Kerkscheuring en -leer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 mei 2004 13:35

Weermannetje schrijft:
Ik denk dat als een dominee de ware leer niet verkondigd dat hij dan zich de naam dominee zelf aangematigd heeft.

En daarom is het gewoon Frans Mallan uit Alblasserdam. Nix geen ds. Want hij is een groot dwaallicht
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 26 mei 2004 13:36

Jawel, Ik denk dat die dominees te weinig over Christus preken. De preek moet gericht zijn op Christus. Niet op de mens!!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 26 mei 2004 13:36

Bookman schreef:Weermannetje schrijft:
Ik denk dat als een dominee de ware leer niet verkondigd dat hij dan zich de naam dominee zelf aangematigd heeft.

En daarom is het gewoon Frans Mallan uit Alblasserdam. Nix geen ds. Want hij is een groot dwaallicht

Sorry bookman, maar ik weet wel heel zeker dat ds. Mallan geen dwaalleer verkondigd.
Ook al zit ik nu in de chr.ger.kerk ik heb hem heel vaak gehoord en ik kan er niet mee in stemmen met wat jij zegt.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 26 mei 2004 13:37

japijo schreef:Jawel, Ik denk dat die dominees te weinig over Christus preken. De preek moet gericht zijn op Christus. Niet op de mens!!

De preken zijn ook gericht op Christus, dus ik snap niet hoe je aan deze onzin komt, ga eerst eens luisteren voordat je meer onzin dingen gaat uitkramen

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 mei 2004 13:40

Ikke 21 schreef:
Sorry bookman, maar ik weet wel heel zeker dat ds. Mallan geen dwaalleer verkondigd.
Ook al zit ik nu in de chr.ger.kerk ik heb hem heel vaak gehoord en ik kan er niet mee in stemmen met wat jij zegt.

Hij dwaalt in het aanbod van genade, en in de leer van de Rechtvaardigmaking. En dat is grondig onderzocht. :|
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 26 mei 2004 13:40

Ikke21 schreef:
japijo schreef:Jawel, Ik denk dat die dominees te weinig over Christus preken. De preek moet gericht zijn op Christus. Niet op de mens!!

De preken zijn ook gericht op Christus, dus ik snap niet hoe je aan deze onzin komt, ga eerst eens luisteren voordat je meer onzin dingen gaat uitkramen

Dat is geen onzin, dat is zo. Ik heb heel wat gehoord over de ggn en ik heb zelf een keer een preek gehoord, maar het gaat meer over de bekeerde mens waar je dan zogenaamd jaloers op moet worden, dan dat het over Christus gaat. En dat verhaal over die bekeerde mens interesseren me dan niet zoveel als ik eerlijk ben.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 26 mei 2004 13:44

Bookman schreef:Ikke 21 schreef:

Hij dwaalt in het aanbod van genade, en in de leer van de Rechtvaardigmaking. En dat is grondig onderzocht. :|

Hier ben ik het dus niet mee eens!! Als ik zijn preken hoor dat komt daar het aanbod van genade juist naar voren, hij roept op tot bekering, het kan nog we zijn nog in het heden der genade!!
Maar weet je wat het vaak is, de mens kan er niet tegen als er gezegd wordt dat de mens zondig is en dat hij/zij uit zijn verloren staat moet gehaald worden. Nee want God is alleen maar liefde, tuurlijk is God liefde dat staat in de bijbel...God is barmhartig maar vergeet niet dat God ook rechtvaardig is!! En dat mis ik in heel veel kerken en preken.
En laten we maar stoppen met namen noemen, want doen wij het zo goed? Laten we maar beginnen bij ons eigen ik en niet bij een geroepen knecht van God, want ik ken ds. heel persoonlijk als opa van mijn beste vriendin en ik kan je vertellen dat het echt een kind van God is en een door God geroepen dienstknecht.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 26 mei 2004 13:46

japijo schreef:
Ikke21 schreef:

Dat is geen onzin, dat is zo. Ik heb heel wat gehoord over de ggn en ik heb zelf een keer een preek gehoord, maar het gaat meer over de bekeerde mens waar je dan zogenaamd jaloers op moet worden, dan dat het over Christus gaat. En dat verhaal over die bekeerde mens interesseren me dan niet zoveel als ik eerlijk ben.

Ja alleen maar gehoord, horen horen maar niet met eigen oren ondervonden. Je kan nu gaan schreeuwen en doen hier, maar als de GGN het nou zo fout heeft, ben jij al een keer op zondag bij hun kerk gaan staan en ze gaan waarschuwen dat als ze zo doorgaan allemaal verloren gaan? Nee, begin daar eerst dan maar eens mee en dat praat ik met jou weer verder.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 26 mei 2004 13:46

Ikke21 schreef:
Bookman schreef:Ikke 21 schreef:

Hier ben ik het dus niet mee eens!! Als ik zijn preken hoor dat komt daar het aanbod van genade juist naar voren, hij roept op tot bekering, het kan nog we zijn nog in het heden der genade!!
Maar weet je wat het vaak is, de mens kan er niet tegen als er gezegd wordt dat de mens zondig is en dat hij/zij uit zijn verloren staat moet gehaald worden. Nee want God is alleen maar liefde, tuurlijk is God liefde dat staat in de bijbel...God is barmhartig maar vergeet niet dat God ook rechtvaardig is!! En dat mis ik in heel veel kerken en preken.
En laten we maar stoppen met namen noemen, want doen wij het zo goed? Laten we maar beginnen bij ons eigen ik en niet bij een geroepen knecht van God, want ik ken ds. heel persoonlijk als opa van mijn beste vriendin en ik kan je vertellen dat het echt een kind van God is en een door God geroepen dienstknecht.

Uiteraard het zal best een goeie man zijn en hij zal ook best bekeerd zijn maar hij spiegelt het de mensen een beetje moeilijk voor. Bovendien, God is liefde. Buiten God is geen liefde.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mei 2004 16:49

Laten we deze heilloze 'discussie' staken en het weer gaan hebben over kerkscheuring en leer. :roll: (even heilloos, maar tenminste ontopic.. :mrgreen: )

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 26 mei 2004 17:15

Aragorn schreef:Laten we deze heilloze 'discussie' staken en het weer gaan hebben over kerkscheuring en leer. :roll: (even heilloos, maar tenminste ontopic.. :mrgreen: )

Kunnen we geen nieuwe topic openen over Mallan dan? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 mei 2004 18:02

Japijo schreef:
Kunnen we geen nieuwe topic openen over Mallan dan?

Nee, dit is al verdrietig genoeg. Ik haat het eigenlijk om op dergelijke manier over Gods kinderen te moeten denken. Maar we moeten ook eerlijk blijven, en dan moet je zijn leer en denken wel veroordelen.

Maar oke, back to topic....... :wink:

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 26 mei 2004 18:09

Bookman schreef:Japijo schreef:

Nee, dit is al verdrietig genoeg. Ik haat het eigenlijk om op dergelijke manier over Gods kinderen te moeten denken. Maar we moeten ook eerlijk blijven, en dan moet je zijn leer en denken wel veroordelen.

Ik ben het wel met je eens dat je zijn leer tot op een zekere hoogte moet veroordelen, maar volgens mij kun je dat beter niet op dit forum zeggen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mei 2004 20:27

Bookman schreef:Japijo schreef:

Haha, ik ben het met Bookman eens! 8)

En Japijo, ik vind dat je dat best kunt zeggen, als het maar op inhoudelijke beargumenteerde gronden is. Als het een potje simplistisch Mallan-bashing wordt kun je het idd beter maar niet doen.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 mei 2004 20:36

Aragorn schreef:
Haha, ik ben het met Bookman eens!

Zo zie je maar Aragorn, dat hadden we gisteren met ons geharrewar over die lijken niet kunnen denken. :lol:
Ik heb het liever zo... :wink:
Hij zegt weer Wink, nou daar heb ik het ook liever niet over..... :?

Terug naar “Archief”