Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 08 jun 2004 19:02

om even op het topic terug te komen...( :wink: )
Onze gemeente is sinds kort vacant. Pas hebben we een dominee beroepen. Er stonden er 2 op de lijst. Hier is een ledenvergadering over gekomen, waarop gestemd werd welke van de 2 beroepen zou worden. De ds. heeft inmiddels bedankt en binnenkort komt er weer een ledenvergadering.
Waar de studenten heengaan weet ik absoluut niet, vind ik ook niet echt belangrijk eerlijk gezegd... :roll: Ze zullen daarheen gaan, waarheen God ze zendt en ik denk niet dat wij dan moeten gaan gissen welke gemeenten dat zijn...(maar goed, das mijn mening... :wink: )
Afbeelding

Laurina
Verkenner
Verkenner

Re: Beroepingswerk binnen Refoland.

Berichtdoor Laurina » 08 jun 2004 20:49

Bookman schreef:Gaat je ds. weg? Ben je vacant? Ga je beroepen? Vertel hoe de tweetallen zijn. Ben nieuwsgierig naar deze dingen. Tell me!
Over twee weken komen er studenten van de Ger.Gem school in Rotterdam en waar gaan ze heen?
Als ik me niet vergis dan hebben we er 3 die beroepbaar zijn.
Student E. Bakker uit Opheusden
Student J.M.D. de Heer uit Ugchelen
Student G.Beens uit Genemuiden.

Wie denkt te weten waar ze naar toe gaan????

Volgens mij is student Terlouw ook beroepbaar.

Ik heb geen idee waar ze heengaan. Dit kun je ook nooit weten. En ik ben het met Daphne eens dat we niet moeten gaan gissen. Ik hoop dat er eentje naar ons komt maar dat zal wel niet gebeuren :?
In gezelschap geeuwen is vooral dan onbetamelijk, wanneer er alle reden toe bestaat.

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 08 jun 2004 21:00

johannes1 schreef:de gemeente waar de 1e en de 3e naar toe gaan, krijgen goede dominees. maar je weet nog niet waar ze naar toe gaan, want ze hebben nog geen beroep he.

Zeg je daarmee dat de gemeente waar de 2e naar toe gaat geen goede dominee krijgt? Zo ja, onderbouw dat dan eens?
Eén van die andere twee (volgens jou dus goede) heb ik vorige zomer gehoord: een uur lang schreeuwen, weinig structuur in de preek, veel over de mens en weinig over Christus. Van een goede dominee verwacht ik een andere preek.
~~Soli Deo Gloria~~

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 jun 2004 22:15

SDG schreef:
johannes1 schreef:de gemeente waar de 1e en de 3e naar toe gaan, krijgen goede dominees. maar je weet nog niet waar ze naar toe gaan, want ze hebben nog geen beroep he.

Zeg je daarmee dat de gemeente waar de 2e naar toe gaat geen goede dominee krijgt? Zo ja, onderbouw dat dan eens?
Eén van die andere twee (volgens jou dus goede) heb ik vorige zomer gehoord: een uur lang schreeuwen, weinig structuur in de preek, veel over de mens en weinig over Christus. Van een goede dominee verwacht ik een andere preek.

laat me raden. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Er is maar een van die drie die schreeuwt. :oops:

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 08 jun 2004 22:50

Er zijn drie mensen in de GG die in het ambt zijn en beschikbaar zijn, betekent dat er zo weinig mensen het ambt aller gelovigen hebben, of dat alle mensen met dat ambt al een taak hebben 8)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 jun 2004 23:23

SDG schreef:

nr 2 ken ik niet, de andere 2 heb ik wel eens gehoord. dus zodoende.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jun 2004 05:33

johannes1 schreef:
SDG schreef:

nr 2 ken ik niet, de andere 2 heb ik wel eens gehoord. dus zodoende.

nou kijk datr moet je er dan bijzetten, want zo lijkt het alsof nr 1 en 3 goed zijn en de 2e maar niks is....!!

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 09 jun 2004 06:51

trijntjejohanna schreef:
johannes1 schreef:nr 2 ken ik niet, de andere 2 heb ik wel eens gehoord. dus zodoende.

nou kijk datr moet je er dan bijzetten, want zo lijkt het alsof nr 1 en 3 goed zijn en de 2e maar niks is....!!

Precies, dat bedoel ik.
~~Soli Deo Gloria~~

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 09 jun 2004 08:36

als ik nr 2 niks had gevonden had ik het er wel bijgezet, maar ik ken de beste man niet
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 09 jun 2004 08:40

Wat is het toch fijn dat God de studenten hun weg wijst en dat wij mensen, wij kneusjes dat niet hoeven te doen!!!

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 09 jun 2004 09:48

Ikke21 schreef:Wat is het toch fijn dat God de studenten hun weg wijst en dat wij mensen, wij kneusjes dat niet hoeven te doen!!!

Haha, dat klinkt goed reformatorisch (kneusjes)..... :mrgreen: :mrgreen:

Maar goed, wat maken we ons weer druk. En om nou iemand gelijk naar de GGN in Zuid Afrika te sturen, vind ik ook ver gaan. Bookman is nogal heftig in z'n veroordelingen. Hoe vaak heb je hem gehoord dan?

Jij gaat flippen als Vreugdenhil of Kattenberg worden afgezeikt, en terecht. Maar je doet nu met de rechtse rakkers precies hetzelfde!

Is ook niet fair, toch? Geef ze eerst een kans, misschien komen ze als dominee pas goed los :shock:

Enne trouwens, het is geen straf om naar Zuid Afrika verbannen te worden. Ek het 'n halwe jaar geswot in Suid Afrika en ek het dit baie geniet. Dis rerig baie lekker om in daie land te bly.....
Geen commentaar

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 09 jun 2004 09:52

Bookman is inderdaad heeeeel veroordelend!! Volgens mij is dat niet zoals God het bedoeld in Zijn woord!!
Ik hoop dat hij nu eens zn normale nuchtere verstand gaat gebruiken!!

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 09 jun 2004 09:59

Ikke21 schreef:Bookman is inderdaad heeeeel veroordelend!! Volgens mij is dat niet zoals God het bedoeld in Zijn woord!!

Precies, hoop ik ook. Kan me best voorstellen dattie binnen de GGN bepaalde frustraties heeft opgelopen, maar probeer genuanceerd te blijven denken. Is lastig, weet ik wel, maar volgens mij ben je er intelligent genoeg voor :mrgreen:
Geen commentaar

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 09 jun 2004 12:40

Ikke21 schreef:Bookman is inderdaad heeeeel veroordelend!! Volgens mij is dat niet zoals God het bedoeld in Zijn woord!!
Eemmmm ben je in deze post nu niet net zo veroordelend bezig? Je kan hetook gewoon vriendelijk vragen...
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 09 jun 2004 14:28

Ik weet zeker dat Bookman Randburg best in Oostburg wil veranderen als je dat liever hebt. Die gemeente is ook vacant.
~~Soli Deo Gloria~~

Terug naar “Archief”