Jezus verbiedt mensen het verder te vertellen.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Jezus verbiedt mensen het verder te vertellen.

Berichtdoor Lalage » 03 jun 2004 14:28

Ik vraag me al een hele tijd af waarom Jezus het volgende deed: Als Hij iemand genezen had, zei Hij dat ze het niet mochten doorvertellen. Dat deden ze natuurlijk toch, maar waarom mocht het nou eigenlijk niet?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jun 2004 14:30

Ik heb altijd gehoord dat dat was omdat Hij niet bekend wilde staan als wonderdokter ofzo en niet allemaal mensen achter zich aan wilde krijgen die wonderen wilden zien.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 03 jun 2004 15:02

De Joden zouden nooit Jezus hebben gekruisigt denk ik als het voor hen duidelijk was geweest dat Hij de Messias was.
(Dan zouden de profetieen niet vervuld zijn, die daar mee verband hielden.)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jun 2004 15:09

Yael schreef:De Joden zouden nooit Jezus hebben gekruisigt denk ik als het voor hen duidelijk was geweest dat Hij de Messias was.
(Dan zouden de profetieen niet vervuld zijn, die daar mee verband hielden.)

Maar dat lijkt me geen verklaring. Want uiteindelijk werd het toch wel bekend; Jezus heeft niet kunnen voorkomen dat men het toch verder vertelde.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 03 jun 2004 15:12

[
Maar dat lijkt me geen verklaring. Want uiteindelijk werd het toch wel bekend; Jezus heeft niet kunnen voorkomen dat men het toch verder vertelde.[/quote]

Jezus zegt ook ergens: zodat ze niet in Mij zullen geloven. Volgens mij houdt dat ook wel een beetje verband met de tekst die Lalage gaf.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jun 2004 15:19

Maar Jezus was er toch niet op uit om Zichzelf zo ongeloofwaardig mogelijk te maken?

In welke context zegt Hij precies: zodat ze niet in Mij zullen geloven?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 03 jun 2004 15:27

Aragorn schreef:Maar Jezus was er toch niet op uit om Zichzelf zo ongeloofwaardig mogelijk te maken?

Dat weet ik iig niet precies uit mn hoofd...
Wie helpt!!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 jun 2004 15:54

Mattheus 9:19

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 03 jun 2004 16:43

Lalage schreef:Mattheus 9:19

???????????????????
Dan heb jij zeker een andere bijbel dan ik.
Weest blij in de Heer !

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 03 jun 2004 17:28

zou het ook bescheidenheid kunnen zijn van Jezus? Dat Jezus de eer ontving van mensen die Hij genas was genoeg voor Hem? Jezus komt bescheiden over in het NT,iets anders kan ik niet bedenken
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 jun 2004 17:42

wina schreef:
Lalage schreef:Mattheus 9:19

???????????????????
Dan heb jij zeker een andere bijbel dan ik.

ow sorry, dat waren regelnummers. Het is Mattheus 9:30,31:
En Jezus heeft hun zeer gestrengelijk verboden, zeggende: Ziet, dat het niemand wete.
31 Maar zij, uitgegaan zijnde, hebben Hem ruchtbaar gemaakt door dat gehele land.

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 03 jun 2004 17:58

Aragorn schreef:Maar Jezus was er toch niet op uit om Zichzelf zo ongeloofwaardig mogelijk te maken?

Markus 4: 11,12

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 03 jun 2004 18:14

Ik zie dit verbod van Jezus heel anders.
Als iemand pas genezen is wil hij het wel aan iedereen vertellen, en o wat is de wereld er snel bij om zijn vreugde in de grond te trappen.
Ik denk dat Jezus hem daarvoor wou beschermen.

Ik zie dat deze dagen op een ander forum :
Iemand die naar het opwekkingsweekend ging, en toen er voor haar gebeden werd, begon ze spontaan in tongen te spreken.
Zij had dat in de Kath. kerk nog nooit meegemaakt, dus vertelt zij het vol van blijdschap hier op internet.
Ach, wat kreeg dit kind een negativiteit over haar heen, het meest van de ongelovigen die nu ineens er alles over wisten, en dat het van de satan kwam.
Ik hield mijn hart vast, zij was het nog aan het verwerken.
Ik denk dat Jezus daarom zei vertel het aan niemand, ze snappen je toch niet.
Weest blij in de Heer !

Maarten
Kapitein
Kapitein

Re: Jezus verbiedt mensen het verder te vertellen.

Berichtdoor Maarten » 03 jun 2004 19:34

Lalage schreef:Ik vraag me al een hele tijd af waarom Jezus het volgende deed: Als Hij iemand genezen had, zei Hij dat ze het niet mochten doorvertellen. Dat deden ze natuurlijk toch, maar waarom mocht het nou eigenlijk niet?
Ik heb het eigenlijk altijd gezien als een vervulling van de profetie van Jesaja 42

1 Ziet, Mijn Knecht, Dien Ik ondersteun, Mijn Uitverkorene, [in] [Denwelken] Mijn ziel een welbehagen heeft! Ik heb Mijn geest op Hem gegeven; Hij zal het recht den heidenen voortbrengen.
2 Hij zal niet schreeuwen, noch Zijn [stem] verheffen, noch Zijn stem op de straat horen laten.
3 Het gekrookte riet zal Hij niet verbreken, en de rokende vlaswiek zal Hij niet uitblussen; met waarheid zal Hij het recht voortbrengen.

Jezus is niet gekomen om Zichzelf te verheerlijken, maar om Zichzelf te vernederen. Hij is gekomen om Zijn Vader te verheerlijken. Zelf moest Hij lijden en sterven.
The one thing you can give and still keep is your word.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 04 jun 2004 17:48

die vervulling lijkt me wat lastig.

Hij zal niet schreeuwen, noch Zijn [stem] verheffen, noch Zijn stem op de straat horen laten

Jezus riep wel degelijk (op de straten):

Mattheus 20 32 En Jezus, [stil] staande, riep hen en zeide: Wat wilt gij, dat Ik u doe?

Markus 1 20 En terstond riep Hij hen; en zij, latende hun vader Zebedeus in het schip, met de huurlingen, zijn Hem nagevolgd.

Markus 3 13 En Hij klom op den berg, en riep tot Zich, die Hij wilde; en zij kwamen tot Hem.

Markus 6 7 En Hij riep tot Zich de twaalven, en begon hen uit te zenden twee en twee, en gaf hun macht over de onreine geesten.

Markus 8 1 In dezelfde dagen, als er een geheel grote schare was, en zij niets hadden wat zij eten zouden, riep Jezus Zijn discipelen tot Zich, en zeide tot hen:

Markus 9 35 En nedergezeten zijnde, riep Hij de twaalven, en zeide tot hen: Indien iemand wil de eerste zijn, die zal de laatste van allen zijn, en aller dienaar.

Lukas 8 54 Maar als Hij ze allen uitgedreven had, greep Hij haar hand en riep, zeggende: Kind, sta op!

Lukas 13 12 En Jezus, haar ziende, riep haar tot Zich, en zeide tot haar: Vrouw, gij zijt verlost van uw krankheid.

Lukas 18 16 Maar Jezus riep dezelve [kinderkens] tot Zich, en zeide: Laat de kinderkens tot Mij komen, en verhindert hen niet; want derzulken is het Koninkrijk Gods.

Mattheus 27 46 En omtrent de negende ure riep Jezus met een grote stem zeggende: ELI, ELI, LAMA SABACHTHANI! dat is: Mijn God! Mijn God! Waarom hebt Gij Mij verlaten!

Johannes 7 28 Jezus dan riep in den tempel, lerende en zeggende: En gij kent Mij, en gij weet, van waar Ik ben; en Ik ben van Mijzelven niet gekomen, maar Hij is waarachtig, Die Mij gezonden heeft, Welken gijlieden niet kent.

Johannes 7 37 En op den laatsten dag, [zijnde] de grote [dag] van het feest, stond Jezus en riep, zeggende: Zo iemand dorst, die kome tot Mij en drinke.

Johannes 11 43 En als Hij dit gezegd had, riep Hij met grote stemme: Lazarus, kom uit!

Johannes 12 44 En Jezus riep, en zeide: Die in Mij gelooft, gelooft in Mij niet, maar in Dengene, Die Mij gezonden heeft.

Terug naar “Archief”