Mogen verstandelijk gehandicapten kinderen krijgen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 jun 2004 11:23

Ai know. Ben het wel met je eens hoor, maar iedereen was het hier met elkaar eens.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2004 11:24

Het Weermannetje schreef:Ai know. Ben het wel met je eens hoor, maar iedereen was het hier met elkaar eens.

Nou, wat ga je dan het topic vervuilen met tegenreacties als je het er toch mee eens bent... :x :D

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 02 jun 2004 11:24

zlatan schreef:ik vindt dat zulke mensen ook kans moeten maken op een mooie toekomst met kinderen da`s toch ut mooiste van een huwelijk zo ongeveer

lees de bovenstaande postings nog eens door, geld ook voor Weermannetje, het is toch onverantwoord om kinderen op te voeden als je zelf geestelijk niet volwassen bent en zelf begeleiding nodig hebt ?
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 02 jun 2004 13:40

Ik denk dat hoe pijnlijk het voor sommige ook kan zijn het idd niet verstandig is om als gehandicapte kinderen op te voeden. Vroeger trouwden gehandicapten niet eens.
Maar het is uiteraard per geval heel erg verschillend. Mensen met een lichte handicap zullen het misschien wel aankunnen. Ik heb ook wel eens gehoord van kinderen die binnen de kortste keren waren uitgedroogd, omdat de moeder ze niet verzorgde. Dan mag je gewoon geen kinderen krijgen.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 02 jun 2004 18:52

ik werk zelf in de gehandicaptenzorg en zeker bij mensen van lager niveau kan het gewoon niet. ook begeleiding is dan niet voldoende

Equilibrist
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Equilibrist » 02 jun 2004 22:34

Ik heb zelf een handicap (autisme) en acht mijzelf daardoor (iig op dit moment/voorlopig niet) in staat tot het opvoeden van kinderen. Hoewel er verstandelijk niks aan me mankeert heb ik wel problemen met oa. inleven en adequaat reageren op mensen. Dat lijkt me kwalijk in de opvoeding van kinderen. Misschien dat ik er later anders over ga denken. Maar op dit moment zie ik het nog niet gebeuren dat ik ooit kinderen krijg (D.V.) omdat me dat absoluut niet verstandig lijkt.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 02 jun 2004 22:58

Misschien vindt je ooit wel een vrouw/ meisje die je aanvult waar jij tekortschiet (en omgekeerd) en kun je dan perfect kinderen opvoeden.
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

The wind is passing by.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jun 2004 00:11

Equilibrist schreef:Ik heb zelf een handicap (autisme) en acht mijzelf daardoor (iig op dit moment/voorlopig niet) in staat tot het opvoeden van kinderen. Hoewel er verstandelijk niks aan me mankeert heb ik wel problemen met oa. inleven en adequaat reageren op mensen. Dat lijkt me kwalijk in de opvoeding van kinderen. Misschien dat ik er later anders over ga denken. Maar op dit moment zie ik het nog niet gebeuren dat ik ooit kinderen krijg (D.V.) omdat me dat absoluut niet verstandig lijkt.

Maar dit is wel van een heel andere orde dan zwaar verstandelijk gehandicapten als mongooltjes ofzo. Autisme kan een lastige tekortkoming zijn, maar je zult wel in staat zijn ze goed te verzorgen.

joepie

Berichtdoor joepie » 03 jun 2004 07:57

Aragorn schreef:
Equilibrist schreef:Ik heb zelf een handicap (autisme) en acht mijzelf daardoor (iig op dit moment/voorlopig niet) in staat tot het opvoeden van kinderen. Hoewel er verstandelijk niks aan me mankeert heb ik wel problemen met oa. inleven en adequaat reageren op mensen. Dat lijkt me kwalijk in de opvoeding van kinderen. Misschien dat ik er later anders over ga denken. Maar op dit moment zie ik het nog niet gebeuren dat ik ooit kinderen krijg (D.V.) omdat me dat absoluut niet verstandig lijkt.

Maar dit is wel van een heel andere orde dan zwaar verstandelijk gehandicapten als mongooltjes ofzo. Autisme kan een lastige tekortkoming zijn, maar je zult wel in staat zijn ze goed te verzorgen.

Dat ligt er dan ook maar aan in welke mate je autistisch bent.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 08:31

Ja, ho eventjes, het gaat hier dus om gehandicapten die in zoverre gehandicapt zijn dat ze niet of vrijwel niet tot het opvoeden van kinderen in staat zijn.

joepie

Berichtdoor joepie » 03 jun 2004 08:34

Ik denk altijd aan hoe ik het zou vinden om als kind op te groeien met geestelijk gehandicapte ouders......
Je moet al vroeg als kind volwassen zijn, het kan zelfs zo zijn dat je op een bepaalde manier voor ze moet zorgen.
Nee, dus niet doen.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 03 jun 2004 08:56

Als Equilibrist zelf denkt dat hij waarschijnlijk (nu nog) geen kinderen kan opvoeden zal dat wel kloppen, want je denkt dat m.i. niet zomaar.
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

The wind is passing by.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 03 jun 2004 08:59

aan de andere kant, met een goede begeleiding moet het met een lichte verstandelijke handicap wel mogelijk zijn denk ik, er is nu een trend om gehandicapten bijna uit het openbare leven te houden en daar ben ik heel erg tegen.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 jun 2004 09:07

thespiritisinsideus schreef:aan de andere kant, met een goede begeleiding moet het met een lichte verstandelijke handicap wel mogelijk zijn denk ik, er is nu een trend om gehandicapten bijna uit het openbare leven te houden en daar ben ik heel erg tegen.

Huh? :roll: Juist niet, heb ik net op school gehad :wink: ! De verstandelijk gehandicapten krijgen juist steeds meer een woning waar ze onder begeleiding gaan wonen, i.p.v. een heel zorgcomplex; ze gaan vaker bij een bedrijf werken i.p.v. een dagactiviteitencentrum, enz. Ze gaan juist t openbare leven in :!:

Maar goed, dat was ff offtopic... :oops:
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 jun 2004 09:12

er is juist steeeds meer sprake van integratie!

Terug naar “Archief”