Stelling: Pim Fortuyn was een zegen voor Nederland!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 28 mei 2004 15:08

Paars was niet links, aanscherpen asielbeleid, uitkleden sociale voorzieningen en liberaliseren van alles wat de staat in handen heeft is keihard rechts

en wat voor belang heeft Blix, die wapeninspecteur was, om te zeggen dat er niks lag

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 28 mei 2004 15:12

thespiritisinsideus schreef:en wat voor belang heeft Blix, die wapeninspecteur was, om te zeggen dat er niks lag

Zoals je waarschijnlijk al suggereert: Geen enkel.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 28 mei 2004 15:22

thespiritisinsideus schreef:Paars was niet links, aanscherpen asielbeleid, uitkleden sociale voorzieningen en liberaliseren van alles wat de staat in handen heeft is keihard rechts

Hoe links is links als jij paars niet links vond.

en wat voor belang heeft Blix, die wapeninspecteur was, om te zeggen dat er niks lag

Hij zei het al voordat hij ging onderzoeken, dus zou hijzichzelf tegenspreken. Idd, Hans Blix kan het eigenlijk wel weten. Maar ik kan me gewoon haast niet voorstellen dat er geen massavernietigingswapens lagen.
En al waren er geen massavernietigingswapens, dan ben ik toch blij dat ze het regime Saddam, wat vele miljoenen slachtoffers gekost heeft, omgeworpen hebben.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 28 mei 2004 15:26

jij kan het je niet voorstellen en zelfs ik was verbaasd, maar alles lijkt erop en dan zijn we dus onder valse voorwendselen naar irak gehaald
en links is een goed ontwikkelde verzorgingsstaat, geen privatisering, een sterke overheid als schild voor de zwakken

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 28 mei 2004 15:52

Ik ben er al jarenlang verbaasd over dat er geen linkse Christelijke partij is. CU wordt geloof ik wel eens links genoemd, maar ik zie het niet zo.
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

The wind is passing by.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 28 mei 2004 16:00

thespiritisinsideus schreef:jij kan het je niet voorstellen en zelfs ik was verbaasd, maar alles lijkt erop en dan zijn we dus onder valse voorwendselen naar irak gehaald
en links is een goed ontwikkelde verzorgingsstaat, geen privatisering, een sterke overheid als schild voor de zwakken

Je vergeet: problemen willen we pas zien als ze voor onze deur liggen. Geld (staatsschuld) speelt geen rol. Haal alle allochtonen maar binnen, pak de criminaliteit vooral niet aan, het is de schuld van de overheid, enzovoorts..!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 mei 2004 17:48

Snorbaarder schreef:Ik ben er al jarenlang verbaasd over dat er geen linkse Christelijke partij is. CU wordt geloof ik wel eens links genoemd, maar ik zie het niet zo.

Ow zit jij daar ook al mee? Ik deed een stemwijzer en kwam uit op GroenLinks. Ik zit nu te twijfelen, vooral omdat bij de Europese verkiezingen de CU en de SGP bij elkaar zitten... Weet je wat, ik open een nieuw topic, was ik toch al van plan maar vergeten :wink:

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 28 mei 2004 21:57

Je vergeet: problemen willen we pas zien als ze voor onze deur liggen. Geld (staatsschuld) speelt geen rol. Haal alle allochtonen maar binnen, pak de criminaliteit vooral niet aan, het is de schuld van de overheid, enzovoorts..!

Net of een staatschuld typisch links is, check Amerika
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

The wind is passing by.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 mei 2004 23:27

thespiritisinsideus schreef:Paars was niet links, aanscherpen asielbeleid, uitkleden sociale voorzieningen en liberaliseren van alles wat de staat in handen heeft is keihard rechts

En wat is het huidige kabinet dan als Paars al keihard rechts was?

Ik zou Paars eerder links-getint liberaal noemen ofzo.

Vraagjes aan japijo:
- Wat is jouw definitie van criminelen? Iedereen die anders denkt dan jij ofzo?
- Waarom post je hier je standpunt als je niet bereid bent het te verdedigen of erover te praten?

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 29 mei 2004 10:39

met alle respect: populistisch gelul, tijdens paars had nederland een begrotingsoverschot, hetgeen inhoudt dat er meer geld binnenkwam dan er uit ging, de staatsschuld is dus behalve rente niet gegroeid. en er werd dus gewerkt aan een strenger asielbeleid hetgeen dus niet betekent dat iedereen werd binnen gehaald. Puur en alleen omdat het nu nog strenger is betekent niet dat het toen niet streng was, je moet niet al die idioten geloven die nu paars de schuld geven van alles, het is aan paars te 'danken' dat de asielprocedure nu zoveel sneller gaat, komt door job cohen, maar het werkt nu pas dus gaat die rat van een verdonk met de eer strijken, ondankbaar beroep, minister

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 29 mei 2004 17:24

Aragorn schreef:

En wat is het huidige kabinet dan als Paars al keihard rechts was?

Ik zou Paars eerder links-getint liberaal noemen ofzo.

Vraagjes aan japijo:
- Wat is jouw definitie van criminelen? Iedereen die anders denkt dan jij ofzo?
- Waarom post je hier je standpunt als je niet bereid bent het te verdedigen of erover te praten?

- Iemand die een kernonderzeeer op wilde blazen in engeland en daarvoor in de bak gezeten heeft, noem ik een crimineel.
- als ik op mijn standpunt wordt aangevallen zal ik me zeker verdedigen.

Enrique
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Enrique » 29 mei 2004 17:59

thespiritisinsideus schreef:

met alle respect: populistisch gelul, tijdens paars had nederland een begrotingsoverschot, hetgeen inhoudt dat er meer geld binnenkwam dan er uit ging, de staatsschuld is dus behalve rente niet gegroeid. en er werd dus gewerkt aan een strenger asielbeleid hetgeen dus niet betekent dat iedereen werd binnen gehaald. Puur en alleen omdat het nu nog strenger is betekent niet dat het toen niet streng was, je moet niet al die idioten geloven die nu paars de schuld geven van alles, het is aan paars te 'danken' dat de asielprocedure nu zoveel sneller gaat, komt door job cohen, maar het werkt nu pas dus gaat die rat van een verdonk met de eer strijken, ondankbaar beroep, minister

Tijdens paars hadden we inderdaad een begrotingsoverschot, Wim Kok kon niets verkeerd doen, die gaf iedereen een beetje extra geld, de staatsschuld werd niet groter, kortom het was een toppoliticus! FOUT!!! Iedereen kan in zo'n situatie regeren, in een tijd van economische voorspoed en zonder grote problemen in het land (behalve de problemen die niet onderkend werden). Ze hadden de staatsschuld gewoon zoveel mogelijk moeten aflossen! Nu zit de overheid weer met een begrotingstekort, waardoor ze uiteraard zwaar onder vuur ligt. Dan is er ook nog de problematiek rond de oorlog in Irak. Ik had wel eens willen zien hoe Kok/paars het in deze situatie had gedaan!

Enrique
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Enrique » 29 mei 2004 18:02

Puur en alleen omdat het nu nog strenger is betekent niet dat het toen niet streng was, je moet niet al die idioten geloven die nu paars de schuld geven van alles,

Er zijn maar weinig mensen die paars overal de schuld van geven. Sterker nog: rechts wordt door de media zwaar afgekraakt en links opgehemeld, doordat de media veel te links zijn!

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 29 mei 2004 18:05

Enrique schreef:
Puur en alleen omdat het nu nog strenger is betekent niet dat het toen niet streng was, je moet niet al die idioten geloven die nu paars de schuld geven van alles,

Er zijn maar weinig mensen die paars overal de schuld van geven. Sterker nog: rechts wordt door de media zwaar afgekraakt en links opgehemeld, doordat de media veel te links zijn!

Idd Enrique. Je bent een man naar mijn hart. Je zegt wat ik denk!

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 29 mei 2004 19:24

Laat ik het ánders stellen:

Met ingang van het kabinet-Lubbers I (met dank aan de voorzetten van het kabinet van Agt/Wiegel) is een afbraak van vrijwel álle voorzieningen in gang gezet.

Na Lubbers I/II/III is Paars onder Kok vrolijk doorgegaan, en heeft er zelfs nog een schepje bovenop gegooid: het afbraakproces ging sneller en dieper dan in de jaren daarvóór.

Is/was Pim Fortuyn een zegen voor Nederland, dat is het uitgangspunt van deze topic.

Hij heeft een aantal zaken goed voor het voetlicht gebracht, en ideeën gelanceerd die op het eerste gezicht idioot waren, té idioot om serieus genomen te worden.

Goed, dat kan/mag. Beter is het te belichten dat hij met name de politieke cultuur heeft opgeschud, opener gemaakt.

Daarnaast heeft hij het aangedurft het heikele onderwerp "asielzoekers" open te leggen. Dat hij daarin wel wat te ver doorschoot mag bekend worden verondersteld. Het gaat hier om het principe.

Ook het aanpakken van de werkloosheid en de arbeidsongeschiktheid durfde hij in het spectrum van de politiek te plaatsen.

Helaas moeten op deze punten vastgesteld worden dat hij, mét de werkonwilligen ook de oprecht werkwillenden op de grote vuilnishoop van de (uitgeklede) bijstand gooide.

Ook zo met de arbeidsongeschikten.

Tussen het leger beroeps-werklozen en beroeps-arbeidsongeschikten zijn er vélen die werkelijk niet (meer) kunnen werken. Ook deze mensen zouden onder Pim op de vuilishoop van de bijstand terecht komen.

Hierin maakte hij grove inschattingsfouten: naast het vele kaf is er ook veel koren. Maar Pim redeneerde dat de goeden dan maar onder de kwaden moesten lijden, jammer maar helaas.

Hiertegen kun je hartgrondig NEE zeggen.

Dat Pim bepaalde positieve signalen heeft afgegeven is waar, maar onverkorte uitvoering van zijn ideeën zou een ramp voor zeer velen zijn geweest.
Geloof is een mooi iets, maar je moet er geen hoofdpijn van krijgen (Citaat)

Terug naar “Archief”