Brief aan God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 27 mei 2004 07:58

Hans Soet schreef:Hi forummers,

Dit topic heb ik echt met verbazing zitten lezen. Op zoiets zou ik dus nooit komen. Maar hiermee keur ik het niet af hoor, alleen zou ik zo niet tot God spreken, dat doe ik liever met bidden, (hoewel ik dat ook veel meer moet doen :oops: )

Maar ik herken wel een hoop dingen uit verschillende brieven. vragen waar ik mee zit enzo.

afiijn aju,
Hans

Hee Hans,

ik ben dit topic gestart omdat ik problemen had met concentreren tijdens bidden. Gedachten die afdwalen ect.... iemand raadde mij aan om een brief te schrijven.
ik vroeg me af of meer mensen dat deden, en of iemand dat durfde te posten. Omdat ik denk, dat zo'n brief zoveel eerlijker is dan dat iemand met een masker op theologisch gaat discussieeren. En er zin mooie dingen uitgekomen!

Ik bid nu meestal met handen vouwen, ogen dicht. Zoals het hoort :mrgreen: Maar als het heel druk is in mn hoofd, zorgen, dingen die ik moet doen, dan schrijf ik nog wel eens een brief.

grts
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Adriana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Adriana » 27 mei 2004 17:49

meschianza schreef:
Hans Soet schreef:Hi forummers,

ik ben dit topic gestart omdat ik problemen had met concentreren tijdens bidden. Gedachten die afdwalen ect.... iemand raadde mij aan om een brief te schrijven.

Ik bid nu meestal met handen vouwen, ogen dicht. Zoals het hoort :mrgreen: Maar als het heel druk is in mn hoofd, zorgen, dingen die ik moet doen, dan schrijf ik nog wel eens een brief.

grts

Wat bij mij helpt als ik druk ben in mijn hoofd is om hardop te bidden. Dan ben je er met je gedachten beter bij.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 27 mei 2004 18:10

Wat bij mij helpt als ik druk ben in mijn hoofd is om hardop te bidden. Dan ben je er met je gedachten beter bij.

Dat klopt, dat helpt prima. Kan alleen niet als je bijv. bid voor je eten op je werk of op school.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 mei 2004 18:12

japijo schreef:

Dat klopt, dat helpt prima. Kan alleen niet als je bijv. bid voor je eten op je werk of op school.

Maar dat zijn meestal ook niet de gebeden waarin je uitgebreid al je zorgen en gedachten aan God voorlegt.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 27 mei 2004 18:13

Aragorn schreef:
japijo schreef:

Maar dat zijn meestal ook niet de gebeden waarin je uitgebreid al je zorgen en gedachten aan God voorlegt.

Nee, heel kort, maar als je even later terugdenkt, weet je soms niet eens of je wel gebeden hebt!!

Terug naar “Archief”