eeuwigheid (te voren?)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 08 jun 2004 09:36

Het Weermannetje schreef:Je moet iets hebben dat niet drijft maar in de oceaan zich bevindt.

ach jo dan pak je een vis :wink:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 jun 2004 11:38

Het Weermannetje schreef:eeuwigheid is in de tijd en de tijd is in de eeuwigheid. En bij het plankje is alleen het plankje in de oceaan.

Niet waar. In de tijd is geen eeuwigheid en in de eeuwigheid is geen tijd. Waar haal je dat vandaan?

En nogmaals: het gaat er in het voorbeeld om, uit te beelden dat de eeuwigheid niet simpelweg een verlengstuk van de tijd is, en dat lukt aardig.

hijwel schreef:ach jo dan pak je een vis :wink:

LOL :mrgreen:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 jun 2004 11:46

wel waar... gewoon tegenovergestelde van jou... maar goed laat maar, vond hijwel ook wel lollig ja.. :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 jun 2004 12:20

Het Weermannetje schreef:wel waar... gewoon tegenovergestelde van jou... maar goed laat maar, vond hijwel ook wel lollig ja.. :mrgreen:

Haha, er wordt hier weer geweldig beargumenteerd (ja, ook door mij :) ). :mrgreen:

Waarom denk je dat eigenlijk?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 jun 2004 12:27

Jij hebt beweert dat de tijd in de eeuwigheid is, dus is de eeuwigheid ook in de tijd, alleen de eeuwigheid is niet alleen in de tijd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 jun 2004 12:38

Het Weermannetje schreef:Jij hebt beweert dat de tijd in de eeuwigheid is, dus is de eeuwigheid ook in de tijd, alleen de eeuwigheid is niet alleen in de tijd.

Ik beweer dat de eeuwigheid overal om de tijd heen is, er paralel mee loopt ervoor en erna is en geen tijdsverloop kent.

Het laatste gedeelte van je opmerking begrijp ik niet helemaal. Wat is nu van jezelf en wat is nu een consequentie van mijn bewering?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: eeuwigheid (te voren?)

Berichtdoor jas » 05 jun 2005 00:11

hijwel schreef:God kent toch helemaal geen tijd?

Je kunt niet zeggen dat God, Die Zelf de tijd geschapen heeft, geen tijd kent. Het probleem is niet dat God niet weet wat tijd is, maar dat wij geen besef hebben van wat eeuwigheid is.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 jun 2005 23:42

Hm klopt wel aardig.... Hoewel we rationeel gezien best de eeuwigheid kunnen begrijpen denk ik. Volgens mij is het net zo iets als hier op aarde... maar dan kennen de dingen daar geen einde. Eeuwigheid en tijd staan op zich niet tegenover elkaar. Dat denken we vaak omdat tijd hier begrensd is... en alles een levensduur heeft. Of er op de nieuwe aarde geen tijd meer is? Ik weet het niet. Misschien zullen we het niet zo definieren. Daarnaast zal het met dagen en zo denk ik wat anders zijn want de bijbel zegt dat er geen zon en maan meer zijn.... dus zullen er geen zondagen, maandagen etc zijn. :) Maar of er helemaal geen tijd is? Ik weet het niet... in ieder geval is er geen einde meer.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Green

Berichtdoor Green » 06 jun 2005 05:12

10:3 = eeuwigheid :wink:

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: eeuwigheid (te voren?)

Berichtdoor hijwel » 06 jun 2005 05:56

jas schreef:
hijwel schreef:God kent toch helemaal geen tijd?

Je kunt niet zeggen dat God, Die Zelf de tijd geschapen heeft, geen tijd kent. Het probleem is niet dat God niet weet wat tijd is, maar dat wij geen besef hebben van wat eeuwigheid is.

owke, is mishien verkeerd uitgedrukt.. God is niet gebonden aan tijd..
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”