Zonden, waarvan we denken dat we ze zelf niet doen, die liggen het meest binnen het veroordelingsbereik.
Dat valt me steeds weer op in bepaalde topics.

En ik weet ook wel dat de Heilige Schrift de zonden veroordeelt. Maar ik zeg ook: 'ZONDEN'

Let eens op in je omgeving, over welke zonden van mensen wordt het meest gepraat?

Ik ben geen beeldenvereerder, en ik weet zo wel 20 teksten op te schrijven die het vereren van beelden verbieden. Dat wordt een prachtige lijst, en dan zeg ik: "Kijk dat zegt de Bijbel ervan........".
Fijn voor iemand die maar niet los kan komen van zijn mariabeeld omdat hij daar van kindsbeen bij opgegroeid is.

Maar een lijst van je eigen zonden, en dan te zeggen: "Kijk dat zegt dat de bijbel ervan.......".
Dat kom je hier niet tegen. En dat wil ik toch eens gaan doen. Laat ons toch beginnen bij onszelf en de misdaden belijden die ons aankleven.
Zal ik eens een beginnentje maken

Bookman:
Tegen Bookman zijn bezwaren in te brengen vanuit de Bijbel omdat hij zo vol zit met kwade begeerten. Verkeerde sexuele begeerten. Hoe vaak moet ik mijn ogen afwenden, en bidden: "Heere, bewaar me toch, laat het toch niet toe dat ik in de zonde val".
Bookman is te veroordelen vanwege zijn vreselijk driftig karakter. Kan heel opvliegend zijn. En dat is weleens heel erg moeilijk. Daar voel ik me vaak schuldig over.
Bookman heeft last van dubbelzinnige gevoelens. Vanwege een sterk gevoel voor humor, voelt hij zich daar ook al schuldig door.
Bookman is soms zo driftig dat hij weleens iemand aan zou willen vliegen.
Ook dan weer: 'Bewaar me toch, Heere'!!!
En dan al die mensen die ik niet gewaarschuwd heb? En die nu al in de eeuwigheid zijn? Weer schuldig!
Moet ik hier teksten bij zoeken? Dat ga ik niet doen. Ik ben des doods schuldig.
Maar dit weet ik ook, en dat is mijn troost: "Christus heeft voor mijn zonden voldaan, en heeft mij schuldvergeving gegeven. Door de lange lijst van schulden, heeft Hij met Zijn Doorboorde Hand, Zijn handtekening gezet, met Bloed, en weet je wat er staat?
VOLDAAN.
Wanneer er iemand is die behoefte heeft om weer eens een of andere zonde te veroordelen, en die al dan niet terecht, daar bijbelteksten bij aansleept, laat die eerst even zijn eigen zondelijst op deze topic zetten.
Wie volgt??