Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:Ik ben in diverse gemeentes geweest waar in tongen gepraat werd in het openbaar. Maar volgens Paulus mag er alleen in het openbaar in tongen gepraat worden als het direct vertaald wordt. Dus zomaar wat brabbelen mag dus niet volgens de bijbel. Ik voel mij er ook zeer oncomfortabel bij als men zomaar in het wilde weg in tongen begint te spreken....
wina schreef:Mariamagdalena schreef:Ik ben in diverse gemeentes geweest waar in tongen gepraat werd in het openbaar. Maar volgens Paulus mag er alleen in het openbaar in tongen gepraat worden als het direct vertaald wordt. Dus zomaar wat brabbelen mag dus niet volgens de bijbel. Ik voel mij er ook zeer oncomfortabel bij als men zomaar in het wilde weg in tongen begint te spreken....
Lees mijn vorige berichten eens goed : Bidden in tongen hoeft niet vertaald, maar spreken ( namens God) in tongen wel.
En ik weet zeker dat jij bidden in tongen gehoord hebt, want spreken wordt altijd vertaald.
wina schreef:En waarom zou God tot in onverstaanbare klanken spreken en niet in een verstaanbare taal?
.........................................
Dat moet je aan God vragen, misschien is het Gods taal wel.
wina schreef:Mooi geprobeerd van je dominee, maar hoe verklaart hij dan de volgende tekst ? :
Want wie in een tong spreekt, spreekt niet tot mensen maar tot God, want niemand verstaat het; door de Geest spreekt hij geheimenissen.
1 Cor. 14 : 2
Waarom staat hier niet : Door de Geest spreekt hij andere talen ?
en:
En al de gelovigen uit de besnijdenis, die met Petrus waren medegekomen, stonden verbaasd, dat de gave van de Heiligen Geest ook over de heidenen was uitgestort, want zij hoorden hen spreken in tongen en God groot maken. Toen merkte Petrus op : Zou iemand het water kunnen weren, om dezen te dopen, die evenals wij den Heiligen Geest hebben ontvangen ? Hand. 10 : 45 - 47.
Nu dat is juist heel gemakkelijk.
Als je dus een vreemde taal spreekt die niemand kan verstaan dan alleen jij, dan heeft niemand er iets aan. Behalve jij zelf die de taal wel machtig bent.
.Dat is wat de Geest doet. Geen overstaanbare brabbeltaal. Dat is niet uit de Geest.
[i]Maar spreken in de taal die ook de ander kan verstaan.[/i]
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten