Zoals...? Ik geloof niet dat de bijbel hier op een plaats vaag over is. Ik zou iig geen vorobeeld weten...2. De Bijbel bedoelt met geloof niet altijd waar geloof, maar soms ook schijngeloof.
Moderator: Moderafo's
<Floris> schreef:Waar of niet-waar geloof wordt niet achteraf vastgesteld. Waar of niet-waar geloof kun je bij een ander namelijk niet vaststellen.
Geloofszekerheid is niet afhankelijk van externe factoren, van kenmerken die je vertoont, maar is afhankelijk van vertrouwen op zijn beloften. Als jij zijn beloften voor waar aan neemt (dat geloven genoeg is om behouden te worden) heb je geloofszekerheid.Bookman schreef:Dus blijft het eigenlijk een verrassing of je wel of niet in de hemel komt..?
Ondanks een vermeende geloofszekerheid?
Tja, daar zit wel iets in. Maar het lijkt me toch verstandig om, als die geloofszekerheid er is, je daarin te verblijden.
Yael schreef:Iemand die Jezus kent als zijn Verlosser kan onmogelijk verloren gaan. Anders zou Jezus Verlossings werk toch niet volmaakt zijn geweest en had Hij ook niet kunnen zeggen het is volbracht.
Die hen gekocht heeft,
Deze worden hier gezegd van den Heere gekocht te zijn, ten aanzien dat zijzich voor zodanigen uitgeven, en van anderen naar de liefde daarvoor gehouden zijn, zolang zij in de gemeenschap der Kerk waren. Zie dergelijke wijze van spreken Joh. 15:2; Openb. 22:19. Want Christus heeft door Zijn bloed waarlijk en inderdaad alleen Zijn gemeente gekocht; Hand. 20:28; Ef. 5:25. Dat is, alleen de ware gelovigen, die altijd bij Christus blijven, en Hem niet verloochenen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten