Lid van een politiek partij, en zo ja welke?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 jun 2004 12:39

joepie schreef:En wat is die functie dan volgens jou :?: :?

Ik zie het zo:
De vader is het hoofd van het gezin. Hij zorgt voor ons allen, dat wij eten hebben, een dak boven ons hoofd, de kachel aan kunnen doen, bescherming hebben.
Toen de jongens heel klein waren 2 en half en 3 zo'n beetje, leerde hij ze voetballen. Ook deed hij zondags spelletjes met ze. En hij nam ons mee naar dierentuinen, pretparken, etc. (ik dank God op mijn blote knieeen, dat ik daar niet meer heen hoef :wink: )
De vader is bij ons ook de persoon waar je belangrijke grote dingen aan vraagt. Dus niet: mag ik een koekje? Maar meer dingen zoals van: mag ik van de zomer 2 weken met mijn meisje naar Spanje, of dat soort dingen. Hij heeft bij beslissingen het eindwoord. Ook als er dingen of boeken voor school nodig zijn, wordt dat meestal aan papa gevraagd. Als er kleren nodig zijn, vroegen (ze zijn nu groot) ze het eerst aan mama, en dan aan papa (dus niet om sokken of een tshirt, maar een jas of dure merkbroeken).
Papa is bij ons echt de vader van het gezin. Hij heeft een eigen plaats, en ik schep het eten altijd eerst voor papa op, en dan voor de kinderen en als laatste voor mij zelf.
Papa is iemand waar wij respect voor hebben, waar wij van houden, en die heel erg veel voor ons doet.
Maar papa was geen babysitter. Hij heeft heus wel eens een luier omgedaan als ik naar de winkels was, maar zoals je het tegenwoordig ziet, dat mannen achter de kinderwagen lopen, sorry, maar dat vind ik een beetje errug soft........... Jou man ziet er ook niet bepaald als een watje uit, Joepie, hij is toch ook een echte man? Zo te zien op de foto wel.

joepie

Berichtdoor joepie » 02 jun 2004 13:07

Hij is ook een echte man, kan ik je verzekeren :wink:
Maar niet een vader zoals jij die schetst. Voor ons weer gelukkig!
Mijn man deed bij zijn dochter vanaf de eerste dag al schone luiers aan.
En toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis had hij twee weken vakantie genomen en heb ik niet één keer mijn dochter in bad gedaan of verschoont. Daar kreeg ik pas de kans voor toen hij weer aan het werk was. En hij liep vol trots achter de kinderwagen en droeg haar vol trots ook in de draagzak op zijn buik. Denk maar niet dat ik daar aan te pas kwam als hij vrij was. En dan spreek ik dus over ruim 24 jaar terug!
Wij hebben bij alles samen de beslissingen genomen over de kinderen. Ook als ze dingen vroegen dan overlegden we met elkaar.
Want we kregen samen van God deze kinderen om ze op te voeden en groot te brengen. Niet ik alleen, maar hij ook.

Maar ja, hij was en is wel het hoofd van het gezin, brengt hier het geld binnen doordat hij buitenshuis werkt. Maar als we het niet redden ermee, dan werk ik dus mee door ook te zorgen dat we wat extra geld is.
Zo lossen we samen alles op. Niet hij het ene en ik het andere.
We zijn tenslotte samen één.

En weet je wat ik nu zo leuk vind? Dat hij net zo trots achter de kinderwagen van zijn kleinkind loopt als vroeger met zijn eigen kinderen.
En net zo makkelijk hem een schone luier geeft. Trouwens mijn zoon doet hetzelfde. Is 19 jaar maar liep vorig jaar zomer met zijn kleine neefje in de draagzak over straat. En was ape trots. Ze kregen er zelfs samen mot over, wie er nu aan de beurt was :!: :mrgreen:
En ik kan je verzekeren dat hij ook geen watje is :wink:

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 02 jun 2004 13:13

joepie schreef:Trouwens mijn zoon doet hetzelfde. Is 19 jaar maar liep vorig jaar zomer met zijn kleine neefje in de draagzak over straat. En was ape trots. Ze kregen er zelfs samen mot over, wie er nu aan de beurt was :!: :mrgreen:
En ik kan je verzekeren dat hij ook geen watje is :wink:

Wat dacht je, zo zijn jongens hoor. Juist leuk met zo'n klein kind spelen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 jun 2004 13:19

Oh ja, vergeten... Joepie, ook ik breng regelmatig geld in, alleen niet zo veel.......... maar toch wat....... en ik help ook in de zaak.........

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2004 13:26

Ach, ieder doet het op z'n eigen manier toch? Net waar je je het beste bij voelt! :)

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 02 jun 2004 13:45

On topic maar weer, t ging over politieke partijen, niet over mannen die wel of niet hun vrouwen voor hun kinderen laten zorgen (ofzoiets :? )

Om mijn eigen partij keuze ff te geven:

Ik ben van geen een partij lid. Dit omdat ik niet genoeg af weet van de verschillende programma's om een bewuste keuze te kunnen maken. Ik stem SGP, maar begin me steeds meer af te vragen of ik niet misschien moet gaan overstappen naar de CU. Maar dat weet ik dan ook weer niet zeker (lekker duidelijk :? ).
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 02 jun 2004 13:54

Floefloe schreef:On topic maar weer, t ging over politieke partijen, niet over mannen die wel of niet hun vrouwen voor hun kinderen laten zorgen (ofzoiets :? )

Om mijn eigen partij keuze ff te geven:

Ik ben van geen een partij lid. Dit omdat ik niet genoeg af weet van de verschillende programma's om een bewuste keuze te kunnen maken. Ik stem SGP, maar begin me steeds meer af te vragen of ik niet misschien moet gaan overstappen naar de CU. Maar dat weet ik dan ook weer niet zeker (lekker duidelijk :? ).

MMM, als je rechts ben, kun je beter niet overgaan op de CU, want zij zijn namelijk links.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 02 jun 2004 13:58

Ik weet niet of ik echt rechts of links ben, ik pik van beide kanten wat mee.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

joepie

Berichtdoor joepie » 02 jun 2004 16:26

Ik stem CU maar ben geen lid.

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 02 jun 2004 21:33

Mariamagdalena schreef:Ik ben lid van de SP geweest

ik idem dito met een grote ster! ben eind 2002 afgezwaaid, en sindsdien niet meer actief in enige partij geweest. wel nog lid geweest van de denktank van de pvda, maar niet als pvda-lid.
Geloof is een mooi iets, maar je moet er geen hoofdpijn van krijgen (Citaat)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 08:42

Geen behoefte meer ergens actief te worden?

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 03 jun 2004 11:05

Het Weermannetje schreef:Geen behoefte meer ergens actief te worden?

Op zich wel, ja.

Maar heb ook een eigen politiek programma geschreven onder de naam "Reveille", en ben met enkele geestverwanten bezig te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om tot een nieuwe partij te geraken.

Rens

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 03 jun 2004 11:20

Weer een nieuw... lijstbigboss :mrgreen:

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 03 jun 2004 18:19

Het Weermannetje schreef:Weer een nieuw... lijstbigboss :mrgreen:

Reveille, Gods Woord in sociale politiek. Dat staat op het schutblad van het stuk, 31 bladzijden, en die vlag dekt de lading goed af.

Groet, Rens

Phranz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Phranz » 04 jun 2004 18:15

Ik ben lid van 2 partijen

Cu en SGP

Ik stem of op CSU of op CDU. Daar ben ik nog niet helemaal uit
Vergiß nicht zu danken dem ewigen Herrn!
er hat dir viel Gutes getan.
Bedenke, in Jesus vergibt er dir gern.
Du kannst ihm, so wie du bist nah'n.
Barmherzig, geduldig und gnädig ist er,
vielmehr als ein Vater es kann.

Terug naar “Archief”