Hoeden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 jun 2004 09:00

thespiritisinsideus schreef:maar wat als de wereld nou moet lachen om al jullie (niet aanvallend of persoonlijk bedoeld) rokken, hoedjes e.d. (stigmatiserend en clichematig maar toch)

Dan lachen ze mij best, die hoed op vindt ik niet erg, maar juist leuk. Als ik naar een kerk ga waar geen hoed op "hoeft" doe ik het toch.

En wat heeft bijv. prinses Maxima vaak op haar hoofd staan? volgens mij een hoed, en dan vindt iedereen het prachtig. Hoevelen hebben er met galafeesten hoeden en jurken aan? Dan is het mooi, maar als het door "refo's" (sorrie voor het woord) gedragen wordt is het ineens belachelijk??
ja, dat is mijn mening dan he.....

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 07 jun 2004 09:28

plus dat het verschil tussen een galajurk en een reforok wel evident is, om eerlijk te zijn vind ik het eerste toch doorgaans sexier dan t tweede, al kan n mooie getailleerde strakke rok die onderaan wat uitloopt bij n vrouw met n mooi figuur heeeeeeeeeeel erg mooi staan, en ik kan het weten want k heb mn vriendin pas overgehaald zoiets te kopen ;)

en ik vind die hoedjes van max en bea sowieso geen gezicht

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 07 jun 2004 12:19

Eens met Peter. Veel mensen lachen als ze mij zien of kijken om. Het interesseert me werkelijk geen hol. Ben ik nu fout? :roll: hehe

Mensen zeuren altijd over 'geen aanstoot geven. Maar wat nu als ik aanstoot neem aan lange geruite rokken? Dat doe ik toch ook niet? Dus wat zeuren die mensen?

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 07 jun 2004 21:29

Ik geloof dat ik het in het RD heb gelezen. Ds. Meeuwse is op bezoek bij een Messias belijdende Jood en ds. Meeuwse stoorde zich dat deze Jood een keppeltje droeg. Ds. Meeuwse vroeg of dat moest, de man zei nee dat hoeft niet, maar waarom draag jij een zwart pak, moet dat? Waarop ds. Meeuwse niet anders kan zeggen, dat het nergens in de Schrift staat en was het 1- 1.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 07 jun 2004 21:36

*Annet* schreef:
thespiritisinsideus schreef:maar wat als de wereld nou moet lachen om al jullie (niet aanvallend of persoonlijk bedoeld) rokken, hoedjes e.d. (stigmatiserend en clichematig maar toch)

Dan lachen ze mij best, die hoed op vindt ik niet erg, maar juist leuk. Als ik naar een kerk ga waar geen hoed op "hoeft" doe ik het toch.

En wat heeft bijv. prinses Maxima vaak op haar hoofd staan? volgens mij een hoed, en dan vindt iedereen het prachtig. Hoevelen hebben er met galafeesten hoeden en jurken aan? Dan is het mooi, maar als het door "refo's" (sorrie voor het woord) gedragen wordt is het ineens belachelijk??

Goeie opmerking :wink:

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 07 jun 2004 22:21

alleen slechte vergelijking, maar goed, wat jij wil

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 jun 2004 07:22

thespiritisinsideus schreef:alleen slechte vergelijking, maar goed, wat jij wil

waarom slechte vergelijking?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 08 jun 2004 07:59

*Annet* schreef:
*Annet* schreef:

thespiritisinsideus schreef:alleen slechte vergelijking, maar goed, wat jij wil

waarom slechte vergelijking?

Natuurlijk moet je vooral dragen wat je mooi vindt. Maar volgens mij gaat deze topic daar helemaal niet over, want de "zwarte pakken traditie" is niet ontstaan, omdat ze zwart zo mooi vinden, maar vanuit een religieus idee. Ik heb er pas problemen mee, als mensen van anderen gaan verlangen in het zwart te lopen om religieuze redenen en al helemaal als dat als een soort wet gebracht wordt. Daar gaat het volgens mij om in deze discussie. Als ik in een kleurrijk hawai-hemd mag binnen gaan in een zwarte pakken kerk en dat is voor die mensen geen kwestie, dan is het OK. Maar in de praktijk is het meestal anders en dat is het probleem.
En daarom lijkt mij de vergelijking met Máxima niet opgaan.
Laatst gewijzigd door Peter L op 08 jun 2004 08:06, 4 keer totaal gewijzigd.
The Lord is the Potter, not Harry!!

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 08 jun 2004 08:30

denk jij eens na over de overeenkomsten tussen een galajurk en een reforok en vraag je dan maar af waarom ik het een slechte vergelijking vind

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 jun 2004 08:49

Nog steeds eens met Peter. En wij zijn sowieso sexy Peter, ik heb de foto's gezien :mrgreen:

Maar over de vergelijking: die raakt natuurlijk kant nog wal beste Anette. Het feit dat Maxima een hoed draagt rechtvaardigt niet dat men in bepaalde kerken verlangt dat je als vrouw een hoed draagt. En dat geldt ook voor pakken, moet ik een pak dragen om dat Willem Alexander er een draagt of is het gerecthvaardigt dat men dat van mij verlangt omdat Jan Peter er ook een draagt?

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 08 jun 2004 09:04

kurtyo schreef:Nog steeds eens met Peter. En wij zijn sowieso sexy Peter, ik heb de foto's gezien :mrgreen:

Maar over de vergelijking: die raakt natuurlijk kant nog wal beste Anette. Het feit dat Maxima een hoed draagt rechtvaardigt niet dat men in bepaalde kerken verlangt dat je als vrouw een hoed draagt. En dat geldt ook voor pakken, moet ik een pak dragen om dat Willem Alexander er een draagt of is het gerecthvaardigt dat men dat van mij verlangt omdat Jan Peter er ook een draagt?

Nee, maar dat zegt Annet ook niet. Ze heeft het over dat refo's altijd uitgelachen worden als ze met een hoed oplopen, maar maxima enz. worden niet uitgelachen als ze het ook doen. Het is dan alleen in een andere sfeer, maar dat neemt niet weg dat het belachelijk is als je iemand uitlacht als die naar de kerk met een hoed opgaat. Ik vind dat echt zo onnozel dat mensen daarom lachen. Belachelijk gewoon.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 08 jun 2004 09:06

als maxima een hoed heeft dan lach ik haar meestal wel uit. ik lach mensen die met een hoed naar de kerk gaan niet uit, vraag me wel altijd af waarom, aangezien ze vaak thuis tijdens het gebed niet een hoofddeksel op hebben lijkt me zo

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 08 jun 2004 09:28

thespiritisinsideus schreef:als maxima een hoed heeft dan lach ik haar meestal wel uit. ik lach mensen die met een hoed naar de kerk gaan niet uit, vraag me wel altijd af waarom, aangezien ze vaak thuis tijdens het gebed niet een hoofddeksel op hebben lijkt me zo

Kijk, dat is een goede houding, niet lachen om de religie van mensen.
Hieronder staat 1 Korinthieers 11
Kijk wat die van de vrouw zegt. Idd het laatste vers is opmerkelijk.

Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.
6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.
7 Want de man moet het hoofd niet dekken, overmits hij het beeld en de heerlijkheid Gods is; maar de vrouw is de heerlijkheid des mans.
8 Want de man is uit de vrouw niet, maar de vrouw is uit den man.
9 Want ook is de man niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om den man.
10 Daarom moet de vrouw een macht op het hoofd hebben, om der engelen wil.
11 Nochtans is noch de man zonder de vrouw, noch de vrouw zonder den man, in den Heere.
12 Want gelijkerwijs de vrouw uit den man is, alzo is ook de man door de vrouw; doch alle dingen zijn uit God.
13 Oordeelt gij onder uzelven: is het betamelijk, dat de vrouw ongedekt God bidde?

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 08 jun 2004 09:32

dan moet de vrouw toch ook thuis als ze bidt iets op dr hoofd zetten, op deze manier is het dus alleen voor de buitenwereld

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 08 jun 2004 09:35

thespiritisinsideus schreef:dan moet de vrouw toch ook thuis als ze bidt iets op dr hoofd zetten, op deze manier is het dus alleen voor de buitenwereld

Ja. Ik denk echter dat je als vrouw geen lang haar hebt, dit gebod wel voor je geldt.

Terug naar “Archief”