Het Curatorium van de gereformeerde gemeenten.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 12:34

JOh, geen grapjes daarover maken... Genoeg.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 03 jun 2004 12:39

Het Weermannetje schreef:JOh, geen grapjes daarover maken... Genoeg.

Dit snap ik ff niet. Jij mag wel "wegrennen" bij Vreugdenhil, maar ik mag geen vragen stellen over het aantal ouderlingen? Gecompliceerd :cry:
Geen commentaar

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 jun 2004 12:57

Ikke21 schreef:door 4 predikanten en een emeritus predikant

moet het zijn!!!

ZOOOOOOOOOOOOOOO weinig mensen?????????????????????

Vito
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 03 jun 2004 13:04

Ik las onlangs een oud stukje waarin stond dat er twee studenten waren binnen de GGiN (rond 2001).

Waar zijn die gebleven. Of is Schultink er 1 van?

Of zijn ze niet door hun studie gekomen of in een later stadium "door de mand gevallen"?

Phranz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Phranz » 03 jun 2004 22:15

Geacht weermannetje,

jij merkt op in dit forum dat 5 predikanten thuis erg overdreven is. ik hoor regelmatig 3 predikanten per dienst. Daarnaast is er voor die 5 predikanten waarschijnlijk genoeg pastoraal werk te doen, en anders kunnen ze nog wel werk verrichten in de innenkamer. Ik zou graag tot zo'n gemeente behoren. daarom is het een heel ernstig probleem dat er in Nederland zo weinig predikers zijn. Vroeger waren er toch lerend ouderlingen. Als je dan genoeg ouderlingen hebt moeten ze dat maar weer instellen.

Groet uit Wipperfürth
Vergiß nicht zu danken dem ewigen Herrn!
er hat dir viel Gutes getan.
Bedenke, in Jesus vergibt er dir gern.
Du kannst ihm, so wie du bist nah'n.
Barmherzig, geduldig und gnädig ist er,
vielmehr als ein Vater es kann.

Eissenhower
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eissenhower » 04 jun 2004 19:13

Phranz schreef:Geacht weermannetje,

jij merkt op in dit forum dat 5 predikanten thuis erg overdreven is. ik hoor regelmatig 3 predikanten per dienst. Daarnaast is er voor die 5 predikanten waarschijnlijk genoeg pastoraal werk te doen, en anders kunnen ze nog wel werk verrichten in de innenkamer. Ik zou graag tot zo'n gemeente behoren. daarom is het een heel ernstig probleem dat er in Nederland zo weinig predikers zijn. Vroeger waren er toch lerend ouderlingen. Als je dan genoeg ouderlingen hebt moeten ze dat maar weer instellen.

Groet uit Wipperfürth

Hebben ze in duitsland ook zoiets als een curatorium
Als je gewoon doet, doe je al gek genoeg!

Phranz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Phranz » 04 jun 2004 19:15

Het principe:

Wie het opzienersambt begeert, begeert een treffelijk werk staat bovenaan
Vergiß nicht zu danken dem ewigen Herrn!

er hat dir viel Gutes getan.

Bedenke, in Jesus vergibt er dir gern.

Du kannst ihm, so wie du bist nah'n.

Barmherzig, geduldig und gnädig ist er,

vielmehr als ein Vater es kann.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 jun 2004 08:17

maar ja dan is het ook wel logisch dat ze zo'n te kort hebben aan predikanten!!

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 05 jun 2004 08:30

De oogst is wel groot en de arbeiders zijn er ook, maar de curatoren vertikken het om ze toe te laten.............. :mrgreen:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 05 jun 2004 10:19

Ja Bookman...je mening is op en top duidelijk :shock:

Waarom blijf je het op deze wijze herhalen?
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 05 jun 2004 10:32

Mr. Moderator vraagt:
Ja Bookman...je mening is op en top duidelijk

Waarom blijf je het op deze wijze herhalen?

Omdat ik geen geloof hecht aan dat hele curatorium, daarom.
Het is onbijbels en schaadt meer dan dat het goed doet.
Het voegt niets toe aan het kerkelijk leven.
Duidelijk zo, Mr night?
Trouwens je schijnt je nogal te storen aan mijn postings? Er zijn er die het gekker maken, reageer daar ook eens op.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 05 jun 2004 10:55

Vito schreef:Ik las onlangs een oud stukje waarin stond dat er twee studenten waren binnen de GGiN (rond 2001).

Waar zijn die gebleven. Of is Schultink er 1 van?

Of zijn ze niet door hun studie gekomen of in een later stadium "door de mand gevallen"?

1 persoon ds. van voorden preekt in Nederland, de ander heeft een beroep in het buitenland aangenomen, ds. Treur.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 05 jun 2004 11:28

Bookman schreef:Mr. Moderator vraagt:

Waarom zo...

Omdat ik geen geloof hecht aan dat hele curatorium, daarom.

Dat is geen reden het op dergelijke (subjectieve) wijze te blijven herhalen. Nogmaals de vraag...waarom zo...

Het is onbijbels en schaadt meer dan dat het goed doet.

Een mening, verheven tot feit....Nergens duidelijk met argumenten onderbouwd.

Het voegt niets toe aan het kerkelijk leven.

Een mening, verheven tot feit. Nergens duidelijk met argumenten onderbouwd.

Duidelijk zo,

Ja...dat je meningen verheft tot feit zonder onderbouwing, hooguit doorspekt met subjectieve uitingen. Daartegen ageer ik inderdaad.

Mr night?

Waarom zo......

Trouwens je schijnt je nogal te storen aan mijn postings?

Je postings zelf niet. Een ieder recht op zijn eigen verhaal alhier, jij dus ook. Ik ga in op de manier waarop. Inhoudelijk ben ik nog nergens op je in gegaan. Ik heb nog nergens iets gelezen wat me enigszins aan het denken zette. Subjectieve herhalingen, geblaat enz ga ik niet op in. Je zult met meer voor de dag moeten komen om me te verleiden op je in te gaan. Tot op heden heb je voor mij alleen met de manier waarop deze discussie minder interessant gemaakt, zelfs irritant, en reageer je, helaas, niets toevoegend aan de inhoudelijke discussie.

Wanneer je er dan door iemand anders op wordt aangesproken zijn alle rapen gaar (zie elders), kruip je in een hoekje met een air van "ieks ik voel me bedreigd en benadeeld, hoe kan je dat nou zeggen", lees je vervolgens niet meer wat er staat en begint van je af te brullen. Zo raakte je in je reactie op mijn verhaal daar kant nog wal.

Ja, ik heb dus iets tegen de manier waarop je je dingen uit, en helaas, ook dikwijls herhaalt. Zonder dat het iets toevoegt. Ja, het irriteert me inderdaad.

Er zijn er die het gekker maken, reageer daar ook eens op.

Zie hier een voorbeeld van wat ik een aantal regels terug schrijf. Een inkoppertje.
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 05 jun 2004 11:56

Mr. Night schreef:
Je zult met meer voor de dag moeten komen om me te verleiden op je in te gaan

Ik schrijf echt niet om jouw eens lekker uit je tent te lokken. Het doet er niet toe wie op wie ingaat. Alleen vind ik het heel erg vreemd dat je mij eruit pikt. Als je persoonlijk iets tegen me hebt doe het dan per pb box.
Je hebt het elders ook al een keer gedaan. En op zich vind ik het goed dat je de supervisie hebt, maar nogmaals, ik heb gekkere reacties gelezen dan die van mij, en dan schijnt Mr. Night te slapen. En dat vind ik oneerlijk. Overigens heb ik het over mijn eigen kerkverband. En richting GGN heb ik excuses gemaakt in een andere topic. Maar goed als jij vind dat het op deze manier goed gaat met de GG dan zal ik proberen het ook te gaan geloven. Helaas vrees ik dat ik je dan toch moet corrigeren. Nogmaals blijf ook eerlijk naar anderen. Dan krijg ik echt respect voor je.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 05 jun 2004 12:32

Mr Night schreef:
Een mening, verheven tot feit....Nergens duidelijk met argumenten onderbouwd.

Is niet waar. Op één van de eerste bladzijdes van dit topic heb ik heel duidelijk neergeschreven waarom het onbijbels is. Maar ik ga er nu even vanuit dat je je dat niet gelezen hebt. Ik kruip niet in schulp, zoals jij zegt. Maar ben wel gaarne bereid om ongelijk toe te geven. En tot nog toe heb ik dat elders ook gedaan. Als iemand mij het bestaansrecht van een curatorium aan kan wijzen uit de Schrift, dan val ik daarvoor. Maar dat heeft nog niemand gedaan. Overigens vind ik dat je je als Moderator wel iets voorzichtiger uit mag drukken. Het is niet fair dat je schrijft, terwijl iedereen dat kan lezen, dat mijn postings geen waarde hebben. Daar raak je mensen mee. Zachtgezegd voel ik me daar niet goed bij. Als je meent reden te hebben zulke dingen te zeggen, dan doe je dat maar PB. Ik verwacht van een supervisor iets meer tact.

Terug naar “Archief”