eeuwigheid (te voren?)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 jun 2004 10:58

Aragorn schreef:
hijwel schreef:
Het Weermannetje schreef:Isj heel wat anders beste Hijwel.... God heeft dat in de tijd bekend gemaakt duzz... slaat nergens op!

God heeft in de tijd bekent gemaakt dat hij ons in de eeuwigheid heeft uitverkoren. (dus afblijven, wij kunnen ons daar geen voorstelling van maken)

Misschien kunnen we via het beeld van het plankje in de oceaan tot nog wel een interessante conclusie komen: uitverkoring is niet perse van tevoren, het is van eeuwigheid. En aangezien de eeuwigheid zowel nu is als morgen als gisteren, kun je dus netzogoed zeggen dat je uitverkoren wordt op het moment dat je besluit je te bekeren als dat je van tevoren uitverkoren was.

ja dat bedoelde ik dus met de bevrijdende visie op de uitverkiezing :wink:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 10:59

Lijkt me niet, dan kun je elk moment ook na de bekering nog uitverkoren worden. Hijwel, ik blijf er wel vanaf, maar dat de mens wordt uitverkoren is wel zo.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jun 2004 11:12

Het Weermannetje schreef:Lijkt me niet, dan kun je elk moment ook na de bekering nog uitverkoren worden. Hijwel, ik blijf er wel vanaf, maar dat de mens wordt uitverkoren is wel zo.

Nee, nu denk je weer veel te veel in tijdsbegrippen.

Je wordt dan niet op een moment uitverkoren na de bekering. In de eeuwigheid zijn geen momenten en geen tijdsvolgorde.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 11:16

Ik denk niet in tijdsbegrippen. Ik denk alleendat het een beetje moeilijk te vatten is!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 jun 2004 11:56

Het Weermannetje schreef:Lijkt me niet, dan kun je elk moment ook na de bekering nog uitverkoren worden. Hijwel, ik blijf er wel vanaf, maar dat de mens wordt uitverkoren is wel zo.

je denkt wel in tijdsbegrippen (zoals Aragorn ook al aangaf)
verder denk ik niet dat jij dr afblijft... ik heb je regelmatig over de uitverkiezing horen praten. Je mag Gods Genade alleen aanbieden aan uitverkorenen (ander topic). enz..
Dat de mens wordt uitverkoren is zo... maar hoe en waarneer?

Ik denk zelf op het moment dat jij je bekeert! Omdat het bij God altijd: NU is. This altijd heden. Anders zou God nooit kunnen zeggen: (ik wil niet dat er ook maar iemand verloren gaat). Maar ik kan het dus ook helemaal mis hebben.

tttsssssssssssss rtttrraaaar krijg in 1 keer een brainstorm.

- Als je gelooft ontvang je het eeuwige leven
- als je het eeuwige leven ontvangt leef je dus in de eeuwigheid.
- God kiest je dus uit vanuit de eeuwigheid in de Tijd (kan elk moment zijn)
- Hij doet een greep vanuit de oceaan om jou uit de Tijd te halen.
- En plaats je over van de Tijd naar de eewigheid

*hopenlijk neemt WM een nieuw standpunt in, of vraagt hij aan zijn leeraars hoe het nou zit om meer duidelijkheid te krijgen*

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 11:59

...van voor de grondlegging der wereld... als je stelt dat eeuwigheid overal is, kan het wel wat ik zei, maar goed laat maar..

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 jun 2004 12:11

Het Weermannetje schreef:...van voor de grondlegging der wereld... als je stelt dat eeuwigheid overal is, kan het wel wat ik zei , maar goed laat maar..

durf te praten en na te denken man!

wat kan wel? en wat zei je?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 12:13

Oke, hoop dat je het snapt... Als de eeuwigheid overal is, zou dit betekenen dat er dingen kunnen gebeuren om ons heen, die niet aan tijd noch plaats gebonden zijn zoals uitverkoren raken. Dit kan echter niet waar zijn, aangezien het uitverkoren raken in de tijd is toegepast. Gods besluit is van eeuwigheid dus van altijd, maar als de eeuwigheid om ons heen zou zijn, dan zou het kunnen zijn dat dat besluit ook later pas zou kunnen ingaan. Ik denk dat het voorbeeld plankje in de oceaan gewoon verkeerd is.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 jun 2004 12:26

Het Weermannetje schreef:Oke, hoop dat je het snapt...

phoe.. wordt pittig.. maar zal me dr eens in verdiepen :wink:

Als de eeuwigheid overal is, zou dit betekenen dat er dingen kunnen gebeuren om ons heen, die niet aan tijd noch plaats gebonden zijn zoals uitverkoren raken.

- klopt eeuwigheid is overal
- 2e klopt denk ik ook

Dit kan echter niet waar zijn, aangezien het uitverkoren raken in de tijd is toegepast.

ehhh. denk denk.
Als God aan geen tijd of plaats gebonden is op de aarde. Dan kan dat toch wel. Hij kan hier vandaag bij mij zijn en bij jou. Het uitverkoren raken wordt denk ik van eeuwigheid toegepast (dus niet aan een plaats of tijd gebonden)

Gods besluit is van eeuwigheid dus van altijd maar als de eeuwigheid om ons heen zou zijn, dan zou het kunnen zijn dat dat besluit ook later pas zou kunnen ingaan.

hoezo? waarom zou het besluit ook later pas kunnen ingaan als de eeuwigheid om ons heen zou zijn?

Ik denk dat het voorbeeld plankje in de oceaan gewoon verkeerd is.

this een vergelijking.. maar wat mis je er in? (de bovenkant :wink: )

btw: ik waardeer dat je er overnadenkt! geweldig

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 12:28

God idd nergens aan gebonden. Uitverkoren zijn wel. Besluit Gods ook. Van voor de grondlegging der wereld.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 jun 2004 12:31

Het Weermannetje schreef:God idd nergens aan gebonden. Uitverkoren zijn wel. Besluit Gods ook. Van voor de grondlegging der wereld.

:shock: nu snap ik er niks meer van..

maare.. wil je even ingaan op mijn reactie en als je het er niet mee eens bent er op reageeren. want mischien heb ik het wel helemaal fout.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 12:33

UItverkoren zijn en besluit Gods is van eeuwigheid en van voor de grondlegging der wereld. Dus niet nu.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 03 jun 2004 13:46

krijg beetje gevoel dat er hier een stel bosnegers over internetprotocollen aan het protocollen aan het praten zijn. Oftwel waar ze geen (*&(*&(* van snappen laat staan een logisch consistent geheel van kunnen bakken.

maar ja das mijn mening :wink:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jun 2004 14:15

@mic schreef:krijg beetje gevoel dat er hier een stel bosnegers over internetprotocollen aan het protocollen aan het praten zijn. Oftwel waar ze geen (*&(*&(* van snappen laat staan een logisch consistent geheel van kunnen bakken.

*is nu wel heel erg benieuwd naar @mics verhelderende inzichten in deze kwestie :wink: *

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 jun 2004 14:16

Aragorn schreef:
@mic schreef:krijg beetje gevoel dat er hier een stel bosnegers over internetprotocollen aan het protocollen aan het praten zijn. Oftwel waar ze geen (*&(*&(* van snappen laat staan een logisch consistent geheel van kunnen bakken.

*is nu wel heel erg benieuwd naar @mics verhelderende inzichten in deze kwestie :wink: *

haha ik ook. volgens mij moet hij er gewoon ff overna denken :wink:

Terug naar “Archief”