Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Leg mij maar eerst eens uit hoe en waarom ik God de schuld geef, en als dat niet klopt zal ik het proberen te weerleggen.
God komt naar jou toe: en zegt bekeer je en geloof het evangelie
Jij zegt: bekeren kan ik me niet, en geloven ook niet.
God zegt: Bekeer je en geloof het evangelie
Jij zegt: dan kan ik niet, God moet mij daar eerst kracht voor geven.
God zegt: die zoekt zal vinden
Jij zegt: ik kan niet zoeken
God zegt: zoek en jij zult vinden
Jij zegt: ik moet eerst kracht ontvangen om te zoeken.
God zegt: geloof en in Mij en je zult zalig worden
Jij zegt: geloven kan ik niet.
God zegt: geloof!
NEE! hoe vaak heb je God nou al tegen gesproken?
God geeft jou een opdracht! Hij zegt niet: Geloof (maar je kan het niet)
Zolang jij geen gehoor geeft aan die opdracht. En zegt dat God jou die kracht niet heeft gegeven. Ben je God niet gehoorzaam.
Luister gewoon naar zijn opdracht, nodigingen. (Dan zal Hij jou de kracht geven) Zolang jij niet iets gaat doen: is het ook niet nodig om kracht te ontvangen van God.
Jij geeft God de schuld door te zeggen: ik moet eerst die kracht ontvangen van God. voordat ik hem kan zoeken. Je geeft God de schuld van je eigen onbekeerlijkheid.
Het Weermannetje schreef:Kijk, zodra God mij gaat bekeren, dan leert Hij mij eerst zien hoe zondig ik ben. Hierdoor leer ik te buigen voor het Goddelijk recht. En dan is er voor de uitverkoren zondaar het wonder dat Christus nog naar hem, zo'n verdoemelijk iemand nog wil omzien. Maar als God mij niet bekeert dan ga ik uit mijzelf echt niet naar God toe.
Het Weermannetje schreef:Kijk, zodra God mij gaat bekeren, dan leert Hij mij eerst zien hoe zondig ik ben. Hierdoor leer ik te buigen voor het Goddelijk recht. En dan is er voor de uitverkoren zondaar het wonder dat Christus nog naar hem, zo'n verdoemelijk iemand nog wil omzien. Maar als God mij niet bekeert dan ga ik uit mijzelf echt niet naar God toe.
ik vindt het best, als jij dit bijbels kan onderbouwen! (maar dat kan jij niet)
Het Weermannetje schreef:Even gewoon een vraagje, heeft er wel iets mee te maken, maar het is niet mijn antwoord: Staan er volledige bekeringsgeschiedenissen in de Bijbel?
ja er staan er veel in! de enige die ik kan bedenken die het ongeveer het zelfde heeft beleeft als jij hier boven schrijf is paulus.
toch zou ik graag zien dat jij dat stukje wat je schreef bijbels wil onderbouwen. Laat God zelf spreken, en niet de verhalen van 'mensen in zwarte pakken' die precies weten wat jij allemaal moet hebben meegemaakt voordat je kan zeggen dat je vertrouwt op God.
Het Weermannetje schreef:Vraag 2: Staat er een exacte gebruiksaanwijzing hoe ik bekeerd moet worden?
Weermannetje je ontwijkt mij vraag?
Waarom? omdat je er geen antwoord op weet!
Het Weermannetje schreef:Nee hijwel, ik ontwijk hem niet, maar ik heb hier geen Bijbel naast me liggen. Ik denk dat Aragorn wel het antwoord kan geven aan @mic!
Het Weermannetje schreef:Nee joh, Aragorn, ik had het heus zelf willen doen. Was gewoon even een grapje. Sorry hoor. Oke, weer on-topic.
Aragorn schreef:Goed, ga jij dan nu maar ff heel rap de vragen beantwoorden die aan jou gesteld zijn, vooral die van hijwel.
Het Weermannetje schreef:Nee hijwel, ik ontwijk hem niet, maar ik heb hier geen Bijbel naast me liggen. Ik denk dat Aragorn wel het antwoord kan geven aan @mic!
De grote onbekende schreef:Geachte forummers,
Ik vind dat het hier nogal veelal uit de mens moet komen. Daar heb ik zo mijn bezwaren tegen. Misschien dat het Weermannetje dit ook bedoelt, alhoewel hij het niet echt duidelijk uitlegt.
Gegroet, de grote onbekende.
hijwel schreef:Het Weermannetje schreef:Kijk, zodra God mij gaat bekeren, dan leert Hij mij eerst zien hoe zondig ik ben. Hierdoor leer ik te buigen voor het Goddelijk recht. En dan is er voor de uitverkoren zondaar het wonder dat Christus nog naar hem, zo'n verdoemelijk iemand nog wil omzien. Maar als God mij niet bekeert dan ga ik uit mijzelf echt niet naar God toe.
ik vindt het best, als jij dit bijbels kan onderbouwen! (maar dat kan jij niet)
Weermannetje je zou nog steeds even terug komen op mijn vraag:
http://www.refoweb.nl/bijbel/
Het Weermannetje schreef:Kijk, sommige dingen staan niet precies zo in de Bijbel. Maar zoals jij het vertelt, staat het ook niet echt in de Bijbel. Er zijn genoeg voorbeelden in de Bijbel, waaruit blijkt dat mensen met hun zonden lopen. Ook jou bekering staat niet zo in de Bijbel.
Het Weermannetje schreef:Kijk, sommige dingen staan niet precies zo in de Bijbel. Maar zoals jij het vertelt, staat het ook niet echt in de Bijbel. Er zijn genoeg voorbeelden in de Bijbel, waaruit blijkt dat mensen met hun zonden lopen. Ook jou bekering staat niet zo in de Bijbel.
dat sommige dingen niet in de bijbel staan ben ik het mee eens. Maar dat jij een standaard bekeringsverhaal aanhaald waaraan je moet voldoen. En het daarna niet eens bijbels kan onderbouwen spreekt wel van onmacht.
laat je overtuigen door de bijbel! Door God zelf! en niet door die verhaaltjes waaraan je moet voldoen voor dat de boze rechter in de hemel jou genadig wil zijn! Lees eens in je bijbel hoe je wel tot Christus kan komen, of hoe je zonden vergeven kunnen worden.
.............
Weermannetje,
Ik denk dat je op moet houden met die onzinnige post. (ik roep ook iedereen ook op om alleen op weermannetje in te gaan als hij vragen stelt vanuit z'n hart stelt. )
Waarom? omdat er nu al 25 paginas gevuld zijn met wat weermannetje nou eigenlijk vindt van het aanbod van genade. Je haalt elke opmerking onderuit met een niet bijbels onderbouwde argumenten. Ik wil jou (weermannetje) graag vragen om jou bijbelse visie te geven op het aanbod van genade. volgens mij heb je die al gegeven, maar ik heb je toen opgeroepen om deze bijbels te onderbouwen. Omdat het gewoon niet bijbels is.
aan jou de eer.Het Weermannetje schreef:Kijk, zodra God mij gaat bekeren, dan leert Hij mij eerst zien hoe zondig ik ben. Hierdoor leer ik te buigen voor het Goddelijk recht. En dan is er voor de uitverkoren zondaar het wonder dat Christus nog naar hem, zo'n verdoemelijk iemand nog wil omzien. Maar als God mij niet bekeert dan ga ik uit mijzelf echt niet naar God toe.
oke dus graag alleen een bijbelse onderbouwing.
Ik wens je verder nog veel sterke, en Gods onmisbare zegen!
Het Weermannetje schreef:Hijwel,
Romeinen 5
Het Weermannetje schreef:Hijwel,
Wat is er weermannetje?
(ps: ik wacht nog op je bijbelse onderbouwing)Het Weermannetje schreef:Kijk, zodra God mij gaat bekeren, dan leert Hij mij eerst zien hoe zondig ik ben. Hierdoor leer ik te buigen voor het Goddelijk recht. En dan is er voor de uitverkoren zondaar het wonder dat Christus nog naar hem, zo'n verdoemelijk iemand nog wil omzien. Maar als God mij niet bekeert dan ga ik uit mijzelf echt niet naar God toe.
graag een bijbelse onderbouwing. (ik geloof dat die nooit gaat komen omdat dit niet in de bijbel staat)
Het Weermannetje schreef:Stond iets onder hijwel. Volgens mij heb ik het hier al eens eerder over gehad. Moet je even terug lezen in het topic.
ja heb je het zeker eerder overgehad.
Toen kwam je met de smoes aan dat je geen bijbel bij de hand had.
ik geef je bij deze een bijbel: http://www.refoweb.nl/bijbel/
is het zo moeilijk om even dat kleine stukje wat je getypt hebt bijbels te onderbouwen? (anders heeft discussie voeren geen zin)
Het Weermannetje schreef:Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik heb het toen over bekeringen gehad. Moet je dat maar even lezen. Heb geen zin om er verder op in te gaan.
Iemand die niet ziek is heeft geen medicijn nodig, dus dan hoef je het hem ook niet aan te bieden. Zo ook met de zondaar, zolang hij zichzelf niet als ziek gevoelt, hoeft hem ook de genade niet aangeboden te worden. Een bewijstekst is de volgende waar de Heere Jezus zelf zegt: "geeft het heilige de honden niet, noch werpt uw paarlen voor de zwijnen; opdat zij niet te eniger tijd dezelve met hun voeten vertreden en zich omkerende u verscheuren." (Mattheus 7:6)
God moet ons in de schuld brengen. De Heere zelf werkt die voorwaarde in het hart van Zijn volk. Bewijstekst: "Wie in 't stof lag neergebogen, (dat is de voorwaarde) word door Hem weer opgericht." (Psalm 146:6)
ahuibers schreef:hier enige quotes om over na te denken.Iemand die niet ziek is heeft geen medicijn nodig, dus dan hoef je het hem ook niet aan te bieden. Zo ook met de zondaar, zolang hij zichzelf niet als ziek gevoelt, hoeft hem ook de genade niet aangeboden te worden. Een bewijstekst is de volgende waar de Heere Jezus zelf zegt: "geeft het heilige de honden niet, noch werpt uw paarlen voor de zwijnen; opdat zij niet te eniger tijd dezelve met hun voeten vertreden en zich omkerende u verscheuren." (Mattheus 7:6)
japijo schreef:ahuibers schreef:hier enige quotes om over na te denken.Iemand die niet ziek is heeft geen medicijn nodig, dus dan hoef je het hem ook niet aan te bieden. Zo ook met de zondaar, zolang hij zichzelf niet als ziek gevoelt, hoeft hem ook de genade niet aangeboden te worden. Een bewijstekst is de volgende waar de Heere Jezus zelf zegt: "geeft het heilige de honden niet, noch werpt uw paarlen voor de zwijnen; opdat zij niet te eniger tijd dezelve met hun voeten vertreden en zich omkerende u verscheuren." (Mattheus 7:6)
Beste ahuibers,
Klinkt wel heel mooi maar zo liggen de zaken niet. Iedereen is ziek, dus iedereen heeft dat medicijn nodig, of ga jij ervan uit dat degenen die niet ziek zijn bekeerd zijn? Dat zou wel mooi wezen. dan hoeven alleen de zieken nog bekeerd te worden.
jacobH schreef:japijo schreef:ahuibers schreef:hier enige quotes om over na te denken.Iemand die niet ziek is heeft geen medicijn nodig, dus dan hoef je het hem ook niet aan te bieden. Zo ook met de zondaar, zolang hij zichzelf niet als ziek gevoelt, hoeft hem ook de genade niet aangeboden te worden. Een bewijstekst is de volgende waar de Heere Jezus zelf zegt: "geeft het heilige de honden niet, noch werpt uw paarlen voor de zwijnen; opdat zij niet te eniger tijd dezelve met hun voeten vertreden en zich omkerende u verscheuren." (Mattheus 7:6)
Beste ahuibers,
Klinkt wel heel mooi maar zo liggen de zaken niet. Iedereen is ziek, dus iedereen heeft dat medicijn nodig, of ga jij ervan uit dat degenen die niet ziek zijn bekeerd zijn? Dat zou wel mooi wezen. dan hoeven alleen de zieken nog bekeerd te worden.
volgens mij zei de Heere Jezus dat tegen de farizeen.
Je argumentatie klopt dus niet.
jacobH schreef:Mattheus 9:12 Maar Jezus, zulks horende, zeide tot hen: Die gezond zijn hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn.
Markus 2:17 En Jezus, dat horende, zeide tot hen: Die gezond zijn, hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn. Ik ben niet gekomen, om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.
Lukas 5:31 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Die gezond zijn, hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn.
japijo schreef:jacobH schreef:Mattheus 9:12 Maar Jezus, zulks horende, zeide tot hen: Die gezond zijn hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn.
Markus 2:17 En Jezus, dat horende, zeide tot hen: Die gezond zijn, hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn. Ik ben niet gekomen, om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.
Lukas 5:31 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Die gezond zijn, hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn.
Jezus heeft het daar over rechtvaardigen. Mark 2:17. Dus dat betekent dat die anderen al bekeerd zijn. en dat zij die ziek zijn die prediking van node hebben.
ahuibers schreef:Iemand die niet ziek is heeft geen medicijn nodig, dus dan hoef je het hem ook niet aan te bieden. Zo ook met de zondaar, zolang hij zichzelf niet als ziek gevoelt, hoeft hem ook de genade niet aangeboden te worden.
Aragorn schreef:ahuibers schreef:Iemand die niet ziek is heeft geen medicijn nodig, dus dan hoef je het hem ook niet aan te bieden. Zo ook met de zondaar, zolang hij zichzelf niet als ziek gevoelt, hoeft hem ook de genade niet aangeboden te worden.
Beetje een kromme vergelijking. Als ik een hiv-test doe en daaruit blijkt dat ik seropositief ben terwijl ik me niet ziek voel, biedt de dokter me dan maar geen medicijn aan?
@jacobH: je wilt toch niet zeggen dat niet iedereen de bekering nodig heeft? De Farizeeen hadden het volgens zichzelf niet nodig, maar dat is eerder een bewijs dat ze het des te meer nodig hadden.
japijo schreef:Reactie op Jacobh
Ik vind dat zeer zwak beargumenteerd. Er zijn zoveel andere teksten in de Bijbel die heel duidelijk de andere kant laten zien.
Bijv. in Jesaja 55:1
Dit is een zwakke bijbeltekst die ik erbij haal, maar er zijn veel duidelijkere. Mischien dat iemand me daarbij kan helpen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten