Waarom vind jij dat de GG niet met de GGinNed moet fuseren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 jun 2004 11:39

Liever wel dat ze op 1 lijn zitten.... Vreemd kerkverband anders...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 jun 2004 11:41

neem nu je gezin. ik weet zeker dat iedereen zijn eigen mening heeft en anders over dingen denkt dat jij. zo is het ook met die dominees. de hoofdlijn is hetzelfde, maar de mening is anders. behalve natuurlijk bij de GGN want die denken als 1 man :mrgreen: (of zouden die 3 personen eigenlijk 1 persoon zijn)
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 08 jun 2004 11:42

Het Weermannetje schreef:Liever wel dat ze op 1 lijn zitten.... Vreemd kerkverband anders...

Nou ja, wat een gel*l :!:

Dus alle kerkverbanden, waar dominees niet altijd op 1 lijn zitten, zijn vreemd? Kom op zeg...........Dus komt het er dus weer op neer dat GGN het enige juiste kerkverband is, want daar zitten dominees op 1 lijn.
Geen commentaar

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 jun 2004 11:46

LIjkt me heel logisch dat er 1 leer is ja...

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 08 jun 2004 11:52

Het Weermannetje schreef:LIjkt me heel logisch dat er 1 leer is ja...

Geef dan eens een definitie van "ware leer". En waarom de ene dominee dat wel zou preken en de andere niet
Geen commentaar

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 jun 2004 11:57

Ik geef geen definitie, heb daar niet genoeg ruimte voor hier. Ik ben de Waarheid staat er in de Bijbel duzzz

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 08 jun 2004 12:03

Het Weermannetje schreef:Ik geef geen definitie, heb daar niet genoeg ruimte voor hier. Ik ben de Waarheid staat er in de Bijbel duzzz

En wie is die Ik? Dat is Jezus, precies. Die moet je aan het woord laten, dan heb je precies Evangelie zoals Evangelie is bedoeld. Jezus zegt: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven.

Diezelfde Jezus zegt: Mijn zoon, mijn dochter, geef Mij uw hart. Dus, hij zegt ook, Mijn weermannetje, geef Mij je hart!!!
Geen commentaar

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 jun 2004 12:05

Niemand kan tot Mij komen, tenzij...

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 08 jun 2004 12:13

Het Weermannetje schreef:Niemand kan tot Mij komen, tenzij...

-God wil niet dat 1 zondaar verloren gaat
-Wie wil, die kome, en neme het water des levens om niet
-Bekeert u
-Klopt, en ik zal opendoen
-etc etc etc

Dus kom nou niet met een bijbeltekst om de hele discussie "dicht te timmeren", er zijn voldoende andere teksten. Duzzzzzzzzzz
Geen commentaar

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 jun 2004 12:28

Jammer, dat je die ene tekst niet kan weerleggen....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 jun 2004 12:30

Het Weermannetje schreef:Jammer, dat je die ene tekst niet kan weerleggen....

Jammer dat jij dat bij de rest niet kunt... :wink:

Het begint erop te lijken dat we er geen dichtgetimmerde leer van kunnen maken, maar slechts hebben te accepteren wat er in de bijbel staat en daarnaar te handelen. En dat is opzich duidelijk genoeg, lijkt me zo..

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 08 jun 2004 12:32

Oké, ken jij de wegen van God? Weet jij over je uitverkoren ben?
De dominees in de ger. gem. in Ned. zijn de enige die de uitverkiezing voor de genadeaanbod zetten.

Neem nu de koperen slang van Mozes. Iedereen die er naar keek werd genezen. Nu staat er in de bijbel: Joh.3:14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden: 15 Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Zorg jij er nu maar voor dat jij Christus zoekt om naar zaligmakend naar Hem op te kijken, dan zorgt God er wel voor dat je achteraf uitverkoren blijkt te zijn.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 08 jun 2004 13:06

Kaw schreef:

Oké, ken jij de wegen van God? Weet jij over je uitverkoren ben?
De dominees in de ger. gem. in Ned. zijn de enige die de uitverkiezing voor de genadeaanbod zetten.

Neem nu de koperen slang van Mozes. Iedereen die er naar keek werd genezen. Nu staat er in de bijbel: Joh.3:14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden: 15 Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Zorg jij er nu maar voor dat jij Christus zoekt om naar zaligmakend naar Hem op te kijken, dan zorgt God er wel voor dat je achteraf uitverkoren blijkt te zijn.

Idd. Vooral die laatste alinea is belangrijk. Daar wordt vaak niet opgelet, en men gaat eerst zoeken of je uitverkoren bent of niet. Dat is niet de bedoeling.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 jun 2004 17:19

de uitverkiezing is zo vaag. weet jij of je uitverkoren bent?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 08 jun 2004 17:22

Dus alle kerkverbanden, waar dominees niet altijd op 1 lijn zitten, zijn vreemd? Kom op zeg...........Dus komt het er dus weer op neer dat GGN het enige juiste kerkverband is, want daar zitten dominees op 1 lijn.

Op één lijn?? Ik geloof er nix van. Zo hecht is de club van Ome Frans nou ook weer niet. Waarom moet er anders in de Wachter Sions zo met klem gezegd worden dat ds. F. Mallan op het verzoek van Ds. J. Roos deze zal bevestigen in Barneveld. Het zou mijn inziens logischer zijn dat de consulent dat zou doen. :mrgreen:
En fijn dat er bij stond dat dat in de kerk gebeurd waar ook Ds. J. Fraanje nog gepreekt heeft. Volgens mij hebben er sindsdien al heel wat andere dominees gestaan. En hoewel ik niet pro-Hogchem ben(ik zeg het eerlijk)vind ik het vreselijk gek dat de Nairacstraat binnen het kerkverband van de GGN nog altijd de kerk van Ds Fraanje genoemd wordt. Ik ben benieuwd of Ds. Mallan het leuk zou vinden als hij in de Saambinder zou lezen dat er in Alblasserdam een nieuwe GG predikant bevestigd zou worden in de kerk van Ds. M. van de Ketterij.......( het kerkgebouw van de GGN dus)ik heb een donkerbruin vermoeden dat het dan vet oorlog is...................................... :wink: :mrgreen: :mrgreen:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Terug naar “Archief”