Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Vervloekt is een iegelijk die niet blijft in al hetgeen geschreven is in het boek der wet om dat te doen. Heb jij nooit last van deze tekst?
Het Weermannetje schreef:Ja, maar heb je geen last van deze tekst als je nu eens zondigt?
Broeders, ik voor mij acht niet, dat ik het reeds gegrepen heb, maar een ding doe ik: vergetende hetgeen achter mij ligt en mij uitstrekkende naar hetgeen voor mij ligt, jaag ik naar het doel, om de prijs der roeping Gods, die van boven is, in Christus Jezus.
Deut 4:24= Want de HERE, uw God, is een verterend vuur, een naijverig God.
Hebr. 12:29=
28 Daarom, alzo wij een onbewegelijk Koninkrijk ontvangen,77) laat ons de genade vast houden, door dewelke wij welbehagelijk Gode mogen dienen,79) met eerbied en godvruchtigheid.80)
want onze God is een verterend vuur.
God is om dezelfde reden boos als wij mensen. Omdat we iets doen wat niet goed is voor ons. En als ik boos ben is dat ook vanuit mijn liefde voor mijn kinderen.
Het Weermannetje schreef:En wat vertelt David dan in Psalm 51? Is dat jou dan vreemd?
12 Schep mij een rein hart, o God! en vernieuw in het binnenste van mij een vasten geest.
13 Verwerp mij niet van Uw aangezicht, en neem Uw Heiligen Geest niet van mij.
14 Geef mij weder de vreugde Uws heils; en de vrijmoedige geest ondersteune mij.
15 Zo zal ik de overtreders Uw wegen leren; en de zondaars zullen zich tot U bekeren.
16 Verlos mij van bloedschulden, o God, Gij, God mijns heils! zo zal mijn tong Uw gerechtigheid vrolijk roemen.
17 Heere, open mijn lippen, zo zal mijn mond Uw lof verkondigen.
@mic schreef:Ik weet niet of zijn toorn altijd vanwege zijn liefde is. God is rechtvaardig, en daar k omt z'n toorn vaak uit voort. Maar ik weet niet of zijn rechtvaardigheid uit liefde voortkomt of uit zijn eigen eer?
Het Weermannetje schreef:Dan heb je dus wel last van je zonden!
Hebr. 12:29=
28 Daarom, alzo wij een onbewegelijk Koninkrijk ontvangen,77) laat ons de genade vast houden, door dewelke wij welbehagelijk Gode mogen dienen,79) met eerbied en godvruchtigheid.80)
want onze God is een verterend vuur.
God is om dezelfde reden boos als wij mensen. Omdat we iets doen wat niet goed is voor ons. En als ik boos ben is dat ook vanuit mijn liefde voor mijn kinderen.
joepie schreef:Ja Hij heeft vanuit zijn liefde ons op het oog.
Maar als je leest wat zondag 1 zegt, dat zonder de wil van mijn Hemelse Vader geen haar van mijn hoofd vallen kan!
Geen haar! Hoeveel verlies je der wel niet op een dag!
Maar ik denk dat wij het wel redelijk eens zijn.
Dat ik met lichaam en ziel, in leven en sterven1, het eigendom ben, niet van mijzelf2, maar van mijn trouwe Heiland Jezus Christus3. Want Hij heeft met zijn kostbaar bloed voor al mijn zonden volkomen betaald4 en mij uit alle macht van de duivel verlost5.
Hij bewaart mij zo6, dat zonder de wil van mijn hemelse vader geen haar van mijn hoofd kan vallen7, ja zelfs zo, dat alles dienen moet tot mijn heil8.
Daarom geeft Hij mij door zijn Heilige Geest ook zekerheid van het eeuwige leven9 en maakt Hij mij van harte bereid om voortaan voor Hem te leven10.
28 Wij weten nu, dat [God] alle dingen doet medewerken ten goede voor hen, die God liefhebben, die volgens zijn voornemen geroepenen zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten