Zoenen........

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 15 jun 2004 12:56

Hmm, ik ben ook niet zo'n voorstander om idereen 3 zoenen te geven. Thuis doen we het eigenlijk alleen met verjaardagen. Vind ik wel voldoende. Daarnaast met een enkele vriendin dat we bij het begroeten en afscheid nemen elkaar zoenen. (zijn degenen die ik niet zo vaak zie en waar ik ver vandaan woon). Mijn ene opa en oma krijgen bij de begroeting altijd een zoen, gewoon omdat ze de allerliefste zijn. :)
Verdere vrienden zoen ik ook alleen met verjaardagen en met oud en nieuw en voor een bruiloft wil ik ook nog wel eens een uitzondering maken.
Maar kennissen hoeven van mij geen zoen te verwachten of zij moeten zelf zo nodig willen (soms kom je er op de 1 of andere manier niet onderuit) dan belanden de drie kussen ergens in de lucht.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 15 jun 2004 16:27

Marnix schreef:Meer zoenen? In nederland lopen we al voor... met 3 zoenen in plaats van 2 :)

JK schreef:en Marnix en aragron, we gaan zéker niet zoenen donderdag
Vreest niet

Knuffelen dan? :)

:shock: Doe dan maar wél gewoon drie zoenen!
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 16 jun 2004 10:30

rosekapje schreef:Maar kennissen hoeven van mij geen zoen te verwachten of zij moeten zelf zo nodig willen (soms kom je er op de 1 of andere manier niet onderuit) dan belanden de drie kussen ergens in de lucht.

Ik vind 3 zoenen geven ook altijd moeilijk. Vaak geef je wel een zoen maar idd in de lucht. Daarom probeer ik het te voorkomen. Ik bewaar ze wel voor de vriendin.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jun 2004 10:54

Hmz, hoort dat in de lucht? Als ik dan zoen, zoen ik ook echt op de wang.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jun 2004 11:25

Doe dan maar wél gewoon drie zoenen!

Ik zal me inhouden ;)

Wacht wel tot zondag... dan is er weer GODfashion... dat is altijd 1 groot zoen- en knuffelfestijn :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jun 2004 11:40

Lalage schreef:Hmz, hoort dat in de lucht? Als ik dan zoen, zoen ik ook echt op de wang.

Nouja, als het een beetje snel gaat is het natuurlijk lastig 'richten'.. :)

Ook een flauw grapje: als iemand 3 zoenen geeft 2 keer achter elkaar dezelfde wang toekeren..

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 16 jun 2004 12:57

Ik vind dat gezoen soms erg nep overkomen. Ik doe het zelf niet echt vaak, alleen met een verjaardag (bij de jarige) of bij een vriend(in) die ik al een tijd niet meer heb gezien. Bij dat laatste is het een uiting van blijdschap.

In mijn familie zijn we niet zo zoenerig ingesteld. Maar bij de familie van mijn moeder is het de gewoonte om bij een ontmoeting iedereen één zoen op de mond ( :shock: ) te geven. Dat MOET je gewoon doen. Ik vind het niet echt aangenaam, maar oké.
Ik houd zelf eigenijk meer van een knuffel geven, dat geeft meer hartelijkheid naar mijn idee.

[off-topic] Wat gaan jullie donderdag uitspoken?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 jun 2004 13:01

mystery schreef:Ik vind dat gezoen soms erg nep overkomen. Ik doe het zelf niet echt vaak, alleen met een verjaardag (bij de jarige) of bij een vriend(in) die ik al een tijd niet meer heb gezien. Bij dat laatste is het een uiting van blijdschap.

In mijn familie zijn we niet zo zoenerig ingesteld. Maar bij de familie van mijn moeder is het de gewoonte om bij een ontmoeting iedereen één zoen op de mond ( :shock: ) te geven. Dat MOET je gewoon doen. Ik vind het niet echt aangenaam, maar oké.
Ik houd zelf eigenijk meer van een knuffel geven, dat geeft meer hartelijkheid naar mijn idee.

[off-topic] Wat gaan jullie donderdag uitspoken?

een zoen op de mond............. :shock: :shock: dat zou ik NOOIT doen... echt nooit!!!! (wel bij mijn vriend natuurlijk :wink: )

enne we gaan hier niet offtopic he :wink:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 16 jun 2004 13:35

Ach ja, zolang het een gewone zoen is en geen tongzoen of zo :S

SMO

Berichtdoor SMO » 16 jun 2004 13:46

:mrgreen:

ik houd ook wel van de hetze tegen kusgewoontes. ik weet wel van mn ouders dat ik vroeger op verjaardagen altijd wegdook. heb nu nog die neiging, maar is moeilijker.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 16 jun 2004 13:57

kurtyo schreef:Ach ja, zolang het een gewone zoen is en geen tongzoen of zo :S

Nou, dat moest er nog eens bijkomen! Ik houd ook al niet van die gewone (verplichte!) zoen... :D
Kijk, als het nog een leuke jonge vrijgezellige gast was.... maar het zijn van die ouwe ooms enzo.. :-& =;

En trijntjejohanna: als het móét, dan moet je... :cry:
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Marleentjuh
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marleentjuh » 16 jun 2004 14:52

pfff ik heb 1 oom en die moet ik ongeveer altijd 3 zoenen geven, maar dan op zo'n manier dat ik het juist niet meer wil!

kweet trouwens wel een leuk spelletje met 3 zoenen op de wang geven :P
Je zet 7 meisjes op een rij en neemt 7 jongens mee naar de gang oid. De jongens moeten om de beurt zo snel mogelijk alle meisjes 3 zoenen geven, maar het laatste meisje heeft een spons die ze in hun gezicht duwt :P ziet er echt grappig uit!
He didn't die for nothing

steven
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor steven » 16 jun 2004 17:23

Marleentjuh schreef:pfff ik heb 1 oom en die moet ik ongeveer altijd 3 zoenen geven, maar dan op zo'n manier dat ik het juist niet meer wil!

Je zet 7 meisjes op een rij en neemt 7 jongens mee naar de gang oid. De jongens moeten om de beurt zo snel mogelijk alle meisjes 3 zoenen geven, maar het laatste meisje heeft een spons die ze in hun gezicht duwt :P ziet er echt grappig uit!

Wat ben jij vals zeg, als ik jou nog eens tegen kom nou...................

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jun 2004 17:33

Marleentjuh schreef:pfff ik heb 1 oom en die moet ik ongeveer altijd 3 zoenen geven, maar dan op zo'n manier dat ik het juist niet meer wil!

Wat ontzettend leuk.. :roll:

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 16 jun 2004 18:05

Nou, wat een geniaal geintje zeg....

Je kunt trouwens ook rechts beginnen, dan links en vervolgens 'per ongeluk' weer links ;)

Terug naar “Archief”