Wat is er verkeerd aan bijv. radio 538?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempjuh
Verkenner
Verkenner

Wat is er verkeerd aan bijv. radio 538?

Berichtdoor bloempjuh » 07 jun 2004 13:16

hai, kunnen jullie me ff uitleggen waarom jullie het altijd over die ene slechte zender hebben en veel minder over yorin, noordzee en weet ik veel wat..

PLEASE I DON'T UNDERSTAND!!! :o :( :x :P

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 jun 2004 13:20

stel jezelf een de vraag of jij goed kan luisteren naar 538 en of je al luisterend naar deze zender ook God kan ontmoeten?!

(Dit vind ik trouwens ook gelden voor de andere zenders)

Waarom dus de ene zender meer dan de ander, daar kan ik geen antwoord op geven.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Re: Wat is er verkeerd aan bijv. radio 538?

Berichtdoor Motormuis » 07 jun 2004 13:25

bloempjuh schreef:hai, kunnen jullie me ff uitleggen waarom jullie het altijd over die ene slechte zender hebben en veel minder over yorin, noordzee en weet ik veel wat..

PLEASE I DON'T UNDERSTAND!!! :o :( :x :P

Helaas is classic FM uit de ether, als klassieke muziekliefhebber vond ik die zender wel gaaf. Ik had nog wel eens 100.7 aanstaan, totdat ik onaangenaam verrast werd door een presentator als Gordon. Die is zo irritant homo, daar ga je dus echt van kotsen. En hij heeft nogeens geen humor ook. Alleen maar keihard om zichzelf lachen, op een hele nichterige manier.

Maar goed, daar ging de vraag niet over. Als het zenders zijn die een sfeer uitademen wat a- of antichristelijk is, kun je er volgens mij beter niet naar luisteren. Weet niet zozeer of alle muziek per definitie verkeerd is, maar de geest die het uitademt is vaak errug onchristelijk (vooral sex en gore praat is nogal populair). Vloeken komt daar ook veel voor, kortom, ik vind het eigenlijk niet verantwoord. Ik zet sowieso radio of tv uit als ik gevloek hoor.
Geen commentaar

Stacie

Berichtdoor Stacie » 07 jun 2004 15:28

er is niets mis met radio 538 en dergelijke

zolang je maar met mate luistert... en je niet obsessed bent van de radio ofzo.

ik heb vroeger altijd radio 538 geluisterd, het klinkt wel grappig op t eerste gezicht, maar het is zo omin triest en die DJ's zijn zo dom, dat ik zélfs toen ik 'klein' :P was, de radio wel eens uitzette...

Maargoed, je moet jezelf gewoon afvragen: 'wil ik me verlagen tot het niveau van 538?' :P

Zo ja, lekker luisteren!

maar als je het alleen om de muziek doet, download dan gewoon muziek ofzo of kopier of koop ( ja dat kan ook nog) een cd, dan heb je geen last van hersenloze DJ's of irritante reclames

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 07 jun 2004 18:54

voor 100% mee eens!

Luister zelf ook veel naar radio 4 is klassiek gezien beter dan classic fm.

Als je radio 538 om principiële redenen afwijst, kan ik daar goed inkomen. Ik kan er zelf niet veel christelijks ontdekken, nu moet ik ook bekenne dat ik er al in geen jaren naar geluisterd heb, dus het kan ondertussen veranderd zijn.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

eline ruben
Verkenner
Verkenner

radio 538

Berichtdoor eline ruben » 07 jun 2004 20:27

Om ff op jou vraag te reageren Yorin, Noordzee, rafio 538 het is allemaal 1 pot nat. Het draait om sex, vloeken en andere gore praat. Ik denk dat je als christen daar niet naar kunt luisteren, ikzelf heb er vroeger ook naar geluisterd omdat het ja dat vond ik zelf ook lekkere muziek was. Als ik nu in de winkel loop en de radio staat aan, kan ik heel het liedje weer mee neurien. Zeer irri!!! Maar het zit er zo in volgends mij krijg ik het er niet meer uit. Je kunt jezelf afvragen zou ik deze muziek kunnen verantwoorden voor God, dan denk ik dat er maar 1 antwoord mogelijk is!NEE
groetjes lien

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: radio 538

Berichtdoor Snorbaarder » 07 jun 2004 22:54

eline ruben schreef:Je kunt jezelf afvragen zou ik deze muziek kunnen verantwoorden voor God, dan denk ik dat er maar 1 antwoord mogelijk is!NEE

Alles wat je doet en waarvan je niet denkt dat je het tegenover God kunt verantwoorden moet je laten, maar het moge duidelijk zijn dat deze grens voor iedereen verschillend ligt.
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

The wind is passing by.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 08 jun 2004 15:48

Ik luister eigenlijk nooit radio, alleen op mijn werk zaterdags staat ie aan. En ik vind het eerlijk gezegd erg overdreven om te stellen dat het alleen vloeken, seks en gore praat is, Eline...
Dat is gewoon niet zo.
Over de muziek die voorbij komt... tja meestal mijn smaak niet, maar is ook allemaal lang niet onchristelijk.
Dus je kunt niet zo duidelijk stellen dat naar die zenders luisteren echt niet kan.

Hehe, spirit geniaal met je 6+6+6 rekensom :mrgreen:
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 08 jun 2004 16:42

thespiritisinsideus schreef:dat mag jij vinden, ik vind eht vooral muzikaal onverantwoord

Die is zo irritant homo, daar ga je dus echt van kotsen. En hij heeft nogeens geen humor ook. Alleen maar keihard om zichzelf lachen, op een hele nichterige manier.

soms erger ik me dood aan je, vooral als je post

Uit principe luister ik ook niet naar Radio Noordzee om Gordon, ook omdat hij idd irritant homo is maar nog erger vind ik die stomme rotgrappen van hem. ik hoorde hem zeggen dat hij 'in de Heer is' sorry maar als je zo met de naam van God omgaat... echt godslasterlijk is dat.
538 luister ik ook wel eens naar maar ook daar kunnen ze er wat van.
luister eens een dag naar 538, 3fm, Noordzee etc en schrijf eens op hoe vaak het over sex gaat en 'gepromoot' word, hoe vaak er gevloekt word of onzin verteld word!
ook de meeste dj's zijn gewoon slecht en kunnen amper nederlands (ik ben ook geen ster daarin maar k ben ook geen dj :wink: )
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2004 13:27

Mjah, maar is het verboden om over seks te praten en het te promoten?

Stacie

Berichtdoor Stacie » 09 jun 2004 15:48

waarom verdwijnen er berichteN?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 09 jun 2004 15:57

Idd, heel vreemd. Ik was heel benieuwd naar de rekensom van Spirit :D
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 09 jun 2004 20:24

Aragorn schreef:Mjah, maar is het verboden om over seks te praten en het te promoten?

Denk dat het ligt aan de manier waarop. Zou wat worden als het niet gepromoot werd. Is de wereld straks ontvolkt, al zou dat ergens niet zo erg zijn.
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

The wind is passing by.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 09 jun 2004 20:51

Hoe vaak word er nou gemiddeld per uur het woord sex uitgesproken? Volgens mij valt dat allemaal best mee.

eline ruben
Verkenner
Verkenner

radio 538

Berichtdoor eline ruben » 09 jun 2004 20:56

Het ligt eraan hoe je over seks praat, ik denk dat je zelf wel weet hoe er over seks gesproken mag worden! Of zie ik dat verkeert!groetn :roll: :!: :!: :!:

Terug naar “Archief”