Trouwen OGG-Hervormd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 jun 2004 12:47

Ja, het was heel verdrietig. Maar het hele verhaal "biologische moeder" bij mij is heel verdrietig.......... gelukkig heb ik een hele lieve "stief" moeder.
Maar met mijn echte moeder valt gewoon niet te praten....... :cry: :cry:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2004 13:01

M@rije schreef:ik heb t idee dat ik hun overal pijn mee doe, want ik wil echt heel veel andere dingen dan hun. mijn vriend wil ook graag in de hervormde kerk trouwen, dus het is echt wel wederzijds. maar tis moeilijk om ze toch pijn te moeten doen.

ja, en de hele kerk uitnodigen is een gewoonte daar, aangezien er maar 60 mensen in de kerk zitten..... :(

Tja, met zo'n gewoonte doe je ze denk ik niet echt veel pijn ofzo..?

En ja, je kunt nu eenmaal niet alles doen wat zij willen, dat is ook niet gezond. Je zult er denk ik een balans in moeten vinden, hoe belangrijk vindt jij dingen en hoe erg vinden zij het. Dat kun je toch ook wel uitleggen?
En het komt natuurlijk ook van 2 kanten. Zij moeten er ook begrip voor op kunnen brengen als jullie andere wegen inslaan, dat hoort bij opvoeden en loslaten toch?

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 04 jun 2004 08:11

hmpf....weet ik niet hor. ik weet alleen dat ze waarschijnlijk echt niet zullen komen als we het helemaal op mijn manier zouden doen. dus er moet idd een tussenweg komen. kerk kan echt verdelen.
jammer dat er hier geen mensen zijn het ook zo hebben (ogg-hervormd).
maar thx anyways
Engaged @ 07-01-2005

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 jun 2004 10:49

Nee, tuurlijk zul je een bepaalde tussenweg moet zien te vinden.

En ik denk dat je je daarbij steeds moet afvragen hoe belangrijk jij iets vindt en hoe belangrijk zij het vinden. Als er iets is waar jij heel erg aan hecht en zij vinden het niet zo leuk zou ik het wel doen. En als er iets is wat jij wel leuk vind (maar niet erg belangrijk) en zij hebben er de grootste moeite mee zou ik het niet doen.

Zo moet er toch wel een acceptabele tussenweg te vinden zijn? Ze kunnen nu eenmaal niet verwachten dat je alles doet zoals zij zouden willen, dat kun je ook wel een keer zeggen natuurlijk.

Terug naar “Archief”