Chip in hand en voorhoofd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 08 jun 2004 09:57

@mic schreef:Oh ik denk wel dat we serieus op weg zijn naar de eindtijd (ja duhhh, nogal logisch als de klok het nog steeds doet :wink:). Maar niet alleen dit soort chipdingen, maar ook vanwege de verkilling en globalisering (van o.a. europa, met het regeringsgebouw "het beest" in brussel), steeds minder munten en steeds meer digitaal betalen... Maar in de Bijbel wordt nergens een tijdspannen gegeven, het kan mrogen zijn en over 500 jaar. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je precies al de " eindtijd " noemt, wanneer gaat die in? Dus ik denk dat we scherp moeten blijven. Maar er panisch over doen heeft weinig zin, ten eerste heeft Christus allang overwonnen en ten tweede voorkomen doe je het ook niet als het toch al voorspeld was.

Vin ik ook. Altijd zijn er bedenkingen geweest tegen tekenen die de eindtijd zouden aanduiden. Al de eerste christengemeentes dachten dat Jezus snel terug zou komen tijdens de vervolging van de Romeinen.
Maar dat neemt niet weg dat je bedenkingen maar als onzin moet beschouwen. Ik denk zeker dat je alert moet blijven. Ik vind openbaringen erg fascinerend. Je moet erg geen sensatie van maken, maar ik denk dat we tenalle tijden moeten opletten. Met @mic ben ik het ook wel eens. In Openbaringen wordt over een macht gesproken met wereldwijde volgelingen. 200 jaar geleden was dat nog onmogelijk, toen wist men amper wie er aan de andere kant van de aarde leefe.Nu is het niet ondenkbaar dat een verleidende macht wereldwijde volgelingen krijgt.
Enerzijds lijkt me het fascinerend om profetieen te zien uitkomen, anderzijds wordt het een angstaanjagende tijd en geen pretje om er getuigen van te zijn, al weet je dat Jezus overwinnaar is..
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 jun 2004 10:20

Peter (Spirit) lach niet. :P

Mariamagdalena schreef:Kurtyo, wat ben je weer lekker op dreef. Net was ik vrolijk, vanwege het mooie weer, en jij kan altijd zo lekker mensen down praten.
Ik ga lekker naar buiten met mijn honden en denk zeker niet meer aan jou naar beneden halende antwoorden.
Net of ik debiel ben of zo... dank je, en ik ga toch bij mijn blijheid blijven en laat me door jou niet downkletsen.......... doei!

Beste MM, het is absoluut niet mijn bedoeling om jou 'down te praten'. Wel om je te laten nadenken. Het is een forum, d.w.z. discussie en dat wil ook zeggen dat je het niet eens hoeft te zijn. Ik heb absoluut geen depressive dingen tegen je geschreeuwd. Debiel? Dat vind ik dan weer net iets te ver gaan :roll:

Maar goed, veel plezier met je hondjes en geniet van het mooie weer. B.t.w.: ik ben wel vrolijk...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 jun 2004 15:10

kurtyo schreef:
Beste MM, het is absoluut niet mijn bedoeling om jou 'down te praten'. Wel om je te laten nadenken. Het is een forum, d.w.z. discussie en dat wil ook zeggen dat je het niet eens hoeft te zijn. Ik heb absoluut geen depressive dingen tegen je geschreeuwd.

Ja, maar ik ben depressief, want ik heb net te horen gekregen dat mijn pa kanker heeft, en als ik dan blij ben dat hij open staat voor het geloof, doet mij dat heel goed. Omdat hij altijd zei dat God niet bestaat.

Ik ben al te veel aan het nadenken de laatste dagen, want hij is de liefste man in mijn leven........... de man waar ik het meest van houd....... daarom kan ik er niet tegen als iemand wat over mijn pa zegt.
Maar goed, sorry, kon jij ook niet weten...... ik ben gewoon van slag af omdat ik steeds moet janken omdat ik bang ben dat hij dood gaat en hij wordt binnenkort geopereerd, maar ik moet gewoon steeds janken :cry: :cry: :cry:

SMO

Berichtdoor SMO » 08 jun 2004 15:14

hmm dat is diepe shitzooi. maar hey, probeer je dan niet zoveel aan te trekken van de mensen hier. hebben ook alleen maar een mening. waarschijnlijk zouden ze veel liever zijn als ze face to face met je zouden spreken, maar ja, forum is hard he. en lekker brak middel tot communicatie. dus. let er niet zo op ;) en blijf genieten van dat lekkere weer. daar gaat het om en niet om religieuze conflictjes hier. vaders en moeders met kanker, dat verdient niemand en ik denk niet dat ook maar iemand hier anders denkt. kop op meid!

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 09 jun 2004 08:00

Mariamagdalena schreef:Ik vind het ook heel wonderlijk, van die chip. Ik kan niet naar die link gaan op de computer, maar toen honden gechipt moesten worden, wist ik al dat ze dat met mensen ook gaan doen. Ik geloof wel dat het de eindtijd is. Zelfs mijn Pa, die atheistisch is, is nu ziek en staat open voor het geloof. Wij bidden steeds voor hem en dat vindt hij fijn, terwijl hij er vroeger niks van moest hebben. Ik zie zoveel tekenen.

Is het de bedoeling dat iedereen zich moet laten chippen?
Kunnen wij er tegen in opstand komen, en het weigeren? Of krijg je dan drastische maatregelen, zoals gen loon en zo. Als mensen gedwongen worden zullen er een hoop gek worden, zoals ik bv. Of gaan ze het babys verplichten die in een bepaald jaar geboren worden? Alles staat wel in de openbaringen beschreven, maar dan symbolisch, ook de komst van de Islam over de wereld.

En die Antiechrist, daar hoeven wij niet bang voor te zijn, wij zijn gezegend, maar het is wel eng voor de anderen.

Ik zie nog steeds de link techniek <-> eindtijd niet. Natuurlijk kan er een keer een dictator komen, die chips misbruikt om mensen te onderdrukken. Maar dat deed Hitler ook al met de Jodenster. Je hebt daar echt geen moderne techniek voor nodig en dus kun je volgens mij dat verband niet zo maar leggen.
The Lord is the Potter, not Harry!!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 10 jun 2004 12:53

Ik denk dat we de eindtijd niet zo moeten zien, dat het binnen enkele jaren gebeurt. Het kan natuurijk wel, maar het kan ook nog 300 jaar duren of zo. Tijd is relatief, en de eindtijd zie ik dus als het einde van duizenden jaren, dus ik denk ook niet dat het binnen 2 jaar of zo gebeurt. Maar alles is de laatste 100 jaar zo snel gegaan, dat ik wel denk dat we als mensheid aan het eind zijn, of althans, ergens bij het eind, wat 100 jaar of 400 jaar nog duurt.... dat zou ik niet kunnen voorspellen aan de hand van de openbaringen.....

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 10 jun 2004 13:07

In principe zitten we dus al vanaf de komst/dood/opstanding van Jezus in de eindtijd als ik het goed begrijp? Maar dan nog vraag ik me inderdaad af waar die bangmakerij voor die chips voor nodig is.l..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 jun 2004 13:20

Ja, dat hoor ik ook best vaak zeggen. Maar ik begin me af te vragen of je een periode die ondertussen al 1/3 van de totale leeftijd vd. mensheid beslaat nog wel eindtijd kunt noemen.. :roll:

Nouja, zou misschien net kunnen, dan heb je precies 1/3 begintijd, middentijd en eindtijd. :)

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 10 jun 2004 13:56

Als je echt in de bijbel gelooft denk je niet dat de eindtijd aanstaande is, er zijn nog te veel onvervulde beloften in de bijbel te vinden.

Al weet je niet hoe snel bepaalde beloften vervuld kunnen worden.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 18 jun 2004 09:44

Cuore di Leone
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Cuore di Leone » 18 jun 2004 10:29

hmmm... iedereen zegt dat het ontzettend irritant is, dat je ermee wordt doodgegooid op verschillende fora, dat het zo langzamerhand steeds ongeloofwaardiger wordt... maar de duivel is daar toch goed in, mensen te laten geloven dat hij niet bestaat. maar goed. eigenlijk ben ik het er wel mee eens, dat het wat vergezocht is enzo.
the tape's runnin | i push the button to send | upon each other we all depend | message end

Hein
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Hein » 18 jun 2004 11:08

The keimpe

geef je eigen mening eens, ben ik wel benieuwd naar
De HEERE zegt: Grimmigheid is bij mij niet! jesaja 27:1

Hein
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Hein » 18 jun 2004 11:08

trouwens.

Ik vind het een gevaarlijk ding. Bij komt hij er niet in.
De HEERE zegt: Grimmigheid is bij mij niet! jesaja 27:1

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jun 2004 11:22

Hein schreef:trouwens.

Ik vind het een gevaarlijk ding. Bij komt hij er niet in.

Denk je dattie bestaat dan? :D

Alleen het zogenaamde logo van die organisatie: gewoon een beetje gefotosoept met het mastercard-logo... :shock:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 18 jun 2004 11:27

TK gelooft niet in dergelijke verhalen. Het idee van een chip in je hand of voorhoofd is ook al niet nieuw.

(Gisteravond had ik een prachtige reactie getiept, maar helaas ging toen het internet dicht hier op school, dus kon ik hem niet meer posten. Nu heb ik geen zin meer om het hele verhaal in te tiepen, misschien volgende week een keer)

Terug naar “Archief”