Het Weermannetje schreef:Van jullie kant wel ja. Wij lezen volgens mij nooit gergemmer dominees. Tja, alleen weleens volgens mij ds. Lamain.
En Kersten dan, en Van Rhenen?
Moderator: Moderafo's
Doe niet zo grappig jij. Jij hebt hier niet in de kerk gezeten!
NOg een paar dominees? Ds van der Woestijne, ds van Straalen, ds Verhoeks.
Ja èn?
Deze GerGemmer wenste wel dat hier ook preken werden gelezen van Kattenberg en Van der Net. In plaats daarvan krijgen we zelfs Fransen en Pannekoek te horen. De toenadering tot de GGiN ligt er duimendik bovenop...
Ditbenik schreef:Het Weermannetje schreef:Van jullie kant wel ja. Wij lezen volgens mij nooit gergemmer dominees. Tja, alleen weleens volgens mij ds. Lamain.
Verschilt ook per gemeente Weermannetje, en de synode is er niet op tegen.
BJ schreef:Ja bij ons in de CGK ook gewoon preken van allerlei CGK predikanten en tegenwoordig ook van GKV predikanten, vanwege ook een te kort aan geschikte preken van CGK hand.
Nou dat laatste is volgens mij niet meer zo, maar ik kan het gemist hebben. Een paar jaar geleden heeft een ouderling op de synode van de gg in ned. een verzoek ingediend om alleen toe te staan om oudvaderen te lezen en preken van eigen predikanten. (Dit kwam omdat er in ieder geval in 1 gemeente een oude ouderling preken van Wulfert Floor en de Christ.Geref. ds F.Bakker las en daar was hij niet blij mee)
Speedy schreef:BJ schreef:Ja bij ons in de CGK ook gewoon preken van allerlei CGK predikanten en tegenwoordig ook van GKV predikanten, vanwege ook een te kort aan geschikte preken van CGK hand.
Te kort aan geschikte preken? De prekenbundel serie die per maand een keer uitkomt met ongeveer 5 preken per keer is niet voldoende en geschikt? (En die serie bestaal al 90 jaar, zijn al die preken bij jullie gelezen?????)
BJ schreef:Speedy schreef:BJ schreef:Ja bij ons in de CGK ook gewoon preken van allerlei CGK predikanten en tegenwoordig ook van GKV predikanten, vanwege ook een te kort aan geschikte preken van CGK hand.
Te kort aan geschikte preken? De prekenbundel serie die per maand een keer uitkomt met ongeveer 5 preken per keer is niet voldoende en geschikt? (En die serie bestaal al 90 jaar, zijn al die preken bij jullie gelezen?????)
Tja toch is het zo, en niet alle preken zijn op elk moment geschikt om te lezen. Ook moeten preken toch nog wel een beetje actueel zijn. En de lengte van een preek speelt ook nog wel mee.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten