bloempie19 schreef:Ja, maar ik heb een collega gehad, die met een marokkaan trouwde. Ze hadden een ontzettend fijne verkeringstijd. Ze gingen helemaal in elkaar op. Mijn collega voelde ook helemaal niet zo erg het verschil in culturen.
Maar vanaf de dag dat ze trouwde, veranderde alles. Ze mocht de deur niet meer uit, moest stoppen met werken en wat geisoleerd van haar eigen familie. Ook sloeg hij haar.
Na twee jaar is ze van hem gescheiden.
Ik wil echt niet zeggen, dat het bij elke allochtoon zo loopt als je met ze trouwt, maar je moet echt goed de tijd nemen om de ander en zijn cultuur te leren kennen.
Het verschilt gewoon per geval. Ik ken ook een verhaal van een Koerdisch meisje dat in Nederland opgegroeid is en best een strenge opvoeding heeft genoten. Ze mocht bijvoorbeeld alleen maar met een Koerdische en Islamitische man trouwen. Wel studeerde ze overigens.
Maar op een gegeven moment is ze zo'n man tegengekomen, zijn ze getrouwd en leven ze nu samen heel gelukkig. Zij is nog met haar studie bezig en hij runt een restaurant. Ze gaat uit wanneer ze dat wil, hij slaat haar niet en ze houden van elkaar.

Zo kan het ook dus.