Berichtdoor M@rije » 01 jun 2004 17:32
Hoi iedereen,
bedankt voor de reacties.
ik weet niet of jullie ogg mensen kennen, maar ze zijn vaak erg stug.
ik zelf heb belijdenis gedaan in de Hervormde Kerk, en in je belijdenis zit een punt dat zegt dat je trouw blijft aan je kerk (hervormd dus) en jevoor die kerk trouw in zult zetten. ik hou daar heel erg aan vast. voor mij is de hervormde kerk een kerk waarin ik me thuisvoel, en waarin ik de leer bijbels vindt. de ogg daarentegen vind ik verschrikkelijk onbijbels, en verdrietig, zonder hierover een discussie te voeren verder hor.
ik wil ook graag rekening houden met mijn schoonouders, maar van hun mag echt niks! mijn vriend vroeg aan hen wat ze zouden vinden van muziek op de receptie. zijn moeder zei: klassiek is ok, als het maar geen gospel is! ik baal daar gewoon van, want ik wil erg graag wat opwekkingsliederen zingen enzo.
ik speel zelf piano, en zou in de kerk graag een nummer willen zingen wat voor mij veel betekent, maar ja...dat kan van hun dus ook niet.
van hun moet je in kleur trouwen, en dat wil ik ook niet. van hun moet de hele kerk uitgenodigd worden, en dat wil ik ook niet.
wij zelf kerken er al een tijd niet meer, maar mijn vriend is (bewust!) overgestapt naar de hervormde kerk.
natuurlijk zijn er tussenwegen, maar hun weg lijkt in de verste verte niet op de mijne...
ik zou graag zien dat zij merken dat God ook in het midden kan zijn van mensen die de dingen anders doen dan zij.
zucht...gelukkig hebben we nog wel even de tijd om het te plannen
Engaged @ 07-01-2005