Bookman, wat zijn Antinominianen?
Dat zijn degenen die zeggen te kunnen zondigen omdat Gods genade toch groot genoeg is om het weer te vergeven.

Moderator: Moderafo's
Bookman, wat zijn Antinominianen?
In deze misselijke discussie met die mannen heb ik toen gevraagd of ze misschien ook van eeuwigheid waren, want ik mag toch aannemen dat de Heere in de eeuwigheid had besloten deze onmisbare broeders geboren te laten worden.
Trouwens zeggen de meeste oudvaders, er viel nog niets te rechtvaardigen, want er was nog niet gezondigd. En dat is zeer correct.
Bookman, kan 't ff iets rustiger? Met 'die dwaze GGN-theorie'? 'k Vind het jammer voor je dat je er gefrustreerd van raakt, maar kalm aan; hier kun je mensen pijn mee doen. Ga er a.u.b. volwassen mee om. Ik weet nl. uit ervaring dat niet alle GGN-broeders (zoals jij ze graag noemt) er dit soort theorieën op nahouden. Scheer deze mensen niet over één kam, a.u.b. Ze hebben ook vast wel goede dingen
(Overigens... leefde Kersten 400 jaar geleden? Meen me te herinneren dat die in WO II ook nogal omstreden was... )
En verder zullen ook niet alle GG- (weet ik ook uit ervaring), Oud-GG, NH- en PKN-broeders en wat voor broeders en zusters we nog meer hebben, het er altijd samen over eens zijn. Die scheren we nl. ook niet over één kam.
'k Vind het overigens opvallend dat de GGN op dit forum zoveel kritiek krijgt, meer dan de GG en de PKN/NH-kerk. Is de reden daarvoor dat hier geen (of bijna geen) GGNners zitten?
Beste mensen,
Wat zijn we toch verdraagzaam. Bookman vertelt zijn verhaal. Gelukkig Loezje leeft zich in in het verhaal en weet precies hoe ze moet handelen. Regel 1 voor Loezje. De kerkeraad heeft altijd gelijk.
Regel 2 voor loezje. Als de kerkeraad geen gelijk heeft treed regel 1 in werking.
Sorry Loezje. Belachelijk. Je mag best voor je kerkeraad opkomen, maar als ze zo te werk gaan, vind ik het geen kerkeraad meer. Het zijn heilige mannetjes die denken dat ze in de dienst van God staan. Vergeet het maar. Als je zo bezig bent kan ik niet geloven dat je in dienst van God bent. Ik denk eerder dat de duivel zich dan lekker in hun witte schone eigengerechtige hartjes genetseld heeft. Ik kan er niet meer van maken Loezje, en ik kan zeker niet voor ze opkomen!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten