sperma donoren tekort

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 03 jun 2004 14:37

Aragorn schreef:
bloempie19 schreef:Aragorn schreef:
Maar het zou toch ook best Gods wil kunnen zijn dat je weeskinderen helpt en dat je daarom geen eigen kinderen krijgt?

Dat geloof ik zeker. (dat het Gods wil kan zijn, het hoeft niet altijd zo te zijn.)

Waarom denken mensen altijd dat ze weten wat Gods wil is, of dat dat iets is waar ze hun handelen naar moeten richten? Er wordt zo vaak en zo makkelijk geroepen: God wil dit, God wil dat, enz. Hoe weet je dat?

Door het aan God te vragen? En te lezen in Zijn woord zodat je daaruit bepaalde inzichten kunt halen?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jun 2004 14:38

bloempie19 schreef:Ik vraag of God mij duidelijkheid wil geven. En vaak krijg ik dan antwoord op mijn vraag als ik in de Bijbel lees of tijdens de preek. Maar het is vaak ook een gevoel van binnen. Dan laat God me opeens iets met heel andere ogen zien. Dan kijk ik ergens opeens heel anders tegen aan.

Oke, het is dus iig persoonlijk.

Dus je kunt niet zeggen: God wil dit nooit, en dat altijd.

joepie

Berichtdoor joepie » 03 jun 2004 14:44

Aragorn schreef:
bloempie19 schreef:Ik vraag of God mij duidelijkheid wil geven. En vaak krijg ik dan antwoord op mijn vraag als ik in de Bijbel lees of tijdens de preek. Maar het is vaak ook een gevoel van binnen. Dan laat God me opeens iets met heel andere ogen zien. Dan kijk ik ergens opeens heel anders tegen aan.

Oke, het is dus iig persoonlijk.

Dus je kunt niet zeggen: God wil dit nooit, en dat altijd.

Nu dat is dus ook niet waar. Je weet b.v. heel duidelijk dat God niet wil dat je liegt, echtbreekt, steelt, andere goden dient enz.
En wat God met jou leven wil daar kun je Hem naar vragen.
En als je geen kinderen langs de natuurlijke weg kun krijgen dan ga je pas op dat moment nadenken wat God nu zou willen.
Daar is denk ik geen pasklaar antwoordt op.
In ieder geval weet je zeker dat Hij het niet op de gewone manier wil.
En als Hij andere mogelijkheden geeft dan wijst Hij je daarin ook de weg.
Tenminste zo heb ik dat in mijn leven bij alles ervaren.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jun 2004 14:47

joepie schreef:Nu dat is dus ook niet waar. Je weet b.v. heel duidelijk dat God niet wil dat je liegt, echtbreekt, steelt, andere goden dient enz.

Ja, dat lijkt me ook duidelijk.

En wat God met jou leven wil daar kun je Hem naar vragen.
En als je geen kinderen langs de natuurlijke weg kun krijgen dan ga je pas op dat moment nadenken wat God nu zou willen.
Daar is denk ik geen pasklaar antwoordt op.

Dat denk ik ook niet. Ik vraag me af hoe je dan achter de wil van God komt en of je daar uberhaupt een antwoord op kunt krijgen. Het lijk mij eigenlijk logischer dat je gewoon bij jezelf nagaat wat de mogelijkheden zijn en daar naar eigen inzicht gebruik van maakt, mits ze niet tegen Gods woord ingaan.

In ieder geval weet je zeker dat Hij het niet op de gewone manier wil.

Dat weet ik niet zeker. Ik geloof daar niet zo in, dat Hij dat perse wil. Ik zie het eerder als een vervelend gevolg van de zondeval, terwijl God het liever beter had gewild.

joepie

Berichtdoor joepie » 03 jun 2004 15:01

Aragorn schreef:
Dat denk ik ook niet. Ik vraag me af hoe je dan achter de wil van God komt en of je daar uberhaupt een antwoord op kunt krijgen. Het lijk mij eigenlijk logischer dat je gewoon bij jezelf nagaat wat de mogelijkheden zijn en daar naar eigen inzicht gebruik van maakt, mits ze niet tegen Gods woord ingaan.

Dan overleg je toch met God? Dat is precies wat ik dus bedoelde te zeggen.

En over je laatste opmerking kun je wel een nieuwe topic openen.
Want is het niet Gods wil, dan zouden er dingen buiten zijn wil gebeuren en dat geloof ik dus weer niet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jun 2004 15:09

joepie schreef:
Aragorn schreef:

Dan overleg je toch met God? Dat is precies wat ik dus bedoelde te zeggen.

Ja klinkt wel oke. Alleen God woont niet bij mij om de hoek, dus dat overleggen vind ik altijd wat gecompliceerd liggen.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 jun 2004 15:21

Nee, ik hoop voor je dat God dichterbij woont. :wink:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

joepie

Berichtdoor joepie » 03 jun 2004 15:24

Hij woont tenslotte in je hart! :P

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 05 jun 2004 09:12

Bookman gelooft niet dat het Bijbels verantwoord is om spermadonor te zijn, heeft er ook geen behoefte aan.
Iemand die ik ken vond het al vreselijk om te moeten masturberen voor eigen gebruik...............nou ja, het sperma moest dan zo snel mogelijk naar een lab. Om daarna met eicel van zijn vrouw verenigd te worden. En de rest is voor de laboranten.........uhhh de verwerking uiteraard. Dus het lijkt me helemaal vreemd om te moeten masturberen met als doel zaad op te wekken en daar een ander blij mee te maken. :roll:
Pffffffffffff, ben heel wat gewend, maar hier zou je van gaan blozen.... :oops:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 jun 2004 15:48

Maar kun je ook de bijbelse onderbouwing geven Bookman?

Daar ben ik wel benieuwd naar.. :wink:

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 05 jun 2004 15:52

Aragorn schreef:
Maar kun je ook de bijbelse onderbouwing geven Bookman?

Daar ben ik wel benieuwd naar..

Dat ga ik proberen, je hoort er nog van, oke :?:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 05 jun 2004 16:22

Iemand die een kind wil, die begeert iets. Hanna ging met deze begeerte naar Silo, om daar de Heere te bidden en van Hem verhoord te worden. En dan staat er in 1 Samuël 1:19: "(....) En Elkana bekende zijn huisvrouw Hanna, en de HEERE gedacht aan haar".Dat is dus geoorloofd. Wat niet geoorloofd is, is iets van een andere man te begeren. Dat staat in Genesis 3:16:"(...)en tot uw man zal uw begeerte zijn".Daarbij verbied de Heere in Exodus 20:17 het begeren en dan staat er aan het eind van dat vers: "Noch iets dat uws naasten is".
Ik concludeer daaruit dat je dus ook het zaad van iemand anders niet mag begeren. Dus als dat gehandhaafd zou worden, dan houdt die spermabank op te bestaan. :?

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 05 jun 2004 16:30

Bookman schreef:Bookman gelooft niet dat het Bijbels verantwoord is om spermadonor te zijn, heeft er ook geen behoefte aan.
Iemand die ik ken vond het al vreselijk om te moeten masturberen voor eigen gebruik...............nou ja, het sperma moest dan zo snel mogelijk naar een lab. Om daarna met eicel van zijn vrouw verenigd te worden. En de rest is voor de laboranten.........uhhh de verwerking uiteraard. Dus het lijkt me helemaal vreemd om te moeten masturberen met als doel zaad op te wekken en daar een ander blij mee te maken. :roll:
Pffffffffffff, ben heel wat gewend, maar hier zou je van gaan blozen.... :oops:

dat ken ik ja, heb het zelf ook eens voor onderzoek weg moeten brengen naar het ziekenhuis. maar het enge is het potje afgeven aan de zuster :? (dat mens keek eerst naar dat potje en toen naar mij alsof het niet genoeg was en probeer dan maar eens niet te blozen :oops: )

trouwens een mooie onderbouwing van je, Bookman, dat van Hanna en Elkana
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 05 jun 2004 16:37

Columbus schreef:
dat ken ik ja, heb het zelf ook eens voor onderzoek weg moeten brengen naar het ziekenhuis. maar het enge is het potje afgeven aan de zuster (dat mens keek eerst naar dat potje en toen naar mij alsof het niet genoeg was en probeer dan maar eens niet te blozen )

trouwens een mooie onderbouwing van je, Bookman, dat van Hanna en Elkana

Dank je! Als ik jouw foto zie, moet ik altijd aan een laborant denken. Dus, dacht ik een echte doehetzelver moet toch zelf dat potje met inhoud kunnen onderzoeken...... :lol: Maar ik begrijp dat dat vreselijk genant is. Binnenkort moet ik ook wat onderzoeken ondergaan op dat gebied. Maar ik ga het maar opsturen denk ik............. :oops: BTW zijn dat boeken op die foto achter je????

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 05 jun 2004 18:08

Even een komische onderbreking. Aragorn zei; "Posten", dus doe ik dat maar.
Lees Genesis 43:5 het middelste gedeelte. Dat sloeg ik per ongeluk op.
Het is een beetje gewaagd maar toch ook wel beetje grappig........... :lol: :oops: 'tZou een antwoord kunnen zijn op de vraag of je nu wel of geen sperma mag opwekken om weg te brengen............. :wink:

Terug naar “Archief”