Waarom vind jij dat de GG niet met de GGinNed moet fuseren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 02 jun 2004 11:29

Bookman schreef:'t Is dat het weer niet mee doet, maar je zou er kerstgevoelens van krijgen..............Vrede op aarde enzo.... :lol:

Dat vind ik nou weer een vervelende opmerking, je leert het ook nooit :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Geen commentaar

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 jun 2004 11:31

Bookman schreef:'t Is dat het weer niet mee doet, maar je zou er kerstgevoelens van krijgen..............Vrede op aarde enzo.... :lol:

Was toch niet sarcastisch he? :mrgreen:

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 02 jun 2004 11:32

Nee ik meende het dit keer echt. Ik ben blij met jullie reacties. En het is beter zo. Dus dat nooit leren, mwa, ik vond dat ik het net beetje begon te leren. :cry:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 jun 2004 11:33

Haha, nee joh was maar een grapje. Ik geloof je wel.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 02 jun 2004 11:37

Maarre nu weer ontopic. Gaan we nu fuseren of niet? Want dan weet ik het graag voor zondag, de kerken staan namelijk allebei in een andere richting.............. :lol:
Hoor ik het nog even?
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Psalm 106:47

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 02 jun 2004 11:37

Motormuis schreef:
hijwel schreef:ja fuseren! en doe dan de rest van kerkelijk nederland er direct ook maar bij

serieus? en dan weer zo'n misbaksel als PKN? Want zeg nou zelf, da's toch geen mooie fusie, alle glans is er vanaf :cry:

jep serieus

10 Doch ik vermaan u, broeders, bij de naam van onze Here Jezus Christus: weest allen eenstemmig en laten er geen scheuringen onder u zijn; weest vast aaneengesloten, één van zin en één van gevoelen. 11 Mij is namelijk omtrent u, mijn broeders, medegedeeld door de (huisgenoten) van Chloë, dat er twisten onder u zijn. 12 Ik bedoel dit, dat ieder uwer zijn leus heeft: Ik ben van Paulus!(baptist) En ík van Apollos(gergemmer)! En ík van Kefas(pkner)! En ík van Christus! 13 Is Christus gedeeld? Is Paulus dan voor u gekruisigd, of zijt gij in de naam van Paulus gedoopt?

niet een fustatie om zo nodig bij elkaar te komen! nee maar gewoon meer onderlingen contacten, samenwerkingen, bijbelstudie, verenegingen, dominee uitwisselingen.
Verschillende kerken en verschillende gemeentes is helemaal niet verkeert, maar zolang je maar van je mede christenen kan leren is het geweldig.

ik zit zelf op bijbelstudie met verschillende christenen van verschillende kerken. Kom op jongerenavonden waar verschillende sprekers komen allemaal uit andere kerken (van de gerald koops(eo) tot een ouderling van de oud ger. gem). Iedereen heeft zijn sterke punten en iedereen heeft zijn zwakere punten. De ene belicht dat scherp en den andere het andere weer. Het is geweldig om met christenen samen te zijn van verschillende gemeentes om van elkaar te leren, en meer van Christus te leren.

dus geen formaliteiten, maar gewoon samen 1 Zijn in Christus, niet elkaar verwijten, geen preken houden van ehh: "sommige chrisenen denken dat ze...." elkaar veroordelen enz. vermaan elkander in broederlijke liefde!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 02 jun 2004 11:38

Het Weermannetje schreef:Haha, nee joh was maar een grapje. Ik geloof je wel.

ik niet :wink:
Geen commentaar

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 02 jun 2004 11:38

Het Weermannetje schreef:
hijwel schreef:ja fuseren! en doe dan de rest van kerkelijk nederland er direct ook maar bij

Leg eventjes uit hoe?

zie reactie op motermuis

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 jun 2004 11:39

Tja, met die leerverschillen zal het dus wel niet lukken.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 02 jun 2004 11:42

Bookman schreef:Maarre nu weer ontopic. Gaan we nu fuseren of niet? Want dan weet ik het graag voor zondag, de kerken staan namelijk allebei in een andere richting.............. :lol:
Hoor ik het nog even?

Eh fuseren? Tsja, Christus wil dat wij allen één zijn. Dus zou ik voor moeten zijn. Maar als ik zie dat de GG op dit moment al moeite genoeg hebben om de boel bij elkaar te houden, zie ik een fusie met de GGN niet zitten.

Ik geloof meer in respect voor elkaar, samenwerking zoals hijwel dat ook verwoordde. Dat moet er zijn, dat is een ieder christen verplicht. Maar om heel gekunsteld mensen bij elkaar te proppen, terwijl je weet dat het vervolgens zal gaan rommelen, da's niet handig. Maar ja, da's dus weer een pragmatisch antwoord.

Ideeel antwoord: JA
Pragmatisch: NEE

Lekker diplomatiek he? :wink:
Geen commentaar

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 02 jun 2004 11:50

Het Weermannetje schreef:Tja, met die leerverschillen zal het dus wel niet lukken.

ja die leerverschillen zijn wel te overbruggen.

Als Jezus in het midden is kan een oud ger. gemmer samen van hart tot hart spreken met iemand van de eo.

Ik geloof zeker dat we samen 1 worden in Nederland! en ik denk zelf dat de kerkverbanden als laatse 1 zullen worden. dominees, en ouderlingen hebben over het algemeen het gevoel dat zij de juiste leer en kerk aanhangen. (terwijl we juist van elkaar moeten leren).

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2004 11:55

hijwel schreef:
Het Weermannetje schreef:Tja, met die leerverschillen zal het dus wel niet lukken.

Als Jezus in het midden is kan een oud ger. gemmer samen van hart tot hart spreken met iemand van de eo.

Ik geloof zeker dat we samen 1 worden in Nederland! en ik denk zelf dat de kerkverbanden als laatse 1 zullen worden. dominees, en ouderlingen hebben over het algemeen het gevoel dat zij de juiste leer en kerk aanhangen. (terwijl we juist van elkaar moeten leren).

Ik denk dat je helemaal niet moet proberen die leerverschillen te overbruggen. Dan wordt het erg lastig. Maar als iedereen nou even probeert los te komen van zijn eigen dogma's en naar de kern kijkt moet het kunnen. (Maar daar zijn veel mensen niet zo goed in.. :? )

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 02 jun 2004 12:05

Aragorn schreef:
hijwel schreef:

Ik denk dat je helemaal niet moet proberen die leerverschillen te overbruggen. Dan wordt het erg lastig. Maar als iedereen nou even probeert los te komen van zijn eigen dogma's en naar de kern kijkt moet het kunnen. (Maar daar zijn veel mensen niet zo goed in.. :? )

ja lijkt me ook beter! leerverschillen overbruggen door over de kern te praten :wink:
mischien is het goed om met refoweb een aantal regels op te gaan stellen waardoor we samen veel van elkaar kunnen leren, en veel van God kunnen leren.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 02 jun 2004 12:11

Leerverschillen overbruggen gaat niet lijkt me. Er is maar 1 leer.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2004 12:15

Het Weermannetje schreef:Leerverschillen overbruggen gaat niet lijkt me. Er is maar 1 leer.

Klopt! En daarom moeten daarnaar gekeken worden ipv naar de dingen die mensen erbij verzonnen hebben en die van elkaar verschillen.

Terug naar “Archief”