Zoenen........

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jun 2004 14:17

ik zoen niet alleen met verjaardagen maar ook als ik mijn fam. (broers/zussen/ouders) zie, en ik ze een poos niet gezien heb.

Bijv. als ik bij mijn broer/zus ga oppassen etc.

En als ik bijv. van een kamp/vakantie terug kom of gewoon van een weekendje weg en ik kom weer thuis dan geef ik mijn ouders ook een kus..

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 14 jun 2004 14:21

brr klef hoor eve !! :wink:
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

mariekje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mariekje » 14 jun 2004 14:33

Bij ons is zoenen ook heel gewoon. Onder de jongeren geven de jongens de meiden 4 zoenen...... 3 en 1 op de mond... Tis maar wat je gewend ben denk ik... Ben er mee opgegroeit dus heb er gen problemen mee..

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 14 jun 2004 14:38

mariekje schreef:Bij ons is zoenen ook heel gewoon. Onder de jongeren geven de jongens de meiden 4 zoenen...... 3 en 1 op de mond... Tis maar wat je gewend ben denk ik... Ben er mee opgegroeit dus heb er gen problemen mee..

Nou, ben ik ff blij, dat dat hier niet zo is... :shock: :roll: :shock: Zou ik me niet echt prettig bij voelen, eerlijk gezegd... :|
Bij ons wordt er bijna niet gezoend. Alleen op verjaardagen krijg ik van/geef ik mn ouders en broer en zus een zoen, dat is dan ook wel het enige...

tja... laat ik het maar niet over 'gewoon' zoenen hebben.... 8) :oops: :mrgreen:
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2004 14:47

mariekje schreef:Bij ons is zoenen ook heel gewoon. Onder de jongeren geven de jongens de meiden 4 zoenen...... 3 en 1 op de mond... Tis maar wat je gewend ben denk ik... Ben er mee opgegroeit dus heb er gen problemen mee..

Afgezien van of ik me er prettig bij zou voelen of niet vind ik dat dan weer zwaar overdreven..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 jun 2004 14:58

Evelien schreef:ik zoen niet alleen met verjaardagen maar ook als ik mijn fam. (broers/zussen/ouders) zie, en ik ze een poos niet gezien heb.

Bijv. als ik bij mijn broer/zus ga oppassen etc.

En als ik bijv. van een kamp/vakantie terug kom of gewoon van een weekendje weg en ik kom weer thuis dan geef ik mijn ouders ook een kus..
ja ik geef mijn oduers ook wel een kus als ik weg ga en ook voordat ik naar bed ga, maar dat vind ik wel wat anders dan al dat gezoen... :wink:

Matt
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Matt » 14 jun 2004 15:02

Het is toch leuk als je bij een verjaardag of feestjes leuke jongens of meiden kan zoenen (op de wangen weliswaar)? Of praat ik nu alleen voor mijzelf?
Niks te doen.....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2004 15:11

Matt schreef:Het is toch leuk als je bij een verjaardag of feestjes leuke jongens of meiden kan zoenen (op de wangen weliswaar)? Of praat ik nu alleen voor mijzelf?

Mjah, best leuk, alleen wat voor waarde heeft het dan op een gegeven moment nog?

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 14 jun 2004 15:28

En zoenen dan onder de jeugd alleen meisjes/jongens of geven de jongens elkaar net als in de Oosterse wereld ook een kus?
Tja ik behoor niet meer tot de jeugd dus ja? Overigens vind ik zoenen wel amicaal.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jun 2004 15:35

ik ben een groot voorstander van het zoenen bij begroeting... Ik doe het niet altijd hoor... maar goede vriendinnen krijgen vaak wel 1 of 3 zoenen van me bij ontmoeting of afscheid.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2004 15:52

Ja, bij goede vriendinnen vind ik het ook wel oke, maar bij halve kennissen vind ik het totaal geen toegevoegde waarde hebben.

@Bookman: goed idee, al staan sommige vrienden van mij daar wel meer voor open dan anderen... 8)

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 14 jun 2004 16:00

Aragorn schreef:
@Bookman: goed idee, al staan sommige vrienden van mij daar wel meer voor open dan anderen...

Ik meen het echt. Onlangs hadden mijn vrouw en ik met onze beste vrienden een uitstapje gemaakt van 2 dagen. Bij de afsluiting hebben we elkaar heel gemeend ten afscheid gezoend.
Ja ook de mannen. Moet ik me nu schamen...??? :oops:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Psalm 106:47

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2004 16:03

Nee, je hoeft je zeker niet te schamen, ik meende het ook serieus. Ik vind dat juist wel oke, we zijn in onze cultuur vooral als mannen toch al vaak zo slecht in het uiten van gevoelens.

Maar ik bedoelde dat de ene vriend het prima zal vinden en de andere er nooit aan zal moeten denken.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jun 2004 16:05

Precies... en soms is dat zelfs bij vrouwen zo.... dat moet je gewoon accepteren dan he :)

Aragorn... zullen we het donderdag maar gewoon bij een handdruk houden? :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2004 16:08

Haha, ik kan heel lekker zoenen hoor... :lol:

Maar gezien het feit dat ik jou nog nooit irl gezien heb en je dientengevolge niet tot de groep intimi behoort die in aanmerking komen voor een zoen lijkt me dat wel het beste ja. :wink:

Terug naar “Archief”