Zou Jezus Christus gestorven zijn voor....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 11 mei 2004 14:15

Als Christus voor iedereen gestorven is, kan dus iedereen zalig worden. En dan kunnen de mensen dus kiezen.

joepie

Berichtdoor joepie » 11 mei 2004 14:20

Het Weermannetje schreef:Als Christus voor iedereen gestorven is, kan dus iedereen zalig worden. En dan kunnen de mensen dus kiezen.

Precies mee eens. Want er is tenslotte al betaald! En door dat betalen is iedereen eigendom van Christus. Hij heeft je namelijk gekocht met zijn bloed.
En dat betalen is alleen gedaan voor wie Hem met een gelovig hart aanemen.
Dus niet voor de hele wereld.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mei 2004 15:23

Eigenlijk is dit best een irrelevante discussie...

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 29 mei 2004 08:52

Het gevoel zou er niet anders door zijn. Het is immers een groot wonder, dat behoort het te zijn, dat Hij dat heeft willen doen? En dat voor mij?
Dus zit er mijns inziens geen verschil in de beleving daarvan. Ik zou niet meer dankbaar geweest zijn dan ik nu ben, dat Hij mij van alle schuld bevrijdt heeft. Het is nu onbevattelijk, en dat zou het dan ook geweest zijn.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Alim
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Alim » 04 jun 2004 09:04

Beste Christenen,
Dus dat betekent dat ik maar kan doen wat ik wil, m.a.w. ik kan alles rustig doen wat god allemaal verboden heeft. Ik word daarvoor toch niet gestraft omdat Jezus is voor mijn zonde gestorven. Iedereen kan doen wat hij of zij wil of je nu moord pleegt of een kind verkracht of een heel volk uitmoordt het maakt allemaal niet uit, als je maar gelooft dat Jezus is voor jou zonde is gestorven. Beste mensen: Dit gelooft toch geen hond.
Als je dit wel gelooft, dan ben je wat mij betreft heel erg rijp voor de RIAGG

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 04 jun 2004 09:09

Alim schreef:Beste Christenen,
Dus dat betekent dat ik maar kan doen wat ik wil, m.a.w. ik kan alles rustig doen wat god allemaal verboden heeft. Ik word daarvoor toch niet gestraft omdat Jezus is voor mijn zonde gestorven. Iedereen kan doen wat hij of zij wil of je nu moord pleegt of een kind verkracht of een heel volk uitmoordt het maakt allemaal niet uit, als je maar gelooft dat Jezus is voor jou zonde is gestorven. Beste mensen: Dit gelooft toch geen hond.

Beste Alim,
Jij oordeelt iets wat je niet begrijpt.
Kijk, als jij heel veel van je vader houdt, omdat hij alles voor jou overheeft, jou liefde geeft, ga jij dan zijn auto slopen, hem uitschelden, je moeder slaan, zijn naam onteren door leugens over hem te verspreiden?
Zo zit het ook met Jezus. Als jij gelooft dat Jezus voor je zonden is gestorven, is dat zo overweldigend dat je alleen nog maar kan zwijgen. Jij, als grote zondaar die de hel heeft verdietn. jouw zonden is betaald door Jezus. Als jij begrijpt hoe slecht zonden zijn, en dat je er zo mee doordrenkt bent dat je er nooit mee voor een rein God kan komen, dan wil je geen zonden meer doen omdat je ze verafschuwt.
En dan houdt je zoveel van Jezus dat je je best doet geen zonden meer te doen. WAnt voor elke zonden die Jij doet, Lijdt Jezus meer en meer.
Mensen die zeggen dat Jezus voor hen is gestorven maar rustig blijven door zondigen, moorden, verkrachten, dat zijn leugenaars!

En dit alles geloofd geen hond nee, honden geloven niet over het algemeen, maar wel mensen die verlost zijn en rust hebben gevonden in God.

En zei jij niet iets over dat moslims en christenen met elkaar in gesprek moeten gaan om begrip voor elkaars religie te krijgen? De toon die jij tegen ons aanslaat vind ik weinig respectvol, dus ga daar ffkes iets aan doen. Ik shreeuw ook niet op een islamitisch forum dat ''toch geen hond geloofd dat je met bidden en aalmoezen de hemel verdient en dat de Koran gewoon een slecht kopietje van de bijbel is'' Daarmee zou ik toch alleen maar haat zaaien?
Laatst gewijzigd door meschianza op 04 jun 2004 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 04 jun 2004 09:24

Dat gelooft idd geen hond. Lees daarom Jakobus maar eens. Daar staat heel duidelijk dat een geloof zonder de werken, dood is. Alle bovengenoemde zaken doe je dus niet als christen. En als dit toch een keer voorkomt, dan heb je zo'n spijt en berouw dat je op je knieen zult gaan voor God. Een moord kun je dus plegen. Denk maar aan de moordenaar die naast Jezus hing. Maar die moordenaar redeneerde niet: ach Jezus gaat voor mij sterven, ik geloof in Jezus dus dat zal wel goedkomen. Denk dat het dan minder goed met hem zou zijn afgelopen. Het gaat dus om een geloof in en een vertrouwen op Gods beloften, maar ook een strijd tegen de zonde.

Dus ja, het is simpel, Jezus is gestorven voor je zonden. Maar daarna wordt het minder simpel: je bent de strijd begonnen, je gaat vechten tegen het kwade en zult uiteindelijk overwinnen, door Gods genade.

STRIJD OM IN TE GAAN, NEEM HET KRUIS OP!
Geen commentaar

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 04 jun 2004 09:26

Amen!
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 04 jun 2004 20:20

Alim schreef:
Beste mensen: Dit gelooft toch geen hond.

Ben jij een hond dan? :mrgreen: In je mand dan en aaaaaaaaaaaaafff! :mrgreen:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Psalm 106:47

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 04 jun 2004 20:25

Lees Romeinen 6. Dat jullie moslims er zo op los zouden leven is jullie zaak maar dat ligt bij de christenen anders zie voorgaande postings.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 04 jun 2004 21:06

Yael schreef:

Lees Romeinen 6. Dat jullie moslims er zo op los zouden leven is jullie zaak maar dat ligt bij de christenen anders zie voorgaande postings.
dream on.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 04 jun 2004 21:18

Surfer je mag best onderbouwen wat je bedoelt hoor, met het antwoord wat je geeft kan ik niet zoveel.

Terug naar “Archief”