Muziek in de Kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 27 mei 2004 11:04

ging over bekeerde mensen en daar heb ik er meerdere van zien begraven worden.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 27 mei 2004 11:06

ik ook, maar dat ging wel anders dan jij zei.

Trouwens, heb je de reactie van ikke21 gelezen? Daar staat dat er ook gezongen wordt in de GGiN. Dat is misschien alleen bij jullie niet... :?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 27 mei 2004 11:08

Kan wel kloppen ja. Maar waar ik geweest ben is dat nog nooit gebeurd. Komt niet vaak voor.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 27 mei 2004 14:34

Wat vreemd! een begrafenis waar niet bij gezongen wordt. Nooit van gehoord. Begrafenissen waarbij ik aanwezig was werden altijd wel minimaal een stuk of vijf psalmen gezongen ofzo.

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 27 mei 2004 20:04

japijo schreef:Wat vreemd! een begrafenis waar niet bij gezongen wordt. Nooit van gehoord. Begrafenissen waarbij ik aanwezig was werden altijd wel minimaal een stuk of vijf psalmen gezongen ofzo.

Tja, zo zie je maar weer: de gewoontes zijn plaatselijk of regionaal soms héél verschillend...

SDG
~~Soli Deo Gloria~~

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 27 mei 2004 20:06

SDG schreef:
japijo schreef:Wat vreemd! een begrafenis waar niet bij gezongen wordt. Nooit van gehoord. Begrafenissen waarbij ik aanwezig was werden altijd wel minimaal een stuk of vijf psalmen gezongen ofzo.

Tja, zo zie je maar weer: de gewoontes zijn plaatselijk of regionaal soms héél verschillend...

SDG

Is dat per plaats verschillend dan?

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 27 mei 2004 21:07

japijo schreef:
SDG schreef:

SDG

Dat bewijzen de reacties in deze thread overduidelijk. Het gaat hier uiteraard ook om verschillen per kerkverband, maar binnen een kerkverband zie je ook plaatselijke verschillen. Zo is het -om maar eens wat te noemen- in sommige plaatsen gebruikelijk om na het lezen van de 10 geboden altijd "Och of wij Uw geboon volbrachten" te zingen, in andere plaatsen zingt men telkens iets anders (vaak uit Psalm 119, keus genoeg). In sommige plaatsen zingt men na het lezen van de Geloofsbelijdenis een toepasselijk vers, in andere plaatsen kent men die gewoonte helemaal niet.
[En off-topic] in sommige plaatsen kiest men ouderlingen en diakenen rechtsteeks als ouderling of diaken, in andere plaatsen is het gebruikelijk dat je eerst een poosje diaken bent en daarna misschien "promoveert" tot ouderling. Allemaal plaatselijke verschillen binnen één en hetzelfde kerkverband (GG)

SDG
~~Soli Deo Gloria~~

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 27 mei 2004 21:12

SDG schreef:
japijo schreef:
SDG schreef:

SDG

Dat bewijzen de reacties in deze thread overduidelijk. Het gaat hier uiteraard ook om verschillen per kerkverband, maar binnen een kerkverband zie je ook plaatselijke verschillen. Zo is het -om maar eens wat te noemen- in sommige plaatsen gebruikelijk om na het lezen van de 10 geboden altijd "Och of wij Uw geboon volbrachten" te zingen, in andere plaatsen zingt men telkens iets anders (vaak uit Psalm 119, keus genoeg). In sommige plaatsen zingt men na het lezen van de Geloofsbelijdenis een toepasselijk vers, in andere plaatsen kent men die gewoonte helemaal niet.
[En off-topic] in sommige plaatsen kiest men ouderlingen en diakenen rechtsteeks als ouderling of diaken, in andere plaatsen is het gebruikelijk dat je eerst een poosje diaken bent en daarna misschien "promoveert" tot ouderling. Allemaal plaatselijke verschillen binnen één en hetzelfde kerkverband (GG)

SDG

OK. Maar ik vind een rouwdienst wel erg droog als er helemaal niets gezongen wordt. Lijkt me echt een nare rouwdienst!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 mei 2004 11:56

Mocht ik komen te overlijden, dan moeten ze het niet wagen niet te zingen op mijn begrafenis... sterker nog, een rouwdienst mag het worden... maar dan wel met een gouden randje... een rouwdienst waar je met een goed gevoel vandaan komt.

Ik heb geen zin dat iedereen alleen maar verdriet heeft... terwijl ik troost en vreugde zou hebben op dat moment.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”