Moderator: Moderafo's
zlatan schreef:ik vindt dat zulke mensen ook kans moeten maken op een mooie toekomst met kinderen da`s toch ut mooiste van een huwelijk zo ongeveer
Equilibrist schreef:Ik heb zelf een handicap (autisme) en acht mijzelf daardoor (iig op dit moment/voorlopig niet) in staat tot het opvoeden van kinderen. Hoewel er verstandelijk niks aan me mankeert heb ik wel problemen met oa. inleven en adequaat reageren op mensen. Dat lijkt me kwalijk in de opvoeding van kinderen. Misschien dat ik er later anders over ga denken. Maar op dit moment zie ik het nog niet gebeuren dat ik ooit kinderen krijg (D.V.) omdat me dat absoluut niet verstandig lijkt.
Aragorn schreef:Equilibrist schreef:Ik heb zelf een handicap (autisme) en acht mijzelf daardoor (iig op dit moment/voorlopig niet) in staat tot het opvoeden van kinderen. Hoewel er verstandelijk niks aan me mankeert heb ik wel problemen met oa. inleven en adequaat reageren op mensen. Dat lijkt me kwalijk in de opvoeding van kinderen. Misschien dat ik er later anders over ga denken. Maar op dit moment zie ik het nog niet gebeuren dat ik ooit kinderen krijg (D.V.) omdat me dat absoluut niet verstandig lijkt.
Maar dit is wel van een heel andere orde dan zwaar verstandelijk gehandicapten als mongooltjes ofzo. Autisme kan een lastige tekortkoming zijn, maar je zult wel in staat zijn ze goed te verzorgen.
thespiritisinsideus schreef:aan de andere kant, met een goede begeleiding moet het met een lichte verstandelijke handicap wel mogelijk zijn denk ik, er is nu een trend om gehandicapten bijna uit het openbare leven te houden en daar ben ik heel erg tegen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten