet niet dat de Kerk van Rome en vijand is van de ;liberale democratie en de Protestantse kerken. Dat heeft de RKK Staat zelf vastgelegd in de historie. Lees har historische overzicht maar eens dor m.b.t. haar besluiten en verklaring in de loop der eeuwen.
Zij lijkt zich nu te verontschuldigen oiver veel dingen maar vergeet niet dat haar aard en doelstelling daardoor niet wezelijk zal en kan veranderen. Gods profetie en Gods waarheid (Jezus) stan vast! Immers, dan zou er geen wderkomst van de Heiland nodig zijn, terwijl dat -ook- vaststaat.

Hier, in het door de Vrijmetselarij en Rooms katholieke geregeerde land achter de politieke farcade van een zeker "democratiesch"stelsel voel ik"de kracht van "het Beest" en de politiek-religieuze invloed van "beide Beesten"als in mijn dagelijse leven en wordt dat door sommige Evangelische mensen, alhier ook ervaren. Het is een teken voor de nabije toekomst, als straks het Vereintes Europa door een dictatuur van religieuze regelgeving en politiek-economische slavernij zal worden geregeerd. De bakermat van eens de liberale democratie, maar nu zich voorbereid op een voorbeeld van een One World Order Systeem, dat zijn weerga niet kent.

Ga uit van het Grote Babylon......leert Jezus, opdat gij geen deel hebt aan haar plagen.

Zeker mag je reageren, uiteraard. Ik heb enige tijd op de RK neiuws site in en forum gezeten. Wel beste vriend, dar mocht ik niet zeggen wat ik dacht en voelde, wat Jezus voor mij betekenden. Dar mocht ik niet zeggen dat de Heilige Stoel in de Hemel stond, in het Heilige der Heilige waar God woont en Jezus voor ons pleit.

Ik werd haastwel op elke "fout"gewezen in mijn reacties en postings, omdat op die RK site 24 uur per dag "Christenen"onze postings zaten te controleren en te sencureren. ik mocht alleen binnnen de "Catechismus" laveren met mijn gevoelens. Tenslotte ben ik verbannen, voor altijd, omdat ik de Heiland Jezus een grotere plaats toedichtte dan de Paus!!!

Inmiddels weet ik dat er meerdere Protestantse mensen zijn die om die redenen van die RKK fourm discussie pagia zijn verwijderd.

Dus beste vriend, zet nu niet direct een grote mond op. Wees blij dat je vergund wordt om op deze site al je indrukken en ervaringen met je Heiland te delen. Maar bedenk dat God de Vader mensen de gelegenheid geeft om Satan te aanbidden en mensen ook in de gelegenheid stelt zich voor te bereiden op het Hemels Koninkrijk....en dat laatste zal eeuwig bestaan.

De RKK kerk als Staat zal in het Babylon ten onder gaan net als al e andere mensen die er voor zullen kiezen, bewust en welovrwogen om in het Grote Babylon de Duivel en de mensenmoorenaar te dienen.
Toch beste Marcus zal er en tijd aanbreken dat zelfs deze mensen, die voor het kwaad kiezen, de christenen verwijhten dat deze hen de Waarheid (Jezus) niet hebben voorgehouden, ook al moest hen dat ook pijn doen! (zoals het jou dus nu ook doet)

Gegroet

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 jun 2004 11:10

Het is onzin dat in de RKK de paus centraal staat... officieel is dat wel zo... Maar voor heel veel in de kerk niet... bovendien is de paus de menselijke opvolger van Petrus, niet van Christus... en belijdt zelfs de paus dat Jezus voor de zonden van mensen is gestorven. Ik ben het niet op alle punten eens met de kerk maar dat wil niet zeggen dat je moet gaan oordelen over de mensen in de kerk, daar zitten een hoop gelovigen bij die net zo goed als jij en ik beseffen dat ze door Jezus dood en opstanding gered zijn.

Kijk dus uit met je uitspraken over anderen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marcus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marcus » 20 jun 2004 11:46

Belgie is al 40 jaar niet meer katholiek.
Meer dan 75% gaat van het belgische volk niet naar de kerk.
De katholieke kerk heeft niets te zeggen in Belgie.
Zeker in de media niet, er is daar een anti katholieke sfeer.

Hoewel van oudsher het wel een rk land is. Maar dat is het anno 2004 niet.
Hoewel 90% van de katholieken nog wel hun kinderen laat dopen in Belgie.
Maar ze zijn niet meer katholiek, want velen gaan niet meer naar de kerk.
De CVP de roomse partij heeft maar 25% van de stemmen.
In andere partijen die niet christelijk zijn 75%. Hoe kom je er bij dat Belgie door Rome word geregeerd.
Vraagje was je ook niet een tijdje op het rk-forum rorate dan hebben we weleens ge-emaild. (augustinus) :mrgreen:
Leuk om je hier weer te ontmoeten.

JEZUS STAAT WEL CENTRAAL IN DE RK KERK. Immers de H. Mis is het hart van de katholieke kerk en dat is de tegenwoordigstelling van Christus. Maar ook daarbuiten staat Jezus centraal. Ook officieel staat de paus niet centraal.

En als er Mariaverering is is dat enkel alleen om naar Jezus te wijzen.

De paus laat zich niet God noemen. Hoe kom je daar nou bij.

Ik laat het hier bij. Ik denk dat 95% van de protestanten in je verhaaltje niet intrapt.

Discussie verwijderd? Vind je het gek? Om op een rk forum de rkk met het beest van de openbaring te vergelijken? En je vind het gek dat die discussie is verwijderd?
Als ik op omsionswil verklaar dat ik rk ben word je direct geblokt, ook al heb je het er niet eens over.

Marcus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marcus » 20 jun 2004 16:07

Voor Boudewijn, de rkk als het beest????

Paus maakt zich druk over Europese Grondwet
--------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst op 20/6 '04 om 14:06u door Roderick Vonhogen

VATICAANSTAD (RKnieuws.net/Reuters) - Paus Johannes Paulus II maakte zich zondag zichtbaar druk over het ontbreken van God en het christendom in de nieuwe Europese Grondwet. Dat meldt het persbureau Reuters. In zijn Angelustoespraak onderstreepte de paus dat Europa haar Christelijke wortels niet mag vergeten.

De paus week zondag van zijn officiële tekst af toen hij zich in het Pools richtte tot een aantal pelgrims uit zijn vaderland. Hij bedankte Polen voor de moeite die het land heeft gedaan om een referentie naar de Christelijke wortels in de Europese constitutie te krijgen.

Verstoord

"Ik dank Polen voor zijn inspanningen binnen de Europese instellingen om de Christelijke wortels van ons continent loyaal te verdedigen", zei de paus. "Daaruit zijn de cultuur en de vooruitgang van onze tijden gegroeid."

"Onze Christelijke wortels kunnen niet vergeten worden!" voegde de paus er ´zichtbaar verstoord´ aan toe, aldus Reuters.

Teleurgesteld

Het Vaticaan reageerde zaterdag in een verklaring al teleurgesteld op het feit dat enkele regeringen zich verzet hebben tegen een expliciete melding van de Christelijke wortels van Europa in de nieuwe constitutie.

Het Vaticaan noemde de omissie "een miskenning van de historische evidentie en van de christelijke identiteit van de Europese volken."

Vluchtelingen

In zijn toespraak ging de paus verder in op het wereldwijde vluchtelingenprobleem. Hij riep de internationale gemeenschap en de wereldleiders op om iets te doen aan de ´pijnlijke´ toestand van miljoenen vluchtelingen in de wereld. (RV)

Ik denk niet dat het beest van openbaring 13 de rkk is als je dit zo leest.

caesar
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor caesar » 20 jun 2004 17:09

Ho ho Boudewijn, ik kan me voorstellen dat je gefrustreerd bent over de RKK, maar hem zo hard veroordelen hoeft nu ook weer niet. Het is bitter slecht gesteld met de kerken in België, dat wist ik wel. (gebedspuntje...)

Een paar kanttekeningen:

* Maak in je verhaal alsjeblieft onderscheid tussen de kerk als instituut en de mensen die er zitten. Je doet net alsof de RKK-staat de duivel zelf is, maar dat is behoorlijk ongenuanceerd. Een kerk bestaat gewoon uit de mensen die er zitten. En soms is het voor de duivel makkelijk om zn werk te doen in een aantal van die mensen...
* Bijna geen enkele kerk is vrij van machtsspellen; hoe langer de kerk bestaat, hoe meer je het ziet en hoe minder de mensen gedwongen worden om zelf aan het denken/doen te gaan, hoe meer je het ziet.
* Marnix heeft een goed punt door te stellen dat de paus nu niet echt veel macht heeft. Maar vroeger is dat idd anders geweest.
* Het is onzin te stellen dat de RKK van de 3e/4e eeuw dezelfde is als zij nu is (bij het instellen van de zondag). Ik denk dat ik als ik in de 3e/4e eeuw geleefd had, gerust lid had kunnen zijn van de RKK. Toen was er nog niet zoveel mis als in de tijd van de reformatie. (Gek genoeg ging het na de reformatie ging ook weer beter met de RKK)
* Ongetwijfeld zijn er fouten in de leer, maar dat heeft iedere kerk!
* Het boek Openbaringen is niet bedoeld als stickervel om frustraties te uiten. Je kunt er geen etiketten uithalen en plakken op iets waar je het niet mee eens bent...
* Laat Marcus toch gewoon meedenken en praten; op het moment dat we het er niet mee eens zijn, zeggen we het echt wel... Binnen het protestantisme worden mensen gelukkig gedwongen om zelf na te denken!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 jun 2004 18:29

Beste Ceasar,

Dank voor je innemende en uitgebreide amtwoord. ven voor de goede orde: Ik onderzoek sedert 22 mei 1982 het Boek Daniël en Openbaringen, en heb vele vrienden onder RKK gelovigen, ook Geestelijken behoren daar toe. Zij ondersteunen in grote mate hegeen ik screef, overleg en vertel. Met andere woorden, zij geven aan dat de RKK voor al een politiek-religieuze Staat is en dat het een plezierige bijkomstigheid is, dat er mensen zijn die in hen geloven. Ze is en aards-gerichte kerk en geen hemels gerichte kerk.

Agustinues heeft een boek geschreven: De twee Babylons. Het verhaalt over de RKK Staat als aards-religieuze macht als Kerk maar ook als een "Stad" staat die straks de One World Order (het hernieuwde Babylon) zal en mag leiden.

Een ander boek van een zekere Hislop is genaamd: The two Babylons.
En een ander boek, van de professor Jezuit Martin Maleachi"From THis Blood". Wie deze twee boeken heeft gelezen, zal zich wel twee maal bedenken voordat hij de RKK een kerk noemt die zich op een (waarlijk) Hemelse Verlosser beroept. (Helaas). Gelukkig ben ik na al mij studies er van overtuigd geraakt dat er een strijd zal zijn en zich twee groepen zullen vormen, gebaseerd op hetgeen Openbaringen 13 t/m 20 mij leren.

* Maak in je verhaal alsjeblieft onderscheid tussen de kerk als instituut en de mensen die er zitten.

Je hebt mijn vorige en laatste posting slecht gelezen; dat heb ik al vanaf mijn eerste publicaties sibds 1982 gedaan en steds weer benadrukt.

Ik maak duidelijk aan Marcus dat er -inderdaad- verschil is tussen de Kerk als Staatsinstituut en als gelovige gemeente

Je doet net alsof de RKK-staat de duivel zelf is, maar dat is behoorlijk ongenuanceerd. Een kerk bestaat gewoon uit de mensen die er zitten. En soms is het voor de duivel makkelijk om zn werk te doen in een aantal van die mensen...

Vaticaan betekent overigens: Plaats waar de Satan wordt aanbeden:

http://historical.benabraham.com/html/p ... ragon.html

Satan maakt gebruik van een menselijke organisatie in dew ereld die zich voordoet als plaatsvervaner van Jezus; als een zichtbare Kerk. Zelfs de RKK Staat erkent en geeft openlijk toe dat zij de zichtbare kerk, en alleen zij, kan zijn in deze wereld.

* Bijna geen enkele kerk is vrij van machtsspellen; hoe langer de kerk bestaat, hoe meer je het ziet en hoe minder de mensen gedwongen worden om zelf aan het denken/doen te gaan, hoe meer je het ziet.

Dat is juist en dat zal op den duur zuchtbaar worden. Lees Openbaringen 13 eens goed door voordat je je er een oordeel over kunt geven. Bokken en Schapen"

Jezus leert ons vanuit Daniël dat we in een leeuwenkuil zitten en dat Daniël verwijst naar onze tijd. Het instituut dat in deze wereld geleidt wordt door mensen die Satan als hun aanbidder hebben (ook als zij dat nog niet weten) staat tegenover de mensen die Jezus aanbidden en navolgen, dat ïnstituut is en Geestelijk volk, waarvan HUN leider zich in de Hemel bevindt. Als wij als Christenen in een "leeuwenkuil"zitten dan is het en goede zaak als wij laten zien dat we een Daniël kunnen zijn en niet angstig zijn of meeheulen met de vijand.

In Openbaringen kunnen we zowel de ene alswel de andere groep vinden; waarvan hun beide Leiders (Jezus en Satan) een "volk verzamelen" Dus Openbaringen goed doorlezen (onder gebed en de leiding van de Heilige Geest)

Marnix heeft een goed punt door te stellen dat de paus nu niet echt veel macht heeft. Maar vroeger is dat anders geweest.

Marnix weet niet wat hij zegt. Vanuit de historie van de RKK weten we dat ALLE regeringsleiders verantwoording schuldig zijn aan he Vaticaan. Daar het Vaticaan in ALLE regionen van de wereldse organisaties vertegenwoordigers heeft,zelfs binnen de Vrijmetselarij en menen dat binnen de RKK Staat ook voor alle -wereldse- religies een plaats bereidt is, kan de Paus zich ook alle vrijheid permiteren. Zelfs de meest Godsafvallige geloofsgemeenschappen (politieke leiders) vragen alleen de Paus om raad en advies en heeft zelfs de Israëlische regering om de zondagsrust gevraagd wereldwijdt in te voeren, aan de Paus. (2004)

* Het is onzin te stellen dat de RKK van de 3e/4e eeuw dezelfde is als zij nu is (bij het instellen van de zondag). Ik denk dat ik als ik in de 3e/4e eeuw geleefd had, gerust lid had kunnen zijn van de RKK. Toen was er nog niet zoveel mis als in de tijd van de reformatie. (Gek genoeg ging het na de reformatie ging ook weer beter met de RKK)

De RKK Staat (politike-religieuze) zal in haar essentie nooit veranderen, immers dan zou de profetie aangaande de wederkomst nooit uitkomen en er ook geen One World Order ontstaan, tegenover dat wat in Openbaring 12:14, 14:12 en 19:10 staat. Ken je Bijbel en weet wat profetie inhoudt; Jezus is daar het voorbeeld van in al zijn facetten!

* Ongetwijfeld zijn er fouten in de leer, maar dat heeft iedere kerk!

Ja, fouten kunnen beleden worden; niet afgedaan door slechts vergeving. De RKK Staat heeft politieke fouten gemaakt en kent de belijdenis der zonde niet, maar alleen de biecht aan (zondige) mensen. Wie de achtergronden kent van de Vrijmetselarij weet dat deze organisatie kennis en adviezen verstrekt aan het Vaticaan om zich meer en meer in een -schijnbare- overeenstemming te brengen met de Protestantse kerk, maar ondergronds gaat zij gestag door met datgene, om haar oorspronkelijk streven, niet los te laten. Morgen (Maandag) zal ik proberen een aantal van deze "adviezen en raadgevingen"hier te publiceren. Zij stammen uit maart 1962 .

Momenteel (2003 en 2004) worden we door "excuses" en "vergevingsgezinde"berichten aangaande hetgeen de RKK -in het verleden heeft ""fout"" gedaan, overspoelt. De RKK Staat maakt schoon schip om vervolgens, via politieke en religieuse organen har oude systeem en vastgestelde bepalingen aangaande haar "Goddelijke status"nieuwe morele wetten (kerkrecht) te introduceren op grond van en Burgerwetgevende macht (Openbaring 13) teneinden de "route van terroristenbestrijding terug te brengen tot de individu. Morgen of in de loop van de komende week zal ik uit een samenstel van adviezen en raadgevingen, met de titel:

The Exposed plan of The Freemasons FOR ALL TO SEE AGAIN Conserning the Catholic Church van maart 1962

Official guidelines from the Grand Master of Freemasonry to catholic Fremason Bishops (updating next 1993) for the Roman Catholic Church
aan je voorhouden!

The Exposed Plan (The Aggiomamento of Vatican 2)

as follows:

All brother freemasons syhal, report o the progress of these criticals drectives!

All (free-) masons working within the Chrucehs must undertake to:

en dan volgt er een lijst van 33 adviezen, om de ware indentiteit van e RKK Staat te verhullen, om in de laatste momenten van de Bijbelse geschiedenis op aarde, en One World Order voor te bereiden, waarin weer plaats zal zijn voor de werkelijk geopenbaarde werken van de Satan, onder het mom van een Wereldse vrede onder leiding van de USA en Rome, waarbij er een aardse vrede is; en alle "wateren", landen waar de RKK Staat haar vertegenwoordigers heeft; er een gedefinierde vorm van democratie en een gedefinieerde vorm van Katholiek geloof, binnen de cultuur of geestelijke oorsprong, ten grondslag zal liggen aan hen die het Merkteken van het Beest hebben aanvaard. (Beest staat voor een Macht die door geweld en oorlog mensen Zijn wil op legt) Het Woord Beest staat tegenover het Lam dat onschuldig is en alle weestand geduldig verdraagt;

....dat geslacht is voor onze zonden en voor onze zonden ook weer uit Zijn graf is opgestaan en als volmaakt MENS in dat voorbeeld, in de Hemel voor ons pleit en onze beleden zonden kan vergeven en voorhouden aan Zijn God en Vader; de Almachtige Schepper!

Het is wel in het Engels, maar dat mag geen probleem zijn. Weet dat er o.a. binnen de RKK Staat een Vrijmetselarijloge is, ook al wordt het ontkent.

* Het boek Openbaringen is niet bedoeld als stickervel om frustraties te uiten. Je kunt er geen etiketten uithalen en plakken op iets waar je het niet mee eens bent...

he Boek Openbaringen waarschuwt de wereld, welke door Jezus Zelf door Johannes worden geopenbaard aan de mensen, als laatste waarschuwing an de mensheid. In Openbaring 7 laat Jezus zelfs de "winden"tegenhouden, omdat Hij nog mensen wil redden, voordat de plagen uitbreken. Hij geeft aan dat we " Uit moeten gaan van dat Grote Babylon" Het legt de vinger op de toestand van de 7 gemeenten en de ware aard van hen. Het legt uit war we naar terug moeten keren om gered en verlost te kunne worden; omdat er gevar deigt en de meesten van ons dat niet -kunnen-maar vooral niet willen zien.

* Laat Marcus toch gewoon meedenken en praten; op het moment dat we het er niet mee eens zijn, zeggen we het echt wel... Binnen het protestantisme worden mensen gelukkig gedwongen om zelf na te denken!

Juist, en vandaar dat hij welkom is. Marcus reageert op mijn posting op de wijze waarop hij dat doet. Prima! Zoals ik al aangaf, op de RKK site is zulk een vrij denken en uitten van je mening uitgesloten. En inderdaad binnen het Protestantisme worden mensen uitgenodig niet gedwongen, maar in de gelegenheid gesteld, om zelf na te denken en keuzes te maken. Toch zijn de protestanse kerken slechts "dochters"van Rome, dat na 25 juni 2005 duidelijk aan hen zal worden bekend gemaakt.

Juist daarom ziet de Kerk van Rome de Protestantse kerk als vijand en alsook de vrije democratie. Ik heb ruime ervaring met het wonen in en beleven van sociale structuren waarin en of waarbij de Vrijmetselarij en de RKK Staat hand in hand de politieke structuur van landen, krachtig ondersteunen met een supporting fundament (Zuid Amerika- de USA -Skull & Bones o.a) en momenteel België dat wel en democratie kent maar geen kiesvrijheid en dus wel sterk beinvloed wordt door vrijmetselarij Loges en de RKK kerk. Ook een zekere journalist Epping, die vele vele jaren binnen de Belgische maatschappij in politieke structuren vertoefde en er tussendoor laveerde (met o.a. Van Hofstad) erkende dat en legde uit hoe e.e.a. in elkaar zat. (Vorige week radio 2).

In grote lijnen zoals ik doe vanuit de Bijbel en andere verwijzingen. Daarom weet ik ook zeker en ervaar ik het dat het Verenigd Europa een farce zal blijken te zijn en ons allemaal een rad voor de ogen draait (Brussel) waar het wemelt van de Kardinalen om hun politieke en religieuze fundament te leggen voor het -eerst- ontkennen en -daarna-bestendigen van hun Europese macht!

Jezus gaf en liet de profetie zien zoals deze was. Toch werd Hij bechuldigd van "frustraties" omdat Hij de zaken zei en voordeed zoals ze waren en moesten zijn, teneinde mensen te redden en te openbaren wat hen tot de eeuwige dood leidde, maar ook kon verlossen. (johannes 8)

Kijk eens op deze site, die ik vandaag vond op Internet:

http://devrucht.groeit.nl/

Hartelijke groet

Marcus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marcus » 20 jun 2004 19:07

En wat is er op 25 juni 2005?

Marcus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marcus » 20 jun 2004 19:10

Marcus schreef:En wat is er op 25 juni 2005?

En bent u (boudewijn) zelf katholiek geweest? Of heeft u wel eens een kerk mis bezocht.

Marcus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marcus » 20 jun 2004 19:14

Marcus schreef:
Marcus schreef:En wat is er op 25 juni 2005?

En bent u (boudewijn) zelf katholiek geweest? Of heeft u wel eens een kerk mis bezocht.

Vaticaan betekent helemaal niets met duivel.

caesar
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor caesar » 20 jun 2004 22:39

Beste Boudewijn,

Bestudeer je ook wel eens andere boeken dan alleen Daniël en Openbaringen? Het zijn intrigerende boeken, maar als je die boeken alleen als uitgangspunt neemt, kom je soms op vreemde conclusies. Volgens mij is het belangrijk om alle hoeken van de bijbel goed te bestuderen. In de rest van de bijbel komt duidelijk naar voren dat we iedere dag zouden moeten leven alsof het de laatste is... en niet dat we ons heel druk moeten maken over allerlei complotten die er in de wereld gesmeed zouden worden.

Vaticaan betekent overigens: Plaats waar de Satan wordt aanbeden:

Vatis betekent goddelijk, canus betekent eerwaardig. Heeft m.i. niks met de duivel te maken.

* Maak in je verhaal alsjeblieft onderscheid tussen de kerk als instituut en de mensen die er zitten.
Je hebt mijn vorige en laatste posting slecht gelezen; dat heb ik al vanaf mijn eerste publicaties sibds 1982 gedaan en steds weer benadrukt.

Excuus, ik heb mn bezwaar verkeerd verwoord. Ik bedoel je zegt de hele tijd 'de RKK-staat zegt', 'de RKK-staat leert', etc. etc. De RKK-staat kan niet denken, spreken of leren. Zij wordt gevormd door de mensen die haar besturen. Door deze 'reïficatie' maak je het jezelf heel makkelijk om een kerkverband als geheel te veroordelen. Op deze manier kun je lekker ongenuanceerd spreken over (het bestuur van) een orgaan met tig-miljoen leden. Maar je begrijpt ook wel dat er door de loop van de tijd steeds weer andere mensen in het bestuur kwamen in andere tijden etc. Bovendien is het een wereldwijd orgaan met best wel wat verschillende 'stromingen'. De RKK 'denkt' lang niet altijd hetzelfde door de loop van de tijd. Ook de paus is niet één persoon, maar steeds weer een andere.

De link die je geeft, komt op mij behoorlijk anti-kerks en anti-dogmatisch over. Bovendien wordt er op sommige plaatsen behoorlijk gechargeerd over dingen die de kerken zouden doen. Kerken zijn gewoon plaatsen waar God aanbeden wordt, waar mensen tot bekering komen. En bovendien een plaats waar men naastenliefde in de praktijk kan brengen en waar de gemeenschap der heiligen gestalte krijgt. Helaas hebben we sinds 70 nC. te maken met verdeeldheid. Maar kerk en God sluiten elkaar absoluut niet uit!

Enne... Wat is er precies mis met de zondag?

Groet,
Caesar

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 21 jun 2004 06:52

Ceasar:

Dragon on a large papal crest in the Vatican museum.
Vatis = diviner, can = serpent.
Vatican = The Divining Serpent.

?

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 21 jun 2004 09:11

Beste Ceasar;

Natuurlijk bestudeer je de gehele Bijbel, vanuit het fundament, maar de boeken Daniël en Openbaring hebben altijd mijn speciale aandacht gehad omdat zij met elkaar, direct, te maken hebben!
Dat komt o.a. omdat ik mij, voordat ik tot geloof kwam, veel met politiek bezig hield en ongeveer 17 jaar militair ben geweest. Vanuit dat gegeven en de ervaring opogedaan binnen die instituten, kon ik al veel herleiden naar de Bijbelse begrippen aangaande de Beesten, het beeld van Nebukanessar en het "Beeld" dat de wereld zich zal maken van het Beest in zowel religieus (moreel) als maatschappelijk opzicht (burgerwetgeving). De One World Order en de One World Religion Order.

Satan, die de Overste der wereld is en wordt genoemd, tracht door het misbruiken van Gods geboden, zich een Rijk te formeren. De Bijbel vernoemt op twee plaatsen waar zowel Jezus als Satan zich -uit alle taal, stam en natie- beiden een volk zullen mogen formeren

De ZON dag neemt daar een belangrijke plaats in. Dit leert de RKK over de zondag:

@@De ZON dag is een Rooms katholieke instelling en haar aanspraak op het heilig houden er van kan slechts op Katholieke gronden verdedigd worden.....In de Bijbel, de Heilige Schrift is er van het begin tot het einde geen enkele tekst te vinden, die de verplaatsing van de wekelijkse openbare aanbidding van de laatste (de 7e) naar de eerste (de zondag of 1e dag na de Sabbat), goedkeuren. (Catholic Press 25-08-1900)@@

en

Wat zegt zelfs een Rooms-katholieke theoloog over het feit dat de Rooms-katholieke Kerk onder de bezielende leiding van welgeleerde Geestelijken vanuit het Vaticaan hebben aangericht om wel Jezus als "Verlosser" en de "Zoon van God" te kenmerken, maar Zijn geboden hebben verandert:

@@De kerk, zeggen wij, heeft de ZON dag ingesteld. Wij, katholieken zijn verplicht ons daaraan te onderwerpen. Hoe zwak is echter zo'n fundament! Jezus heeft ons immers van de inzettingen van mensen bevrijd (Schriftgeleerden); de RKK heeft geen macht om wetten voor te schrijven@@ (I.L. van Mosheim, Katholiek Theoloog in "Zedenleer" blz 486

Maar wat doet nu de RKK vanuit haar (zelftoegekende machtpositie?)

@@Hoe betreurenswaardig dat de zondag met het brandmerk van het heidendom verschijnt en onder de naam van de ZONNEGOD werd verchristelijkt, toen hij door de PAUSELIJKE AFVAL werd aangenomen en goedgekeurd en als een HEILIGE erfenis aan het Protestantisme werd nagelaten (Professor D. Hiscox, it Baptist Manual 1893@@

Weknu Ceasar, hier zie je dus hoe de PROTESTANTSE KERK afhankelijk is gemaakt van de RKK Staat, die zich "aan de wateren der wereld heeft geformeerd". Terecht meent de RKK Staat dan ook dat zij straks, als zij MORELE WETTEN zal gaan opleggen aan de volkeren, omdat ziij als enig aards-religeiuze macht BOVEN de Koningen der aarde zich heeft geplaatst. Met andere woorden: ZIch tegen de Allerhoogste keren en grootspraak plegen tegen de Schepper. Daarmee is zij de enige Machthebber die wetten en geboden heeft veranderd en die an de wereld voorhoudt, ALSOF zij van Jezus afkomstig zijn.

Wat zegt Jezus over de instantie (-s) die Zijn geboden en wetten als die van mensen maakt en er prat op gaat dat zij die verandering (terecht) van een Hemelse Schepper (zouden) hebben ontvangen. Juist de RKK Staat, die door geweld en leugens de mensen misleiden en de wereld een vals Evangelie voorhouden; lees maar!!

@@Mattheüs 15
9 Hun godsdienst is waardeloos. Ze houden zich alleen maar bezig met menselijke wetten en niet met de wet van God." (a)10 Hierna riep Jezus de mensen bij Zich. "Luister! Probeer te begrijpen wat Ik bedoel.
11 U wordt niet slecht door wat u eet en drinkt. U wordt slecht door wat u denkt en zegt."
12 De discipelen gingen naar Hem toe en zeiden: "Weet U dat de Farizeeërs zich hebben geërgerd aan wat U hebt gezegd?"
13 Jezus antwoordde: "Iedere plant die niet door mijn Vader is geplant, zal worden uitgetrokken.
14 Trek u dus niets aan van de Farizeeërs. Zij zijn blinde gidsen, die blinde mensen leiden. Zij zullen samen in een kuil vallen."
15 Petrus vroeg Jezus wat Hij nu precies bedoelde met dat slecht worden door woorden en gedachten.@@

De mensen hebben dus weinig geleerd in die tussentijd, vandaar het reddende Evangelie vanuit (o.a.) Daniël en Openbaringen.

@@Het was de Heilige Roomse Kerk die de Bijbelse RUstdag van de Zaterdag (Sabbat) naar de ZON dag (1e dag der week) verplaatste. De kerk die gehoorzaamd wordt door de GEHELE GECIVILISEERDE wewreld. De Proiestanten beweren eerbied voor de Bijbel te hebben, en toch ERKENNEN ZIJ DE ZONDAG PLECHTIG in acht te nemen de MACHT VAN DE KATHOLIEKE KERK die meenst Christus, door Petrus te kunnen vervangen.@@
Dat verhaal van Petrus is trouwens ook een leugen. In het onderhavige geval, erkent Petrus de Heiland in Zijn dienstwerk. Jezus zegt daarop gewoon weg dat Petrus een trouwe discipel is en daardoor "inzicht" verkrijgt in het hemelse Koninkrijk. Als het ware dus "de sleutels" ontvangt. Maar dat GELDT voor ELKE trouwe discipele, lees maar eens wat Jezus vertelt tegenover Nicodemus. Elke uitspraak van de Paus of een vertegewoordiger (zoals bijv. Kardinaal Simonis) heeft vaak een "dubbele" bodem. Net als een dubbeldik van JAMIN, maar dan met een bittere, wrange nasmaak!

De RKK Staat is een dwangstaat die mensen door Beest -achtig geweld dwingt haar na te volgen.

Vandaar dat Pater T Enwright in 1899 zonder probleem kan verklaren dat:

@@De Bijbel leert ons dat we de Sabbat van het 4e gebod dienen te onderhouden, zoals ook de Heiland deed. Maar de Katholieke Kerk leert de mensen: "Nee, door mijn "goddelijke" macht verwerp ik de Bijbelse Sabbatdag en BEVEEL de EERSTE DAG DER WEEK te heiloigen. En zie de GEHELE WERELD BUIGT zich in EERBIEDIGE GEHOORZAAMHEID voor HET GEBOD van de ROOMS KATHOLIEKE KERK en de Stadstaat Vaticaan.@@

Iemand of jij maakte de opmerking dat "in die oude tijden de RKK anders was" dan nu.

Laten we eens kijken wat dan in 1998 de huidge Paus de wereld rond liet gaan:

Op 31 mei 1998 zond Paus Johannes Paulus II een Apostolische brief de wereld in, over de zondagsheiliging!

Als wij nu deze brief erkennen als juist en met Pauselijk gezag, dan kunnen wij ons afvragen beste Ceasar en andere forumleden, hoeveel brieven zijn er door de Pausen in de achterons liggende eeuwen geschreven aangaande dit punt.

Een tweede vraag die we ons (als Protestantern en gelovige christenen in het algemeen) kunnen stellen is:

@@In welke richting gaan de argumenten van deze Pausen en hun schrijven, als niet Jezus centraal staat met Zijn (Hemelse-) geboden maar een MENS die in zonde veranderde geboden en wetten van mensen centraal stelt tegenover goedgelovige mensen!@@Hier zitten we dus met een politiek-religieus systeem dat alleen op aarde en door (zondige) mensen nagevolgd kan worden.

Want: @@Alleen een menselijke Kerk kan de (Geheiligde) Sabbat veranderen in een MENSELIJKE dag van aanbidding, met daaraan verbonden een schijnheilige motivatie, als zou het de Dag des Heren zijn. En dat is wat de Heiland ons niet leert: TEVERGEEFS EREN WIJ DE HEILAND JEZUS!@@

Immers Gods geboden zijn OMVERANDERLIJK en EEUWIG!

MEMO:

1 Alleen een menselijke Kerk met aardse macht kan wetten en geboden menselijk maken en veranderen.

2. Alleen een Staat met gezag en onfeilbaarheid (Koningen en de Paus) kan wetten en geboden veranderen, door politieke besluiten.

De RKK Staat is dus in essentie een:

-Heidense Kerk (Zon aanbidding)
-Een kerk met een Vals Evangelie (wetten en geboden veranderen)
-Een politieke Kerk (zij zit aan de wateren van de wereld= zij stuurt de politiek op morele gronden en maakt zo de dienst uit)

Bekend is dat zij "geheime" besprekingen onderhoudt met alle politici van de wereld. Van Oost naar West en van Noor naar Zuid.
(Uitvoerig aan de orde geweest in ee docudrama van het ZDF in mei 2004)

Zij immers meent toch dat zij namens God op aarde spreekt en bestuurt.

Want wat zegt de Paus (huidige) over het Gezag dat zij bekleedt in de wereld?

De concillies hebben nooit opgehouden te bestaan, ook niet na de Romeinse Rijk om aan de regelgeving van de zondagviering vast te houden. In die landen waar de "christenen" een minderheid vormen (zij die niet RK zijn) en de op de kalender aangegeven vrije dagen niet de zondag zijn. BLIJFT de ZONDAG desalniettemin de "Dag des Heren".

De Paus voegt er nog aan toe dat de zondag sowieso de Dag des Heren lijft, volgens het RKK gezag, omdat naast het feit dat het een Godsdienstige ook een Rustdag is.

In de laatste alinea's openbaart de Paus dus nog eventjes dat de ZON dag ook nog een economische dag is, namelijk de "slaven" van haar gezag rust te gunnen, opdat ze (feitelijk) de dag erna weer vlot aan et werk kunnen. Wie dit doorziet kan hier al direct de politieke doelstelling van een Verenigd Europa herleiden tot datgene wat Constatijnbeoogde de tot "Christen" gedoopte leider van de toenmalige wereld.

De Paus erkent dat zelfds, want in paragraaf 64 van de apostolische brief zegt hij fijntjes, maar wel gemeend:

@@Verder moeten wij niet uut het oog verliezen dat in onze tijd voor velen werk, harde slavernij betekent, hetzij op grond van harde arbeidsvoorwaarden (in België bijvoorbeeld) en de (notabene) opgelegde arbeidstijden. @@

Een chauffeur in België moest zeer recentelijk 24 uren achtereen rijden, anders werd hij "buiten gesmeten" (kon hij dus ontslag krijgen). De "baas" was wel zo slim om deze arme drommel, eventjes een andere vrachtwagen (depannageauto) mee te geven, zodat de er een "nieuwe tijdspanne" aangemeld kon worden op de schijf.

Het is een persoonlijke vriend van me. Ik heb al heel wat vreemde arbeidssitituaties onder ogen gehad in het België van vandaag, dat me echter eerder deed denken aan de 15e of 16e eeuw toestanden. Vakbonbden hebben geen macht of doen alsof zij dat hebben, en politiek is er altijd wel een organisatrie die zich voordoet als een liberaal democratisch succes maar in werekelijkheid een "aan de wet gehoorzame" club is. En dat in een land dat door de Heilige Kerk en de Vrijmetselarij op slinkse wijze wordt geregeerd. Moet dat nu een voorbeeld zijn van Europese politiek of een éénsgezindheid binnen Europa? En pas op "wetten" zijn meestal "rechtlijnige wetten" en een buurman die iets voor je regelt, is ook een kapstok om je gerief te kunnen krijgen. (regelneven en ruilhandel)

Laat me dus niet lachen over het Europa van de nabije toekomst.

Weleens gehoord van de Voeten en Tenen van het Beeld van Nebukadnessar, vermengd als Leem en IJzer?
Als wij dus door de bril van de Paus kijken, dan kunnen wij weten dat deze twee belangrijke vijanden heeft als hij naar de USA kijkt:

Hij heeft twee vijanden:

a De Bijbelse protestantisme
b. De liberale democratie.

De Paus en haar Gezag zal er alles aan doen om deze twee 'splinters' uit haar oog te verwijderen. In 1994 begonnen het Vaticaan en de Amerikaanse regering een plan om deze twee belangrijke pijlers van onze "typische" westerse democratiscxhe verworvenheden om zeep te helpen.

Rome bereikte dat in de USA de Evangelische kerk en de Katholieke kerk samen de zending van het derde Millennium konden starten. De titel van een samenwerkingsverband. In feite is het doel om de Reformatie teniet te doen. Het Kerkrecht van Rome en haar 'ongeschreven' wettelijke Gezag, zal er toeleiden dat Protestantse kerkleiders en politieke fundamenten het Gezag van Rome en de Paus hierin zullen erkennen als het onfeilbare gezag. Alleen al door de aanwezigheid van de hoogste RKK leiders en de hoogste politieke leiders zullen de meeste mensen ertoe brengen dat zij het Gezag van de aanwezigen RKK en politieke leiders erkennen en hun besluiiten in een ' gespeelde' situatie zullen aanvaarden. Iets wegnemen (zoals bijv. God niet erkennen in de Gronswet van het Grosz Europäisches Reich) zal plaats maken voor nieuwe initiatieven van Rome en de politieke leiders.

Kijk maar:

@@VATICAANSTAD (RKnieuws.net/Reuters) - Paus Johannes Paulus II maakte zich zondag zichtbaar druk over het ontbreken van God en het christendom in de nieuwe Europese Grondwet. Dat meldt het persbureau Reuters. In zijn Angelustoespraak onderstreepte de paus dat Europa haar Christelijke wortels niet mag vergeten.

De paus week zondag van zijn officiële tekst af toen hij zich in het Pools richtte tot een aantal pelgrims uit zijn vaderland. Hij bedankte Polen voor de moeite die het land heeft gedaan om een referentie naar de Christelijke wortels in de Europese constitutie te krijgen.

Verstoord

"Ik dank Polen voor zijn inspanningen binnen de Europese instellingen om de Christelijke wortels van ons continent loyaal te verdedigen", zei de paus. "Daaruit zijn de cultuur en de vooruitgang van onze tijden gegroeid."

"Onze Christelijke wortels kunnen niet vergeten worden!" voegde de paus er ´zichtbaar verstoord´ aan toe, aldus Reuters.

Teleurgesteld

Het Vaticaan reageerde zaterdag in een verklaring al teleurgesteld op het feit dat enkele regeringen zich verzet hebben tegen een expliciete melding van de Christelijke wortels van Europa in de nieuwe constitutie.

Het Vaticaan noemde de omissie "een miskenning van de historische evidentie en van de christelijke identiteit van de Europese volken." @@

en wat gebeurde er nu vervolgens (zie vetgedrukte toelichting)

BRUSSEL – (KerkNet) De COMECE, de commissie van katholieke bisschoppenconferenties van de Europese Unie, heeft bij monde van haar secretaris, Noël Treanor, positief gereageerd op het goedkeuren van de nieuwe Europese Grondwet. Treanor noemt het ´een grote stap voorwaarts´.

‘Na de eerder teleurstellende participatie aan de Europese verkiezingen vorig weekend, hadden we behoefte aan een helder signaal om de Europeanen duidelijk te maken dat hun leiders kunnen samenwerken voor het algemene belang’ aldus Treanor.

Het is immers zo dat de vele compromissen die moesten gesloten worden om tot zo’n grondwet te komen – zowel in de Europese Conventie als in de Intergouvernementele Conferentie - wel eens het vernieuwende van zo’n verdrag versluieren.

´Maar, er kan geen twijfel over bestaan: deze grondwet is een grote stap voorwaarts in de het uitbouwen van de Europese Unie’.

Gemeenschappelijk patrimonium

Het grote belang van het verdrag over de grondwet ligt hierin dat het de democratische missie van de Unie herdefinieert. Het definieert heel duidelijk de waarden en de objectieven, die geworteld zijn in een gemeenschappelijk patrimonium. De instellingen en de bevoegdheden zullen voortaan makkelijker te begrijpen zijn.

Laat ons hopen dat de politici erin slagen om dat ook aan de burgers zo te doen overkomen. Er leeft momenteel bij vele Europeanen immers toch wel een gevoel van te willen afhaken.

De grondwet versterkt ook het beginsel van de subsidiariteit dat er moet voor zorgen dat elke politieke actie zich moet afspelen op het meest efficiënte en laagste niveau. De grondwet biedt ook een gelegenheid - als nooit te voren - om alle burgers en de hele ‘civil society’ te laten participeren aan het democratisch proces van een Europa van de vrede, de rechtvaardigheid en de solidariteit’.

Religieuze vrijheid

‘Ik ben ook bijzonder tevreden over de manier waarop de Grondwet de religieuze vrijheid interpreteert en de rol van de religieuze gemeenschappen in het publieke leven erkent.

Hij garandeert tegelijk het respect voor de diversiteit en de dialoog tussen religieuze instituties en de politieke autoriteiten. Met respect voor ieders eigenheid en wederzijdse openheid. Dat is ook de draagwijdte van Artikel 51, dat een toekomstgerichte benadering toelaat van de uitdagingen die zich op dat vlak in de 21ste eeuw stellen.’

Christelijke erfenis

‘Door in de preambule van bij het begin te verwijzen naar de “culturele, religieuze en humanistische erfenis” van Europa, onderstreept de Grondwet de vormende kracht van deze erfenissen – waarvan de christelijke een essentieel onderdeel vormt – voor het Europa van vandaag.

Het valt dan ook te betreuren dat de staats- en regeringshoofden geen formule hebben gevonden voor een meer expliciete verwijzing. Maar dit neemt niet weg dat de waarden waarop de Unie is gegrondvest, zoals beschreven in artikels 1 en 2, in het bijzonder de eerbied voor de menselijke waardigheid, geïnspireerd zijn door het christelijk denken. Ik noem dit toch wel een gemiste kans.’

Ten slotte wijst Mgr. Treanor er nog op dat het verdrag over de nieuwe grondwet ook nog moet geratificeerd worden. Hij roept de politieke leiders op om hier hun verantwoordelijkheid te nemen door de burgers van de unie ‘te informeren over wat dit verdrag voor hen betekent’. (Hier wordt dus subtiel de RKK Staat als leidinggevend voorgeschoteld en luisteren in alle eerbiedigheid de Koningen der aarde naar het 1e Beest uit Openbaringen 13, wat zij (notabene) op grond van Bijbel moeten doen. Immers de Paus en zijn organisatie beroepen zich op Goddelijke krachten, alleen aan haar verleent.

Als nu een Staat als de Verenigde Staten, wiens grondwet is gebaseerd op "vrijheid van Godsdienst" welke gebaseerd was op de Reformatie en de drang van Godsdienstvrijheid verlangende Christenen uit Europa, nu ineens, in een intieme relatie met Rome een wet moet aannemen tot "herstel van de Godsdienstvrijheid", dan is er iets falikant mis met de Kerk van vandaag die meent dat zij Christus waarlijk aanbidden en Hem navolgen waar Hij gaat.

Eerder zal het voor velen, die bewust hebben gekozen en willens en wetens menselijke geboden en wetten hanteren, en daarmee menen Christus voorbeeld te zijn, een rampspoed zijn als Jezusd hen zal zeggen:

IK HEB U NIET GEKEND

Bijbelstudie door gebed en leiding van de Heilige Geest is vandaag de dag hard nodig, willen we staande blijven en niet misleid door de Beesten van Openbaring 13, verloren gaan. Immers zij doen zich voor als een Lam, maar haar tweede hoorn is nog altijd de vertegenwoordiging van het Beest. Lees dat maar eens in Openbaring 13.

Het is een ernstige zaak dat we ons hart (verstand en denken) leren af te stemmen op een Hemelse (Geestelijk) Rijk en dat we leren ionzien dat we daarvan inwoners moegen zijn, als bijwoners levend oop deze aarde.
De RKK werkt aan zichtbare kerk op aarde.

Jezus leert dat we een Geestelijk (zichtbare) kerk moeten zijn in deze wereld. Immers, Zijn Rijk is niet van deze wereld en Hij heeft er maar één vertegenwoordiger naar toe gestuurd om de trouwe discipel te lieden, te vermanen en te onderwijzen in harmonie met de geboden en wetten van de Bijbel en een Hemelse Koninkrijk. Daarin was de profeet Daniël een voorbeeld, ook tegenover de Koningen van deze aarde.

Let er wel op dat de Koningen van deze aarde, dus ook de Paus op een dag aan u zal vrgaen of u haar gezag navolgty opf dat van een hemelse Verlosser. Als u vastgoudt aan het Gezag van Rome en dus de ZON dag, dan zal de Paus u alleen kunnen erkennen als een navolgers van zijn systeem, een aardse kerk.

Als u kunt aantonen, in Bijbelkennis en uitlegging van uw relatie met de Heiland, die ver boven het Gezag van de aardse leiders uitseekt. dat u een Geestelijke Jood bent en (dus) een bijwoner van deze aarde bent, maar een inwoner van het Hemelse Konikrijk, dan zult u worden uitgeworpen. Er is een verschil tusen de twee Gezagsdragers:

a.De één door Geweld en dwang (Merkteken) de veranderde dag van aanbidding de ZON dag

b. De ander door Liefde en een Hemelse wet (Zegel) de Geheiligde Sabbat het 4e gebod

Een (mogelijk) interessante studie site voor hen die meer willen weten over de essentie van:

Jezus de Zoon
de Kerken
de Wereld.

http://devrucht.groeit.nl/
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 21 jun 2004 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”