thespiritisinsideus schreef:de tweede was leen van dijke, jarenlang leider van de lpf, de eerste was dominee van der kraan, voorganger in de hervormde kerk van Bleskensgraaf.
interessant dat je tot die conclusie komt over Van Dijke, iemand waar ik veel waardering voor had tot hij dit soort onzin ging fulmineren
in het geval van gevangenissen en zeeschepen denk ik, als ik het zo mag formuleren, dat veel mannen hun behoefte om hun leuter ergens in te slingeren niet meer kunnen beheersen en bij gebrek aan vrouwen is het dan een man, tenzij iemand homosexueel is natuurlijk, dan is het anders
Ik kan de van Dijke-opschudding nog een btje herinneren, maar in die tijd was ik dermate a-maatschappelijkbetrokken dat ik neit meer weet hoe hij het geformuleerd heeft.Als het zo is, zoals jij het beschrijft vind ik dat nogal harteloos. Homofilie een misdaad. En de allereerste uitspraak vind ik eveneens zeer liefdeloos, alsof homo's ongewenste mensen zijn.
Wel vind ik dat een christen de mening mag hebben dat Homoskesualiteit, het praktiserende homofelie vanuit bijbels oogpunt, indien je dat zo interpreteerd, niet goed is. DAn is zo iemand niet bekrompen of liefdeloos of whatever. Zolang hij die mening doordacht heeft en zo formuleerd dat hij er van bewust is het over medemensen met gevoelens te hebben. Mijn vader was er ooit heel erg hard in, dan kon ik wel eens janken van woede als hij zijn oordeel velde. Tot hij bevriend raakte met een collega die christen is, en homofiel, die niet wil praktiseren uit liefde voor God en de bijbel. De houding van mijn vader is 180graden gedraait, hoewel zijn principes hetzelfde zijn gebleven, praat hij er nu heel anders over.
Als je de mening mag dragen hier in Nederland dat je een klein mini-mensje uit de buik van een moeder mag verwijderen als dat beter uitkomt, waar je bijna nooit iemand over hoort, vind ik het soms verbazend dat als iemand op grond van de bijbel een wat afwijkende mening heeft, de nekharen opeens overeind staan. Ik vind dat pas terecht, als iemand dus kortzichtig (zoals van Dijke die zich blijkbaar niet verdiept had in homofelie) of liefdeloos is, zoals die dominee. Als ik er vanuit kan gaan dat hun uitspraken waren zoals thespiritinsiteus ze omschreef.
Maar dat neemt niet weg dat het een onwijs moeilijk punt is en dat ik, makkelijk kunnen prater, nooit zal beseffen hoeveel leed en eenzaamheid er is onder mannen en vrouwen met homofilie/Lesbische gevoelens in een cultuur waar ze daar niet voor uit durven komen omdat ze overal om zich heen alleen maar harde veroordelingen horen.
Homo's mag je niet veroordelen, maar als ze praktiseren stellen ze zich nog onder de dieren!
Leg dat maar eens uit aan een verliefd Homo-stel die elkaar echt liefhebben en trouw zijn.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King