sperma donoren tekort

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jun 2004 10:59

bloempie19 schreef:
Aragorn schreef:
bloempie19 schreef:Ik vind dat het niet christelijk is als je sperma donor bent. Als er in een gezin geen kinderen komen, dan is dat heel erg, maar ik geloof wel dat het Gods wil is. Het is niet goed om dan naar allerlei medische middelen te grijpen. Ik krijg dan het idee dat mensen zwanger willen worden buiten God om.

Daar kan ik dus niks mee.

Hoezo? Denk jij dat er iets zonder Gods wil gebeurd? Iedereen krijgt in zijn leven een kruis te dragen en dat kan ook kinderloosheid zijn.

Als ik geen kinderen zou krijgen, dan zou ik trouwens voor adoptie kiezen.

Ik kan er niks mee omdat je niet weet wat Gods wil is. Is het Gods wil dat je kinderloos blijft? Is het Gods wil dat je ziek wordt? Of wil God dat je naar de dokter gaat?

Je zegt zelf trouwens ook wel dat je er wat aan zou doen, via adoptie. Dus dan ga je evengoed buiten Gods wil om. Aangenomen dat je daarin gelooft natuurlijk, ik namelijk niet.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 11:00

Als je geen kinderen kunt krijgen lijkt mij dat Gods wil. En idd moet je dan ook niet adopteren.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 jun 2004 11:22

Waarom zou je niet mogen adopteren als je geen kinderen kunt krijgen? Misschien wil God juist wel dat je dat doet. Als je zelf kinderen kunt krijgen dan adopteer je niet zo snel een kind.
Maar ik zou wel bidden of God me wil laten zien wat Zijn wil is.
Er gebeurd niets zonder Gods wil of zonder Gods toelating Aragorn. En vaak weet ik wel wat Gods wil is. Ik vraag ook bij beslissingen wat God wil dat ik doe. En daar probeer ik zoveel mogelijk naar te leven.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 11:24

Kinderen adopteren is toch omdat je zelf geen kinderen kunt krijgen?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 jun 2004 11:26

Nee hoor. Je kunt ook kinderen adopteren als je zelf ook kinderen hebt.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 11:27

Yep, dan geeft het niet, maar anders wel.

joepie

Berichtdoor joepie » 03 jun 2004 11:58

Het Weermannetje schreef:Yep, dan geeft het niet, maar anders wel.

Hoe bedoel je?

Maar als je nu eens het trouwformulier leest.
Daar staat in:Als God het behaagt jullie kinderen te GEVEN!
Dus je krijgt ze van God, al dan niet.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 12:01

Adoptie kan ook zijn om kinderen te helpen.... Om even de tegenpartij te helpen: Hoe geeft God kinderen?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jun 2004 13:42

*moet een beetje glimlachen om al dat geclaim van de wil van God en denkt terug aan de tijd van de kruistochten*

Maar het zou toch ook best Gods wil kunnen zijn dat je weeskinderen helpt en dat je daarom geen eigen kinderen krijgt? :)

bammerang

Berichtdoor bammerang » 03 jun 2004 13:54

het ding is ... je weet het niet.
ik geloof wel dat de medische wetenschap nooit zo ver was gekomen als God er niet voor had gekozen die geheimen begrijpbaar te maken voor mensen. geneeskunde is nu zo ver dat we levens kunnen redden, verlengen en zelfs beginnen.
om als christen de grens te leggen na kunstmatige inseminatie en voor andermans sperma (dus daartussen) en, de vrouwelijke variant, draagmoeder ... hm ... ik weet niet of we die grens wel precies daar mogen leggen.
als je zegt dat kinderloos blijven dan Gods bedoeling voor sommige mensen is, waar leg je dan precies de grens? veel van hen lopen jarenlang dokters af.
het argument dat het natuurlijk moet werkt voor velen ook niet, want dat gaat opeens niet op als het over het verlengen van je leven gaat met een pacemaker.

hm ...

oftewel, wanneer gaat de medische techniek te ver en wanneer loopt die in de weg van Gods plan voor je leven?

joepie

Berichtdoor joepie » 03 jun 2004 13:58

Op dat moment wanneer het jouw relatie met God in de weg doet staan?
Als je dus zo hard achter wat jij wil aan het lopen bent dat je Gods wil uit het oog verliest.

Maar laten al je wensen met bidden en smekingen bij God bekend zijn en dan zul je ook weten wat goed en niet goed is.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 jun 2004 14:05

Waarom ik niet zou kiezen voor kunstmatige inseminatie en vele andere medische manieren om kinderen te verwekken, is dat er vaak meerdere eicellen bevrucht worden en er maar een paar daarvan in de baarmoeder worden gedaan. De rest wordt ingevroren of zelfs weggegooid. De bevruchte eicellen waar dus niks mee wordt gedaan, worden dus vermoord.

Aragorn schreef:
Maar het zou toch ook best Gods wil kunnen zijn dat je weeskinderen helpt en dat je daarom geen eigen kinderen krijgt?

Dat geloof ik zeker. (dat het Gods wil kan zijn, het hoeft niet altijd zo te zijn.)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jun 2004 14:18

bloempie19 schreef:Aragorn schreef:
Maar het zou toch ook best Gods wil kunnen zijn dat je weeskinderen helpt en dat je daarom geen eigen kinderen krijgt?

Dat geloof ik zeker. (dat het Gods wil kan zijn, het hoeft niet altijd zo te zijn.)

Waarom denken mensen altijd dat ze weten wat Gods wil is, of dat dat iets is waar ze hun handelen naar moeten richten? Er wordt zo vaak en zo makkelijk geroepen: God wil dit, God wil dat, enz. Hoe weet je dat?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 jun 2004 14:32

Ik vraag of God mij duidelijkheid wil geven. En vaak krijg ik dan antwoord op mijn vraag als ik in de Bijbel lees of tijdens de preek. Maar het is vaak ook een gevoel van binnen. Dan laat God me opeens iets met heel andere ogen zien. Dan kijk ik ergens opeens heel anders tegen aan.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

joepie

Berichtdoor joepie » 03 jun 2004 14:36

bloempie19 schreef:Waarom ik niet zou kiezen voor kunstmatige inseminatie en vele andere medische manieren om kinderen te verwekken, is dat er vaak meerdere eicellen bevrucht worden en er maar een paar daarvan in de baarmoeder worden gedaan. De rest wordt ingevroren of zelfs weggegooid. De bevruchte eicellen waar dus niks mee wordt gedaan, worden dus vermoord.

Aragorn schreef:

Waar jij over spreekt is IVF en dat is weer iets anders dan KI.

Terug naar “Archief”