Waarom vind jij dat de GG niet met de GGinNed moet fuseren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jun 2004 12:14

Volgens mij kan dit topic gesloten worden. Conclusie is toch dat beide partijen niet willen fuseren. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Geen commentaar

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 14 jun 2004 12:17

Ha Weermannetje,

Nog een tip, als je over de GG wilt schrijven dan heb ik nog een tip voor je. Pak de jaargangen van de Wachter Sions, scan ze in, en je hoeft er niks meer bij te zetten. Ze staan namelijk barstensvol met veroordelingen richting GG. Dus je hebt een makkie.............. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 14 jun 2004 12:21

Bookman schreef:Ha Weermannetje,

Nog een tip, als je over de GG wilt schrijven dan heb ik nog een tip voor je. Pak de jaargangen van de Wachter Sions, scan ze in, en je hoeft er niks meer bij te zetten. Ze staan namelijk barstensvol met veroordelingen richting GG. Dus je hebt een makkie.............. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jaargangen???? Volgens mij hoef je alleen maar van ongeveer 6 maanden terug te nemen. Daarin sprak ds. Mallan over het arminianisme van ds. Kok en later sprak hij over dezelfde leer die bij ds. Harinck en nog een paar van die predikanten te vinden is.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 14 jun 2004 12:29

Speedy schreef:
Jaargangen???? Volgens mij hoef je alleen maar van ongeveer 6 maanden terug te nemen. Daarin sprak ds. Mallan over het arminianisme van ds. Kok en later sprak hij over dezelfde leer die bij ds. Harinck en nog een paar van die predikanten te vinden is.

Zucht................ik wilde ook eens positief doen. Maar het blijkt helaas niet mogelijk te zijn. Ze maken het er zelf naar.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jun 2004 12:29

Kan iemand een PKN'er het verschil tussen GG en GGiN uitleggen (en dan bedoel ik niet de naam).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 14 jun 2004 12:34

Kan iemand een PKN'er het verschil tussen GG en GGiN uitleggen (en dan bedoel ik niet de naam).

Ga naar de topic over het aanbod van genade en het zal je duidelijk zijn. Trouwens in deze staat ook genoeg. Succes!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jun 2004 12:34

Lekker hoor, dan moet ik al die topics doorworstelen ;)

Kan het niet kort en puntsgewijs?

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 14 jun 2004 12:38

GG leert dat er een algemeen aanbod van genade is aan alle hoorders.
GGN leert dat het aanbod van genade geprdeikt moet worden aan schuldverslagen zielen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jun 2004 13:01

Bookman schreef:GG leert dat er een algemeen aanbod van genade is aan alle hoorders.
GGN leert dat het aanbod van genade geprdeikt moet worden aan schuldverslagen zielen.

Maar hoe weet een GGN-Predikant of hij met een schuldverslagen ziel te maken heeft? En is hij zelf ook niet schuldverslagen?

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 14 jun 2004 13:30

Optimatus schreef: Maar hoe weet een GGN-Predikant of hij met een schuldverslagen ziel te maken heeft?

Je geeft het antwoord zelf al, is mijns inziens een retorische vraag. Dat weet de predikant niet. Dus mag en moet hij Christus aan IEDEREEN preken! Alleen dat weigeren sommige mensen en dominees te begrijpen.................... :shock:
Geen commentaar

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2004 13:31

En wat al zou hij het wel kunnen weten? Zou dat verschil uitmaken?

Ditbenik

Berichtdoor Ditbenik » 15 jun 2004 11:55

In de praktijk van de prediking zeker niet volgens mij.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 15 jun 2004 21:50

O, het is heel eenvoudig. Een predikant kan gewoon zeggen: Bent u schuldverslagen etc. etc.? Dan is er vergeving voor u (na een lange weg, dat spreekt voor zich :mrgreen: ). Heeft u geen diep schuldgevoel? dan kunt u het nog even schudden.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jun 2004 00:24

Hm ja, maar zou jij dan de euvele moed hebben om te zeggen dat jij schuldverslagen bent, of zelfs schuldverslagen GENOEG om in aanmerking te komen? Gij snoodaard!

Ditbenik

Berichtdoor Ditbenik » 16 jun 2004 09:27

Als je het eenmaal wel echt voelt, dan voel je je weer veel te slecht om tot Christus te gaan denk ik. Dan kom je er nooit meer uit.

Terug naar “Archief”