Je eigen zondenlijst.......zelfkennis!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gast123

Berichtdoor Gast123 » 01 jun 2004 08:41

Daar ben ik het totaal niet mee eens. We kunnen God niet de schuld geven van deze narigheid. Het zijn mensen die dit doen en God heeft er helemaal geen bedoeling mee. Wat Hij wel doet is kwade dingen ten goede keren. Zodat wij als mens er iets van kunnen leren. Er is een reden dat God niet ingrijpt. Ik ken deze reden niet maar heb er wel plausibele verklaringen over gelezen. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen zonden. En kunnen vergeving krijgen als ze er om vragen.

Anny

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 01 jun 2004 08:44

Ik denk dat God met alles wat er gebeurt Zijn bedoelingen heeft. Of de mens die altijd begrijpt is een ander verhaal. Soms is het pas jaren later dat de mensen inzien wat God bedoelde.

joepie

Berichtdoor joepie » 01 jun 2004 09:01

Gaan we weer terug naar de biechtstoel? :? :wink:

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 01 jun 2004 09:01

dat vind ik eerlijk gezegd een beetje makkelijk. er zijn ook dingen waar mensen nooit het nut van in zullen zien, dan zeg je dat eht wel een nut had, omdat god het gedaan heeft en die doet geen dingen zonder nut of bedoeling, maar dat is natuurlijk een cyclische redenering

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 01 jun 2004 10:33

Evelien schreef:
Maar weet je wat ik dan niet snap? misschien bekijk ik het heel erg verstandelijk he.

Binnen onze kringen (christelijke kring) komt (sex.) misbruik en/of incest voor. Aller eerst een vraag: waarom laat God dit toe (deze zonde toe). En dan ook nog dit, de dader krijgt pas berouw als hij word aangeklaagd. Ik vindt dat soms best wel vreemd. (maar dat is met alles zo, om maar even een voorbeeld te noemen).

Japijo schreef:
Ja, waarom laat God toe dat er twee vliegtuigen de twintowers in vliegen, en ook nog eentje in het pentagon. Duizenden kinderen ouderloos. Waarom laat hij dat toe. Daar heeft hij zijn bedoeling mee.

Als je ziet hoe ver de val in het paradijs ons van de Heere heeft verwijderd, en als je daar voor jezelf ook achter bent, dan is het antwoord een dankgebed. Een dankgebed????? :shock:
Ja dit: "Dank U Heere dat gezien onze diepe val van U, het niet nog veel vaker gebeurd.........". :cry:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 jun 2004 10:34

Evelien schreef:Aller eerst een vraag: waarom laat God dit toe (deze zonde toe).

brrrrrrrrrrr..... dit is echt een vekeerd Gods beeld dat je hebt hoor!
God die op Zijn troon zit te kijken naar de aarde hoe wij lijden en kijkt van: dit laat ik toe en dat mag wel daar laat ik de duivel vrij in.

bah! zo is God helemaal niet.
Weet je hoe je God karater kan zien? In Jezus op aarde. In alles aan ons gelijk geworden. Al het leed wat wij mee maken meegemaakt, alleen om ons te verlossen van de machthebber op deze wereld.

God wil echt niet dat wij lijden op deze aarde hoor! Hij wil dat wij gelukkg zijn! Maar de er is iemand anders die deze aarde beheerst, de duivel. Hij heeft de macht over ons mensen. Jezus kan alleen die macht verbreken in jou.

God lijd met ons mee! God weet hoe we het hebben, en wil ons graag helpen in ons lijden. (Hij wil ons de tranen afwassen)

maaree this wel aardig off topic.. (nieuw topic?)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 01 jun 2004 11:07

God die op Zijn troon zit te kijken naar de aarde hoe wij lijden en kijkt van: dit laat ik toe en dat mag wel daar laat ik de duivel vrij in.

Leg dan maar even het begin van Job uit...

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 01 jun 2004 11:16

Het Weermannetje schreef:

Leg dan maar even het begin van Job uit...

Ik kan me helemaal in Hijwel vinden.
Het begin van Job. God gaf de duivel even zijn zin om te zien of Job zijn God niet zou vervloeken. Wat er ook gebeurde. Job heeft hem niet vervloekt. God heeft hem toen met meerdere rijkdom gezegend.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 01 jun 2004 11:26

Bij Job was het een beproeving, op aarde niet dan?

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 01 jun 2004 15:05

Het Weermannetje schreef:Bij Job was het een beproeving, op aarde niet dan?

Ja, wat wil je daarmee zeggen?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 16:05

Wat is het doel van dit topic eigenlijk?

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 01 jun 2004 16:15

het doel van deze topic is de wereld laten weten wat jouw zonden zijn, maar de server heeft niet genoeg ruimte voor mijn lijstje dus ik pas :?
ook voor mn zelfkennis heb ik die niet nodig, ik ken mezelf :)
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 01 jun 2004 16:41

Aragorn schreef:

Staat in de openingsposting van Bookman.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Psalm 106:47

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 01 jun 2004 16:52

Bookman schreef:Aragorn schreef:

Staat in de openingsposting van Bookman.

Ja Arargon, si niet zo'n slimme opmerking, we raken alleen afentoe een beetje offtopic.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 16:56

Oke, wat is het nut er dan van? Je leert jezelf niet beter kennen door hier te posten wat je al weet.

Terug naar “Archief”