Moderator: Moderafo's
Matt schreef:Daphne schreef:hoe bedoel je dit precies?
Volgens mij komt iemand die niet bekeerd is, niet in de hemel. Als Jezus niet jouw Borg/Zaligmaker is geworden, wie moet er dan betalen voor al je zonden? God ziet ze echt niet door de vingers!
Dit snap ik dan dus waarschijnlijk niet. Je mag ook pas aan het avondmaal als je bekeerd bent nietwaar?
De mensen die dus niet aan het avondmaal gaan zijn dus niet bekeerd. Dit is dus het overgrote deel van de gemeente. Als er nu iemand hiervan sterft, zou hij dus niet in de hemel komen?
Het lijkt mij zelf dat Jezus voor iedereen is gestorven. We moeten weldegelijk besef en berouw hebben van onze zonden, maar God wil deze vergeven. Hij heeft toch niet voor niets Zijn Zoon laten sterven, zodat wij niet meer eeuwig hoeven te sterven? Kun je bijvoorbeeld van de moordernaar aan het kruis zeggen dat hij bekeerd was? Hij zag de grote daden van God en geloofde? En hij komt in de hemel. Geloven in leer en leven is toch genoeg mij dunkt?
Matt schreef:Aragorn schreef:Als je dan ook gelooft dat ze vergeven zijn omdat God zegt dat wie zijn zonden belijdt vergeven wordt, ben je volgens de bijbel idd bekeerd ja.
Hoe komt het dan dat er zo weinig mensen bekeerd zijn? Is het zo moeilijk om te geloven dat je zonden vergeven zijn?
17 En de Geest en41) de Bruid zeggen:42) Kom! En die het hoort,43) zegge: Kom! En die dorst heeft,44) kome; en die wil,45) neme het water46) des levens om niet.47)
zo heb ik dat nog nooit gezien eigenlijk... Maar hoe bekeer je dan jezelf? Ja, je zonden oprecht belijden en ze ook niet meer doen, maar ja, ben je dan bekeerd?
is ze al dood dan?thespiritisinsideus schreef:een vriendin van mij is heel lang op zoek geweest naar God, ze heeft veel in de bijbel gelezen en ze heeft gebeden, maar er is niks gekomen, ze heeft nog geen idee, lijkt me dus wel duidelijk dat het niet alleen uit jezelf komt, god had het blijkbaar druk, wel jammer, want nu is hij iig 1 potentieel schaapje kwijtgeraakt
Bekeren is geloven wat er in de bijbel staat... dat Jezus voor ej zonden is gestorven...
Doortje schreef:Bekeren is geloven wat er in de bijbel staat... dat Jezus voor ej zonden is gestorven...
Dus geloven zie je als een optelsom: Jezus is voor je zonden gestorven, staat in de Bijbel, dus je gelooft. Zie ik dat zo goed?
Maar wat is dan de meerwaarde van "geloven"? Is dat dan niet gewoon een verstandelijke redenatie? Ik vind dit zo makkelijk klinken. En God staat hier verder helemaal buiten? De mens kan daar zelf over beschikken?
Aragorn schreef:Doortje schreef:Bekeren is geloven wat er in de bijbel staat... dat Jezus voor ej zonden is gestorven...
Dus geloven zie je als een optelsom: Jezus is voor je zonden gestorven, staat in de Bijbel, dus je gelooft. Zie ik dat zo goed?
Maar wat is dan de meerwaarde van "geloven"? Is dat dan niet gewoon een verstandelijke redenatie? Ik vind dit zo makkelijk klinken. En God staat hier verder helemaal buiten? De mens kan daar zelf over beschikken?
Dat zegt hij toch niet? Tis net zo makkelijk als het in de bijbel staat, maar dat is moeilijk, want wie gelooft nou zomaar zo'n oud boek?
Markie schreef:Heeft weinig met de leeftijd van Het boek te maken denk ik, maar meer vanwege het feit of je het wíl en kán geloven doordat God in je werkt.
thespiritisinsideus schreef:een vriendin van mij is heel lang op zoek geweest naar God, ze heeft veel in de bijbel gelezen en ze heeft gebeden, maar er is niks gekomen, ze heeft nog geen idee, lijkt me dus wel duidelijk dat het niet alleen uit jezelf komt, god had het blijkbaar druk, wel jammer, want nu is hij iig 1 potentieel schaapje kwijtgeraakt
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten