Waarom vind jij dat de GG niet met de GGinNed moet fuseren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 12:05

Hoho, nee zo wil ik het niet zeggen...

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 03 jun 2004 12:07

Het Weermannetje schreef:Hoho, nee zo wil ik het niet zeggen...

Gelukkig :mrgreen:
Geen commentaar

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 12:08

Pro- Vreugdenhil, jij zeker?

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 03 jun 2004 12:25

Het Weermannetje schreef:Ik denk dat ik dan de kerk uit ren... Net of jij graag ds. Roos hoort ofzo of ds. Mallan... :roll:

Je moest je schamen voor zo'n opmerking.
En verder: een kennis van me wilde laatst Mallan eens horen tijdens een doopdienst. Wat bleek: hij bediende alleen de doop, verder werd er een preek gelezen.
Maar goed, het is inmiddels volstrekt duidelijk dat Weermannetje niet wil luisteren naar het Evangelie van vrije genade, tenzij het gebracht wordt met alle mitsen en maren, drempels en voorwaarden die er in zijn kringetje bijhoren. Kerel, wat mis je veel! Open de deuren van je hart, houd toch eens op met overal tégen te zijn. Wantrouwen, argwaan, achterdocht, angst - ja, vooral angst: om met een ingebeelde hemel naar de hel te gaan?

Die tot MIJ komt, zal IK geenszins uitwerpen!
~~Soli Deo Gloria~~

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 12:31

Tja, tuurlijk ik moet me schamen... :roll: Rest hier niet zeker... Over vrije genade is al een topic over en je hebt het vrijste aanbod als je alleen alles van God laat komen hoor...

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 03 jun 2004 12:36

Het Weermannetje schreef:Pro- Vreugdenhil, jij zeker?

Ja, helemaal. Hij zegt weliswaar dat je zondaar bent voor God, maar blijft daar gelukkig niet steken. Aan de andere kant de rijkdom van Gods genade. Wie wil kome! God is een gaarne vergevend God in Christus!

Dus, wat kan een mens tegenhouden? Alleen je ongeloof, je onwil om te geloven!
Geen commentaar

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 jun 2004 12:36

Het Weermannetje schreef:Ren ik achter mijn computer vandaan... :wink:

ik zou toch graag willen dat je er een keer naar gaat luisteren, dan wil ik naar ds roos luisteren. kunnen wel elkaar wijzer maken
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 12:37

kheb weleens naar dominees als Vreugdenhil geluisterd duzz...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 jun 2004 12:38

Het Weermannetje schreef:kheb weleens naar dominees als Vreugdenhil geluisterd duzz...

oke, en wat vondt je er van?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 03 jun 2004 12:42

hijwel schreef:
Het Weermannetje schreef:kheb weleens naar dominees als Vreugdenhil geluisterd duzz...

oke, en wat vondt je er van?

Ben trouwens benieuwd of ds Vreugdenhil hier ook wel eens surft..... :wink:
Geen commentaar

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 04 jun 2004 20:11

Weermannetje, jij hebt veel op met je domineetjes. Ik niet. Ook niet met de onze. Ter illustratie het volgende:
Ds. C.G. Vreugdenhil deed tijdens zijn intrede in Vlissingen de volgende uitspraak: (uit geheugen weergegeven, dus men vergeve mij een verkeerd woord) "Er zijn mensen die het aarden vat ( De Predikant)op de vuilnishoop gooien, niet beseffend dat ze ook vaak de Boodschap(het Evangelie) ermee mee gooien".
En daar ben jij mee bezig. Niemand mag iets zeggen van GGN, of wat ermee te maken heeft. Maar jij laat meer als duidelijk je afkeer blijken van onze predikanten. En op zich laat me dat Siberisch, maar ze hebben een Boodschap bij zich, en die gooi je ook weg. En daar ageer ik tegen. :x Weet welke Boodschap je veracht. Dat blijkt uit al je postings. En dat jij geen aanbod van genade erkent, dat zal je niet baten. Je hebt het gehad. Besef waar je mee bezig bent. Zonder onderzoek scheer je heel de GG over één kam, en veroordeel je de leer van vrije genade. En dat vind ik heel erg. Neem ik Comrie over, dan heeft hij het anders bedoeld. :cry: Bijbelteksten leggen wij verkeerd uit. Enz.Enz. Maar ik vrees dat je die leer niet eens kent,want een Evangelieprediker als Ds. Vreugdenhil moet bij jullie nog geboren worden......En Weermannetje hier maak ik geen excuses over.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 04 jun 2004 22:58

Bookman schreef:Bijbelteksten leggen wij verkeerd uit. Enz.Enz. Maar ik vrees dat je die leer niet eens kent,want een Evangelieprediker als Ds. Vreugdenhil moet bij jullie nog geboren worden.......

En ook al zou hij geboren zijn, dan heeft WM hem nòg niet gehoord, want bij het eerste geluid dat niet in z'n straatje past loopt 'ie hard weg.
~~Soli Deo Gloria~~

Adriana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Adriana » 05 jun 2004 15:30

Het Weermannetje schreef:Ren ik achter mijn computer vandaan... :wink:

Ook ds Vreugdenhil is een knecht van God. Waarom dan hem zo in een hoekje drukken? Daar heb ik moeite mee. Ik ben het echt niet met iedereen eens maar dan kun je hem toch nog wel in zijn waarde laten? Als er 1 wet en evangelie brengt, dan is hij het wel. Hij laat de mensen tenminste nog nadenken: "Wie is de schuldige dat ik God nog niet ken?"

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 05 jun 2004 15:35

Adriana schreef:
Ook ds Vreugdenhil is een knecht van God. Waarom dan hem zo in een hoekje drukken? Daar heb ik moeite mee. Ik ben het echt niet met iedereen eens maar dan kun je hem toch nog wel in zijn waarde laten? Als er 1 wet en evangelie brengt, dan is hij het wel. Hij laat de mensen tenminste nog nadenken: "Wie is de schuldige dat ik God nog niet ken?"

Helemaal mee eens!!
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Psalm 106:47

snien
Mineur
Mineur
Locatie: Goes (maar de 24 jaar Vlissingen zit ook nog diep in mijn hart)

Berichtdoor snien » 05 jun 2004 23:24

Volgens mij ging de topic over de kerkverbanden en niet over dominees.
Alhoewel ik (nu we het er toch over hebben :mrgreen: ) eerlijk gezegd zeer verheugd ben elke zondag te mogen zitten onder het gehoor van Vreugdenhil. Niet wat betreft hemzelf, want oftie nou Vreugdenhil heet of hoe dan ook..... hij preekt als aarden vat (ja Bookman je had t goed :wink: ) wet en evangelie. In elke preek wordt je als luisteraar behoorlijk aangesproken. Het mes snijdt vaak behoorlijk diep. Als je qua inhoud niet graag naar hem luistert, is dat volgens mij omdat je geweten teveel spreekt als je naar hem luistert. En niet iedereen wil dat en gooien liever een dikke deken over hun geweten heen.

Wat betreft die fusie: het had NOOIT zover mogen komen dat er zo belachelijk veel kerkgenootschappen zijn. Al die afscheidingen zijn geweest en zijn niet meer terug te draaien. Ook niet door een fusie. JUIST niet door een fusie. Geeft alleen maar meer onrust en verdeeldheid. We kunnen beter zorgen dat er niet nog meer kerkgenootschappen bijkomen en dat we verder allemaal elkaar liefhebben in Christus Jezus ONZE Heere. En zo samen Hem dienen, loven en prijzen.

(Hm, tvalt niet mee om je gedachten te verbaliseren maar ik geloof dat wat er staat wel zo'n beetje klopt met wat ik dacht en wilde zeggen :-k )

Terug naar “Archief”