sperma donoren tekort

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 02 jun 2004 13:30

Het Weermannetje schreef:Waarvoor is sperma dan gemaakt? Toch voor kinderen? Die krijg je toch anders binnen het huwelijk?

Ja, als je sperma produceert betekent het gelijk dat het voor kinderen is. Of dat je buiten het huwelijk geen sperma behoort te produceren.
Niet zo kortzichtig WM!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2004 13:46

Het Weermannetje schreef:Waarvoor is sperma dan gemaakt? Toch voor kinderen? Die krijg je toch anders binnen het huwelijk?

Het wordt nu toch ook gebruikt voor kinderen? En ook binnen een huwelijk, alleen help je die vader even, want die kan ze zelf niet produceren.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 02 jun 2004 13:51

Aragorn schreef:

Het wordt nu toch ook gebruikt voor kinderen? En ook binnen een huwelijk, alleen help je die vader even, want die kan ze zelf niet produceren.

Nou, die vader zal het misschien zelf best kunnen produceren, maar het sperma kan ook onvruchtbaar zijn volgens mij.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2004 14:18

Ja, dat bedoel ik ook.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 02 jun 2004 14:25

Ik vind dat het niet christelijk is als je sperma donor bent. Als er in een gezin geen kinderen komen, dan is dat heel erg, maar ik geloof wel dat het Gods wil is. Het is niet goed om dan naar allerlei medische middelen te grijpen. Ik krijg dan het idee dat mensen zwanger willen worden buiten God om.
Verder zag ik laatst een programma op tv met een aantal kinderen die verwekt zijn via een zaaddonor.
Die kinderen vonden het vaak best moeilijk dat ze hun vader niet kenden. Eén meisje was bijvoorbeeld heel slordig, terwijl haar moeder juist heel netjes was. Ze vraagt zich af of ze het van haar vader heeft dat ze zo slordig is. Dit is maar een klein voorbeeld, maar geldt voor alle eigenschappen die die kinderen hebben. Ze vragen zich continu af, wat ze van hun vader hebben geerfd.
Ook weten ze daardoor niet goed wie ze zelf zijn. Ook vragen ze zich af of hun vader er wel eens aan denkt dat hij een of meerdere kinderen op de wereld heeft rondlopen.
En bij iedere man die ze zien, die op hun lijkt, denken ze: Zou dat mijn vader zijn?
Ik vind het echt heel erg dat die kinderen altijd in onzekerheid blijven zitten. Ze zullen nooit antwoord krijgen op deze vragen.
Wat dat betreft ben ik er blij om, dat de regels op spermadonor te zijn, nu veranderd zijn.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 02 jun 2004 14:28

bloempie19 schreef:Ik vind dat het niet christelijk is als je sperma donor bent. Als er in een gezin geen kinderen komen, dan is dat heel erg, maar ik geloof wel dat het Gods wil is. Het is niet goed om dan naar allerlei medische middelen te grijpen. Ik krijg dan het idee dat mensen zwanger willen worden buiten God om.

Spermadonor vindt ik ook te ver gaan. Reageerbuis bevruchting is weer heel wat anders. Dat ervaar ik eerder als een positieve vooruitgang in de medische wetenschap.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2004 14:41

bloempie19 schreef:Ik vind dat het niet christelijk is als je sperma donor bent. Als er in een gezin geen kinderen komen, dan is dat heel erg, maar ik geloof wel dat het Gods wil is. Het is niet goed om dan naar allerlei medische middelen te grijpen. Ik krijg dan het idee dat mensen zwanger willen worden buiten God om.

Daar kan ik dus niks mee.

bammerang

Berichtdoor bammerang » 02 jun 2004 17:18

je kunt er trouwens wel geld voor krijgen. las iets van 50 euro per dump. bij de UvA of de VU (die twee haal ik altijd door elkaar)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2004 23:24

Zoveel?

*denkt er ernstig over na* :wink:

joepie

Berichtdoor joepie » 03 jun 2004 07:52

Ik dacht dat je pas na je huwelijk kinderen zult kunnen krijgen.
Dat God dat zo heeft gewild.
En als jij sperma doneert krijg jij dus kinderen buiten het huwelijk om.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 08:04

Precies, dat wilde ik ook aangeven. Het kinderen krijgen is binnen het huwelijk, en dat doe je niet als je spermadonor bent.

bammerang

Berichtdoor bammerang » 03 jun 2004 08:50

okee, kinderen behoor je binnen een huwelijk te krijgen, maar wat als je weet dat je broer en schoonzus ofzo geen kinderen kunnen krijgen en met jouw hulp wel?

waarom is sperma geven niet hetzelfde als bloed geven?
of mag dat ook niet?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 09:15

bloed heeft een heel andere functie in het lichaam dan sperma volgens mij...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 jun 2004 10:31

Aragorn schreef:

Daar kan ik dus niks mee.

Hoezo? Denk jij dat er iets zonder Gods wil gebeurd? Iedereen krijgt in zijn leven een kruis te dragen en dat kan ook kinderloosheid zijn.

Als ik geen kinderen zou krijgen, dan zou ik trouwens voor adoptie kiezen.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 10:44

Omdat jij zegt ik geloof... :wink:

Terug naar “Archief”