Stelling: Pim Fortuyn was een zegen voor Nederland!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 14 jun 2004 17:58

de lpf heeft geen gedachtegoed, alleen de boeken van pim, maar daar valt geen samenhangend gedachtegoed te destilleren, aangezien het zichzelf nog weleens tegenspreekt

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 14 jun 2004 18:05

thespiritisinsideus schreef:de lpf heeft geen gedachtegoed, alleen de boeken van pim, maar daar valt geen samenhangend gedachtegoed te destilleren, aangezien het zichzelf nog weleens tegenspreekt

Dan zijn de boeken van Pim dus hun gedachtegoed.
Maar ik vind hun standpunten t.o.v bepaalde zaken, bijv. buitenlandse politiek/Europese Unie echt niet niveauloos, integendeel!
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 14 jun 2004 18:36

Van Dale:
ge·dach·te·goed (het ~)
1 geheel van samenhangende denkbeelden, ideeën

samenhangend dus, en dat kan je van de boekem van Pimmetje niet zeggen, geen gedachtegoed dus (Man, I love de Van Dale :D)

en tja, ze willen niet eens een verkiezingsprogram schrijven, omdat je alles in zijn boeken kan lezen, slecht excuus, volgens mij is dat gewoon om een gebrek aan politieke intelligentie te verhullen, het tegendeel is iig nog niet bewezen

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 15 jun 2004 10:51

Heb jij alle boeken van Pim dan in z'n geheel gelezen????

Beetje vreemd dat ik hier de LPF ga verdedigen, maar ja als de LPF niveauloos wordt genoemd, dat betekent dat mijn EU-opvattingen niveauloos zouden zijn en dat is (hopelijk) niet waar!!!
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 15 jun 2004 11:00

hoezo? vertegenwoordigt de LPF dan precies jouw denkbeelden over Europa? het feit dat er bij de stemwijzer LPF uitkomt is wat anders dan dat de LPF hetzelfde over iets denkt als jij.
ik heb een flink aantal boeken van m gelezen en in rpincipe hoef je maar een paar van zijn columns te lezen om te weten dat hij niet altijd even consequent was

en het zou niet erg zijn als de LPF zelf een visie zou gaan ontwikkelen, maar ze ahmeren maar op pim, maar die heeft nou eenmaal hoe tragisch ook niet de kans gekregen om alles uit te werken, dus moeten ze zelf aan de slag en dat mis ik

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 15 jun 2004 11:11

thespiritisinsideus schreef:hoezo? vertegenwoordigt de LPF dan precies jouw denkbeelden over Europa? het feit dat er bij de stemwijzer LPF uitkomt is wat anders dan dat de LPF hetzelfde over iets denkt als jij.
ik heb een flink aantal boeken van m gelezen en in rpincipe hoef je maar een paar van zijn columns te lezen om te weten dat hij niet altijd even consequent was

en het zou niet erg zijn als de LPF zelf een visie zou gaan ontwikkelen, maar ze ahmeren maar op pim, maar die heeft nou eenmaal hoe tragisch ook niet de kans gekregen om alles uit te werken, dus moeten ze zelf aan de slag en dat mis ik

Nee, niet precies, maar blijkbaar wel een aantal punten die ik als belangrijk heb aangegeven. Ik heb het boek van Pim Fortuyn over Israel gelezen en dat boek stond mij wel aan. Voor de rest heb ik hoogstens eens een boek van hem doorgekeken, maar niet echt gelezen.
En ik ben het met je eens dat het alleen ahmeren op Pim een bijzonder slechte grondslag is, maar dat wil nog niet zeggen dat de standpunten die ze hebben ook gelijk niveauloos zijn!
Maar ja, ze zullen zelf de wrange vruchten wel plukken van het tot nu toe weigeren van een slechte grondslag, want dat pikken de mensen ook niet (bij volgende verkiezingen).

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 15 jun 2004 11:15

plus dat ze zichzelf natuurlijk eeuwing ongeloofwaardig hebben gemaakt in hun korte regeerperiode

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 18 jun 2004 21:33

Alim schreef:Wat je wat een zegen voor Nederland is,...... precies AEL.
Het juiste antwoord op LPF. A.E.L voor meer info: www.ael.nl :D

Nou... ik heb een beetje op de site rondgeneust, en met name het partijprogramma van de Moslim Democratische Partij, die in 2006 met de gemeenteraadsverkiezingen (van Belgie) mee wil doen.

Een aantal dingen komen wel aardig overeen met mijn eigen visie, en lijken soms zelfs regelrecht uit het partijprogramma van het CDA of CU weggehaald. Zoals het gezin als hoeksteen van de samenleving en het idee dat de consumptiemaatschappij een halt toegeroepen dient te worden. Maar dat de partij zich inzet tegen de negatieve gevolgen van het zionisme... alsof er zoveel getergde palestijnen in de benelux zitten*, of dat vrouwen veel beter kunnen leren als ze met andere vrouwen hun opleiding volgen...? Lekker als je als vrouw een baan in de techniek ambieert, gezellig tussen de vrouwen leert houtbewerken of voor mijn part met andere vrouwen dubbele integralen leert uit te rekenen, en er pas op de werkvloer achter komt hoe bot mannen kunnen zijn....

... die extra bot zijn, omdat ze nooit met vrouwen hebben leren omgaan....

* dat de palestijnen zich uit Israel hebben laten verjagen hebben ze overigens aan hun medepalestijnen te danken, maar dat is een ander topic
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Terug naar “Archief”