Moderator: Moderafo's
Miss A. schreef:Oke. Back to Katwijk. Ik denk niet dat het slim is om hier te gaan citeren uit de nieuwsbrief. Dat wil ik niet. Sorry. Bovendien, wat jij vijandig vindt, vind ik gewoon. Wat ik schoppen vind, vind jij weer van niet.
Lalage schreef:Tabitha schreef:Iemand die het borgwerk van Christus ontkent: dat gaat mij te ver, want dat is volgens mij de kern van het Nieuwe Testament.
Maar zelfs dat punt mag denk ik geen punt zijn om uit een kerk te stappen.
Wat is het borgwerk van Christus?
japijo schreef:Miss A. schreef:Oke. Back to Katwijk. Ik denk niet dat het slim is om hier te gaan citeren uit de nieuwsbrief. Dat wil ik niet. Sorry. Bovendien, wat jij vijandig vindt, vind ik gewoon. Wat ik schoppen vind, vind jij weer van niet.
Nee! Maar nu heb jij nog steeds niet bewezen hoe vijandig de herstelden wel niet zijn. Jammer! Dat krijg ik er bij niemand uit.
Tabitha schreef:japijo schreef:Miss A. schreef:Oke. Back to Katwijk. Ik denk niet dat het slim is om hier te gaan citeren uit de nieuwsbrief. Dat wil ik niet. Sorry. Bovendien, wat jij vijandig vindt, vind ik gewoon. Wat ik schoppen vind, vind jij weer van niet.
Nee! Maar nu heb jij nog steeds niet bewezen hoe vijandig de herstelden wel niet zijn. Jammer! Dat krijg ik er bij niemand uit.
Ik heb geen zin om hier even de herstelden zwart te maken (zit zelf ook in zo'n kerk, mijn vader zelfs in de synode), maar ik hoor om me heen nog wel eens geluiden van mensen die zeer negatief doen over de gereformeerde bond of over de synode (maar ik weet niet of jij dat onder vijandig verstaat)
Feit is gewoon dat van BEIDE kanten mensen veroordelend/vijdandig zijn!
japijo schreef:
Uiteraard. Maar het wordt vanaf de andere kant overdreven. Als ik dan om een voorbeeld vraag krijg ik er geen. Vind ik heel frappant. Tuurlijk, het is niet zo dat de bezwaarden zeggen van: tjo, het zijn zulke lieverdjes die PKN'ers. Maar andersom is het echt wel tien keer erger.
japijo schreef:Uiteraard. Maar het wordt vanaf de andere kant overdreven. Als ik dan om een voorbeeld vraag krijg ik er geen. Vind ik heel frappant. Tuurlijk, het is niet zo dat de bezwaarden zeggen van: tjo, het zijn zulke lieverdjes die PKN'ers. Maar andersom is het echt wel tien keer erger.
Aragorn schreef:japijo schreef:Uiteraard. Maar het wordt vanaf de andere kant overdreven. Als ik dan om een voorbeeld vraag krijg ik er geen. Vind ik heel frappant. Tuurlijk, het is niet zo dat de bezwaarden zeggen van: tjo, het zijn zulke lieverdjes die PKN'ers. Maar andersom is het echt wel tien keer erger.
Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat bezwaarden minder 'erg' zijn dan PKN-ers. Ook heb ik geen zin om een van beide groepen hier zwart te maken, maar om jou tevreden te stellen 1 geval:
Ds. de Vries uit Elspeet weigerde een kandidaat te trouwen omdat hij nog niet wist of hij mee zou gaan met de PKN. Zo kon hij hem niet trouwen, dan zou de betreffende kandidaat eerst tot het inzicht moeten komen dat de PKN niet de juiste weg was en zich moeten bekeren tot de bezwaarden.
Dit is toch evengoed een debiele houding?
Btw: meer voorbeelden krijg je niet, want ik hou hier helemaal niet van. Maar wees alsjeblieft niet zo naief.
japijo schreef:Dat van de Vries is vreemd, maar ik kan niet zeggen dat het schokkend is. Wat ik wel schokkend vind is het verhaal van Ds Meuleman die door de GZB eruit geflikkerd is omdat hij zich kritisch had uit gesproken over de PKN.
Aragorn schreef:japijo schreef:Dat van de Vries is vreemd, maar ik kan niet zeggen dat het schokkend is. Wat ik wel schokkend vind is het verhaal van Ds Meuleman die door de GZB eruit geflikkerd is omdat hij zich kritisch had uit gesproken over de PKN.
Ja, ik krijg een beetje de indruk dat jij alleen PKN-delicten schokkend vindt.. Ik vind het niet vreemd, wel schokkend en iig zwaar onchristelijk.
japijo schreef:Aragorn schreef:japijo schreef:Dat van de Vries is vreemd, maar ik kan niet zeggen dat het schokkend is. Wat ik wel schokkend vind is het verhaal van Ds Meuleman die door de GZB eruit geflikkerd is omdat hij zich kritisch had uit gesproken over de PKN.
Ja, ik krijg een beetje de indruk dat jij alleen PKN-delicten schokkend vindt.. Ik vind het niet vreemd, wel schokkend en iig zwaar onchristelijk.
Ja? vind je. Zoekt hij toch een andere dominee, of dat zo'n probleem is.
Aragorn, wees eerlijk. Als de bezwaarden nu echt zulke conflicten veroorzaakten had het toch allang in de krant gestaan? er zullen best boze blikken zijn, maar zulke delicten die de PKN veroorzaakt en in de krant te lezen waren, heb ik in de krant nog niet van de bezwaarden gelezen. Ik heb menigmaal naar echte voorbeelden gevraagd, maar heb ze niet gekregen. Jammer Aragorn als je zo je gelijk probeert te halen. Nogmaals, de bezwaarden doen echt wel dingen verkeerd, dat geloof ik best, maar schokkende dingen heb ik nog niet vernomen.
Aragorn schreef:japijo schreef:Aragorn schreef:japijo schreef:Dat van de Vries is vreemd, maar ik kan niet zeggen dat het schokkend is. Wat ik wel schokkend vind is het verhaal van Ds Meuleman die door de GZB eruit geflikkerd is omdat hij zich kritisch had uit gesproken over de PKN.
Ja? vind je. Zoekt hij toch een andere dominee, of dat zo'n probleem is.
Aragorn, wees eerlijk. Als de bezwaarden nu echt zulke conflicten veroorzaakten had het toch allang in de krant gestaan? er zullen best boze blikken zijn, maar zulke delicten die de PKN veroorzaakt en in de krant te lezen waren, heb ik in de krant nog niet van de bezwaarden gelezen. Ik heb menigmaal naar echte voorbeelden gevraagd, maar heb ze niet gekregen. Jammer Aragorn als je zo je gelijk probeert te halen. Nogmaals, de bezwaarden doen echt wel dingen verkeerd, dat geloof ik best, maar schokkende dingen heb ik nog niet vernomen.
Hij heeft ook een andere dominee gezocht en dat is het probleem ook niet. Het gaat erom dat je dat als christen gewoon niet kunt maken.
Ik probeer m'n gelijk niet te halen, ik probeer alleen een wat evenwichtiger beeld te schetsen dan jij doet.
Waarom probeer je alles van de ene kant te vergoeilijken en van de andere kant aan te zetten?
Dat het niet in de krant staat zegt mij niets. Ik heb van beide kanten weinig schandalen gezien en misschien moet je eens iets anders lezen dan het RD.
japijo schreef:
Ik probeer niet te vergoeilijken, maar ik geef hier mijn mening over, en bestrijd een andere mening, misschien iets te fel, maar ik heb nog geen enkele keer een echt delict van de bezwaarde kant gehoord.
Geeft verder niet, laat maar zitten.
Tabitha schreef:japijo schreef:
Ik probeer niet te vergoeilijken, maar ik geef hier mijn mening over, en bestrijd een andere mening, misschien iets te fel, maar ik heb nog geen enkele keer een echt delict van de bezwaarde kant gehoord.
Geeft verder niet, laat maar zitten.
Ik weet wel van een delict van bezwaarde kant, nl. in mijn eigen familie.
Bij mij in de familie wil iemand wel mee naar de PKN, maar de dominee niet. Gevolg: dominee gaat familielid vals beschuldigen en weigert kind te dopen.
Ik vind het vervelend om zulke voorbeelden aan te moeten halen, omdat er van de andere kant net zo goed zulke voorbeelden aan te halen, maar het is alleen bedoeld om te illustreren dat er van 2 kanten EVEN VEEL fouten worden gemaakt. Ik vind het behoorlijk arrogant om te stellen dat de tegenpartij het 10 keer zoveel doet.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten