Berichtdoor parsifal » 16 jun 2004 19:31
Beste allen,
de subcultuur is voor mij niet de stijl en de aankleding. Zelf heb ik ook wel wat met Third Day om maar wat te noemen. En als de lichtshow meer mensen trekt dan weghoudt, zonder dat de boodschap er onder lijdt mogen ze alle lasers uit het land in een stadion zetten. Het gaat me meer om de sfeer uit dit artikel waarin men wil vergelijken met TMF, waarin men wil laten zien dat Christen zijn, niets aan dit soort genoegens kost, maar enkel wat erbij kan leveren. Dan wordt Christendom een sub-cultuur, waarin men puur onderdeel is van deze cultuur men heeft er alleen wat religie bij. Een tegencultuur is het als het hele denken anders is dan dat van de wereld. Dat vind je voor een groot deel terug in de toespraken die Henk Binnendijk hield, dat vind je misschien ook terug in stukken van de toespraken van dit jaar. Dat vind je terug in de optredens van Rebecca St. James een aantal jaren geleden. (Oke ze zegt altijd het zelfde, maar een ding is wel duidelijk Christendom bepaalt je hele leven, en het maakt alles anders.) Het durft ook mensen aan te spreken, ook de mensen buiten Christus. Dit vond ik niet terug in dit krantenartikel (wat inderdaad gekleurd kan zijn), maar dit vond ik ook niet echt terug in de tv reportage.
Vaya con Dios,
parsifal
He wat heeft Nathan hier mee te maken?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."